Stora tapparedagen
Idag har det varit "stora tapparedagen" - har tappat allt jag tagit i mina händer! En tekopp i morse, hårborsten i handfatet, ett glas när jag diskade, en kattmatskål med mat i som snyggt lade sig uppochned, tappade pengar i butiken, tappade bilnycklarna i hissen (jag som har svårt att böja mig), ikväll tappade jag fjärrkontrollen……….. *suck*!
Just nu kan jag inte se det komiska i det hela. Jag känner mig klumpig och dum - mår inte alls bra.
Du ska inte alls känna dig klumpig och dum. Kan hända vem som helst. Du ska höra när jag tappar kryckorna och jag får inte böja mig

Tack för dina uppmuntrande ord! Jag kan höra ramsorna när du tappar kryckorna!
Min klumpighet ingår ju i min sjukdom och för det mesta brukar jag skratta åt det men just nu är jag inne i ett skov och blir nästan alltid deprimerad. Dessutom har en släkting problem, vilket gjort mig ledsen. Det går nog snart över, det brukar det göra men det är inte roligt så länge det pågår.
Förstår dig, men försök ändå att tänka att vem som helst kan tappa saker och börjar man tappa så kan det pågå hela dagen - en olycka kommer sällan ensam eller alla onda ting är tre. Du ska absolut inte bli deprimerad även om det kanske är svårt att låta bli
Skickar alla styrke kramar jag kan till dig! Inte är du dum.Blir så ledsen att läsa då du skriver så. Inte klumpig eller dum!!!
Såg att du har katt från Eine, det har min mamma med. En helt underbar herre. Var inne i ditt album och tittade, så fina dina katter var. Verkligen!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

usch, kan nästan förstå hur du känner det. för pga min stelopererade rygg så är jag ganska ovig, ibland kan jag ha svårt att ta upp saker, och speciellt jobbigt är det de dagar då jag är stel o har ont, o så ska man räta upp sig igen. och då jag är ganska klantig som människa, så blir det många sånna situationer.
sånna där dagar då inget går som det ska är inte roliga. då behöver man massa styrkekramar.
ser nu att det var ett tag sen, men en kram skadar aldrig ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#3, 4, och 5 Tack för omtanken! Så sant, kramar kan bara göra gott!
Jag mår bättre nu! Tappar fortfarande saker, men just den dagen var det hopplöst, allt skulle tydligen ner på golvet! 

Du vet, jordens dragningskraft. Ibland får man bara ge med sig och säga att Newton hade rätt. Eller att man egentlligen bevisar att hans teori stämmer :-). Många fina kristallglas, ärveglas har gått hädan. Men så är det och ingen gråter mer än jag ibland.
Sköt om dig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.