God morgon 16/8
God morgon kära vänner! Hoppas allt e väl med er, idag e det den stora Strömmingens dag på Lilla friden för tredje året i rad. Ett stort knytkalas i strömmingens tecken, så det blir strömming i alla dess former, femkamp med den åtråvärda vandringspokalen i goda vänners och familjens närvaro!
Väl mött//I

Det låter som att det kan bli en mycket trevlig dag hos er, Wassago! Hoppas du tar lite bilder som vi får ta del i senare. Speciellt från femkampen! Vilka grenar är det som är med?
Här har jag gått land och rike runt känns det som. Eftersom olika företag använder sig av olika leverantörer så kommer paketen till olika ställen så det blir att gå till olika ställen och hämta ut. Naturligtvis utanför staden. All service har flyttat ut från centrum. Så det blev en rejäl promenad! Gissa om jag mådde pest när jag väl kom hem. Indy fick en kort promenad idag.
Det var Öppet Hus på koloniområdet idag så jag passade på att köpa lite hemodlade grönsaker och bär. Tom en dipp till morötterna hade de till försäljning! Gott! Jag som inte gillar dipp annars. =) Massor med blommor hade de till försäljning så det blev två stora buketter. Självklart inspekterade av Julian. =)
Nu sipprar kvällssolen så vackert genom det stora trädet jag har utanför och det är härligt att sitta på balkongen och mysa! Atos har lagt beslag på BadenBaden så jag sitter på en pinnstol men det är trevligt ute ändå!
Trevlig helg alla!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

God söndagsmorgon, Wassago. Hur mår du idag?? Dagen efter dagen före?? Har ni alla överlevt? Vem vann?
Gissa vem som är nyfiken… 

God natt på er allihopa. Själv så har jag gått i sömnens tecken här hemma. Försökt vara med mamma så mycket jag orkar. Hon sa en sak till mig häromdagen så värmde mitt hjärta så mycket.
"Jag är så lycklig, bara njuter av livet. Trots alla problem. Så är jag lycklig." Sa hon och tittade runt sig i rummet, med glädje i ögonen. Det värme mitt hjärta så jag nästan började gråta.
Hoppas du hade en underbar dag i strömmingens tecken, Wassago. Och att du får njuta av dina grönsaker och blommor, Simson. Kramisar på er alla. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

God morgon!!
Alla överlevde, men söndagen var en aning seg om man säger så….. Striden stod mellan den trefaldige vinnaren ssen dom första tre strömmingens dag och min gamle vän körskoleläraren!! Striden var på största allvar och den trefaldige vinnaaren tvingades lämna ifrån sej pokalen för första gången samt låta en annan löda in sina initsialer i den! Det var en lycklig vinnafre och en något sammanbiten fölrorare!! :)
Har en känsla om att striden mellan dessa två vinnarskallar kommer att hårdna ännu mer till nästa år! Femkampen består av följande grenar: Bågskytte, Luftgevär, Pilkastning, Ringkastning ssamt att var och en skall vika sitt egna pappersplan och få det att flyga så långt som möjligt! :)
Vi åt pepparotströmming, inlagd ättiks strömming, kräftströmming, strömmingslåda, rökt strömming (böckling) stekt strömming doppad i yoghurt å senap sen vänts i strö bröd och stekt (underbar)! Chilli strömming janssons frestelse samt Surströmming på kvällen för den som vill! Jag älskar ju surströmming!!!!
Vädret var underbart och alla samladdes som vanligt vid tolv tiden å sen åt vi lunchen vid ett, femkamp å sen fria aktiviteter under resten av dagen sen nattamat med surströmming, jansson å rester (fanns en å annan som grillade). själv var jag redo för kudden frammåt tre, men fästmön samt några till höll igång till femtiden på morgonen!
Kram!

Låter som en mycket intensiv dag/natt! Men rolig!!
Kram på dig/er!

Det låter som en underbar dag, sådana ska man ofta ha. Speciellt när man är personen som vinner pokalen från den evige vinnaren. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.