Rosfeber
Någon som har haft det eller haft erafrenhet av andra som haft det eller kanske jobbar inom sjukvården????
Jag fick diagnosen igår. Fick ingen info direkt, så jag gogglade på ämnet. Ingen angenäm läsning precis
Vill ni se ett skräck exempel så kolla länken!
http://www.vgregion.se/upload/SU/omrade_oss/hud/Infekterade%20s%C3%A5r%202007.pdf

Jag läste resfeber… 
Tittade på länken men vilka fruktansvärda bilder!!! Har du verkligen blivit diagnostiserad detta så skickar jag de varmaste styrkekramar!! Det behöver du verkligen då!! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Tack Simson
jag har inte alls de problem som de på bilderna, tack och lov. PHU!
Jag har bara ont och är svullen,samt att det kliar och spänner. Tror jag hade rena rama flytet och kom till läkare snabbare än många andra. Fick Kåvepenin direkt. så jag tror det kommer att gå bra
Blev bara så himla rädd när jag såg bilderna, men har nu förstått att detta är sällsynt idag. Förr dog de flesta med rosfeber, men idag om man får hjälp i tid så har man inget att oroa sig för. Tror jag i varje fall

Jag hade svimmat om jag sökt efter den diagnosen och sett de bilderna! Ja det var skönt du kom till läkare fort och fick medicin! Nu hoppas vi verkligen att det drar sig tillbaka och blir bra! Kram på dig!
Tack och kram tebax
Förresten! Resfeber, ha ha ha

Jag har en kär väninna som jobbar på Resfeber så när jag läste snabbt så blev det väl önsketänkande?
Saknar henne!
Det hade väl varit bättre om du fått diagnosen resfeber… 
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#5 Ja, resfeber hade ju inte varit så tokigt
hi hi hi
Önskar att det hade varit som jag haft istället för ros
Väl mött, Tatsja

rosfeber verkar vara en helvidrig sjukdom! hamnade här av en slump och det där är det första ja läser.. hoppas de inte blir så illa för dig iaf!!!
Qui dormit, non peccat
Tack hus-musen! Det har blivit jättebra nu
Jag hoppas att det aldrig mer kommer tillbaka trots att det händer ibland.
#10 Var inte rädd om det kommer tillbaka. På mig gjorde de det i flera år. Nu blir jag bara rödflammig om jag är i solen. Men vi reagerar olika. Hoppas du slipper det nu.
Väl mött, Tatsja