En objuden gäst
Har nu fått en bok som är så bra. Den är till de anhöriga som lever med de som har MS. Den är skriven som en sagobok på många sätt, och har illustrationer som är så charmiga och ger en äkta bild av hur det är som anhörig.
Trevligt med en bok som sätter dem i första rummet, för det är så sällan fokus ligger på dem.
Författare är Barbro Ernemo och illustratör är Sara Nilsson Bergman. "En objuden gäst", är en bok som är utvecklat i samarbete mellan Serono och NHR. Jag fick den av Karolinska Sjukhusets neurologavdelning. Tack, Konny.
Min man har redan läst den, och snart kommer jag låna ut den till min mamma och sedan min bror. Sedan lånar jag ut den till andra som också berörs av boken. För den är så läsvärd för de som sitter lite i skymundan - anhöriga. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Den boken vill jag läsa. även om den är till anhöriga som lever med MS. Är anhörig också men innom annat område.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Du ska få låna den efter mamma och bror. För som du säger så är den väldigt allmängiltig. Så den kommer till dig, jag lovar.
Fast du får nog påminna mig, du vet, teflonhjärna. /Vanessa
Klart jag påminner dig om den, hur ska jag kunna glömma. Det vill ju verkligen läsa boken.

Kom på att det är dags att påminna mig Medde, för mamma lär ha läst den nu. Fast å andra sidan kanske hon har lånat den vidare till min bror. Får kolla upp det. /Vanessa

Hoppsan, Medde, jag har fortfarande inte kommit håg. Du skulle ju påminna mig./Vanessa

denna ska jag kolla efter på bibbloteket. även om dom inte bekräftat MS hos killen min så vill jag veta mer om det.

Den får du på sjukhuset gratis, men det finns säkert en massa böcker om MS på biblioteket. Ska försöka komma på namnet till läkaren som skriver bra böcker och återkommer då. /Vanessa

#7 ja men nu ska vi ju inte på sjukan på ett tag vad vi vet så kanske hittar den på bibblioteket på måndag

Nu har jag kommit på namnet på den svenska läkaren som skrivit böcker. Richard Levy. Vet ej hur han stavar. Han var min läkare på rehab, otroligt bra och vettig. Har skrivit om vad han lärde mig om MS, ska försöka hitta det. /Vanessa

Och upp igen.
Boken är verkligen att rekomendera, till och med min tös läser vissa stycken i boken. Så springer ni på den, greppa den.

Vad trevligt att höra Medde. Då kan ni lita på mig :-). Tror jag. /Vanessa
Klart vi kan lita på dig. Är mycket glad att vara ägare till denna bok. Först för den är verkligen läsvärd sedan för den kommer från en väldigt speciell vän till mig