Börjar plugga efter 3 års sjukskrivning
Den 9/9.08 tog jag steget ut i livet igen och började studera efter 3 års sjukskrivning. Jag var så fruktansvärt less på försäkringskassan och alla olika kallelser till läkare jag inte visste att jag skulle träffa? värre blev det av att dem inte visste varför jag kom heller.
Så många läkare jag har fått byta, så många olika mediciner, diagnoser och olika psykologer. Less är jag minst sagt.
Det som fick mig sporrad var att psykologen sa att jag inte klarade av att ta hand om mig själv, så varför skulle jag klara av att studer? Det var en del saker hon sa som smärtare enormt, men efter att ha nervärderat mig ett antal gången så sa jag tack och adjö.
Idag skrev jag min första tenta och jag klarade den galant!
:)

GRATTIS! Superduktigt! Stort lycka till med resten!
ps vad pluggar du? ds
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

Hur kan folk sänka en till skoskaften och leva med det. Så grattis för din tenta. Sådant är inte lätt. Det var som min kurator eller om det var rektorn på min grundskola som sa att jag skulle bli socialfall. Det gav mig viljan att motbevisa. Så när gått min mycket dyra och höga utbildning, fick mitt första jobb gick jag tillbaka till skolan. Stod utanför och sa till dem, tyst, att jag nu får högra lön än de har efter alla års arbete. Så fortsätt plugga och bevisa för dig själv hur förbannat bra du är. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Tänkte bara säg hej och berätta att mina studier går fint :)
#1 Jag började läsa grundläggande medicin och nu läser jag palliativ vård, jätte kul :)

# Men vad roligt! Heja på och lycka till!

Härligt att höra. Applåder. Det visar att folk kan komma upp, även när man blir nedslagen. Det värmer mitt hjärta. Håll oss gärna uppdaterade! /Vanessa
Hejja dig och lycka till!
Mvh Tassy

men gudinnan, så roligt.
Ge dom fel, olycksfåglarna, eller, det gör du ju redan.
Dom tasikiga erfarenheterna, ifrån vården, är det ju utmärkt att du kan ha med dig, i ditt framtida vårdarbete och bemöta vårdtagare på ett humanare sätt.
Egentligen så gillar jag inte ordet vårdtagare, för det betyder (för mig) att man är i en hjälplös situation och då kan andra sätta sig på en, för lätt.
Medmänniska, känns bättre, faktiskt.

Håller med, vårdtagare är väldigt nedsättande. Fast hör tack och lov nästan aldrig det ordet, mer patient. /Vanessa