Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 598 ggr
WhiteLily
0

Hej hej...

Hej skuggfolket… hittade nyligen hit till er intressanta, varma sajt. Ni har en fin gemenskap och delar både glada och tunga tankar. Här skulle jag oxå  kunna trivas… :)    Täkte på folks reaktioner när man svarar  -Inte så bra, när dom frågar hur man mår. igentligen är dom inte intresserade, utan förväntar sig att man svarar -Bra tack! Är det besvärligt att höra att den glada och skojfriska som alltid ställer upp, kan  va ledsen och ha ont… nångång…  nästan så dom inte tror på en.

Chestnut
0

Välkommen hit! :) Är oxå ny här.

Visst är det så, folk förväntar sig att man ska svara "bara bra, tack. Och du?"

Därför föredrar jag att svara der framför det som är sanningen, att jag mår urkasst psykiskt, har inte sovit ordentligt på 2 veckor, har svinont. Jag är sån som inte gärna pratar om mina känslor, hur jag själv mår. För då måste jag erkänna för mig själv att jag mår inte bra, jag förlorar kontrollen över min situation.

Lite drabbel från Amanda så här på kvällen :-)

Med vänliga hälsningar
Chess

WhiteLily
0

Ja men på ett sånt här ställe kan man tala ut utan att lämna ut sig själv -utan att förlora kontrollen, för alla här förstår, pga det de själva gått igenom.

vanessa
0

Du och alla andra är så välkommen till vår gemenskap. Även om den är lite nedåtgående just nu. Har problem med en massa saker så jag känner för att skrika rätt ut. Ibland är det bara för mycket. Mamma har blivit sjukare, är oroad för henne. Min storebror har sprungit in i den berömda väggen så det står härliga till. Han verkar inte vilja leva längre. En vän har en pappa som fått cancer, och det gör konstigt nog ont i mig själv. Förmodligen för jag förlorade min far i cancer för 20 år sedan. Det gör fottfarande ont. Sedan så är det andra saker som tynger mig. Därför är jag inte här så mycket, och kan svara på allt. Men ska skärpa mig, kanske nästa år :-).

Tack för att du berättade om dig själv, och tack för att du kommit hit. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.