Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukvårdsamhälle
Läst 1121 ggr
heltunderisen
2009-02-23 02:27
0

Faros !?

hej ! är ny här och har en fråga om faros, jag skulle tidigare ha fått sjukersättning men med byte av ny fk handläggare och att jag då hamnade i dom nya tuffa reglerna, (tack regeringen!) så måste jag nu åtminstone försöka!? gå på faros för att då kanske kan få sjukersättning om jag inte klarar det !?  jag förstår inte hur dom tänker att jag ska fixa det när jag mår för dåligt ock knappt ens tar mej ur sängen vissa dagar ! hoppas bara jag kan ta mej till ett avstämningsmöte på onsdag med min handläggare från fk och en arbetsförmedlare, blir helt tokstressad av detta och mår allt sämre, så vet nån om man fortfarande ens kan få sjukersättning eller blir man utslängd på socialen !? även fast man är för sjuk för arbete ??  det om nåt vore helt sjukt !!

vanessa
2009-02-26 01:48
0

Jag har gått på Faros, eller är snart färdig med det. Ja, de vill få ut oss i arbetslivet, vilket jag ville. Allt börjar väldigt försiktigt. Kanske med en timme om dagen, för att sedan trappas upp med en halvtimme eller timme. Sedan tar det stopp. För mig blev det halvtid. Fem timmar om dagen/fyra dagar i veckan. Behöver vilodagen i det hela.

Är det så att du inte kan gå tillbaka till jobbet, så får du sjukersättning. De kastar inte ut dig, utan vill se om du kan jobba något, även om det som sagt kanske bara är några timmar i veckan. Faros pågår i ett års tid. Min tid går ut i morgon. Så vi får se vad som händer.

Håller tummarna för dig. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.