Fond!
hej hej på er alla!
hoppas alla mår fint=)
som ni vet har min kille nu fått diagnosen ms.
och jag satt och läste lite olika saker om detta och hittade då denna fond som man kan söka om man har neurologiska sjukdommar och är under 25 år.
Man kan söka för en massa olika saker. killen ska tex. söka bidrag för att kunna ta sitt körkort då han måste till sjukhuset ca 1 gång i veckan och det är bara jag som har körkort av oss. så då måste jag ställa in allt jag har planerat och köra han dit och även släpa med våran lille son på snart 9 månader.
och det är en jobbig färd för lillen då det blir 24mil ca för att åka till sjukan och hem.
ville bara tippsa om denna sida till er.
sköt om er=)

Tack för tipset, det finns inte för 40+ :-). Skulle behöva det så slipper jag ta sjukresa (en form av färdtjänst) varje gång jag ska till sjukhuset. Kan inte han få det också, tills han får körkort? Det vore bra. Kolla upp det.
Tack igen för tipset. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#1 söker efter fler fonder lite då och då och huttar jag lägger jag ut här=) han kan få sjuktaxi men då får han betala 60 till sjukan och 60kr hem och sedan går dom bara ner på morgonen och hem på kvällen. så åka först ner vid 9 på morgonen 11mil sedan kanske ha ett läkarbesök 30 min och sedan vänta med att åka hem fören 19:00 på kvällen 11mil igen och vara hemma vid 21:00 på kvällen är ingen hitt tyvärr. då lägger vi hellre på då 40kr i besin utöver vad taxi skulle gått på och tar bilen ner. annars går det ju en massa pengar till att han måste äta flera gånger under dagen där på resturang med mera. äsch blev lite struligt nu hoppas du förstår vad jag menar =)

Förstår vad du tänker på. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.