Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 1052 ggr
BabyDragon
0

Drar sig för att söka vård

Jag är knappast ensam om detta. Men jag är en sån där som inte söker vård förän det är för sent typ. Är så rädd att det inte ska vara något allvarligt så att man ser dum ut.

Nu blir jag sjuk ofta med feber (har över 39 idag) , fått oförklarliga blåmärken sedan i november, ledvärk och allmänt trött. Har läst att leukemi kan ge sånna symptom men det känns inte riktigt som det är möjligt.

Menar om jag söker och så finns det inget. Man känner sig bra dum som har smärtor sedan bilolyckan fastän ingenting synns på röntgen etc. Är säkert bara nojig. Nån som har något råd om vad jag ska göra?

Kanske ska vänta och se om någonting värre händer.

Kram på er alla.

vanessa
0

Det enda jag kan rekommendera är att gå till doktorn. Det är bättre att höra vad de tror och misstänker istället för att du själv försöker söka svar. För det kan bli hur fel som helst, samt skrämma dig ännu mer. Låt dem ta blodprover, för det kan hända att du har en infektion/inflammation som ligger i din kropp som du lätt kan bota.

Kan du göra det? Snälla. /Kata

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Tatsja
0

Tycker du ska gå till läkaren. Sen om du varit med om en olycka, så måste ju läkare undersöka dig för att du ska kunna få ut på försäkringar. Vissa skador kan komma efter flera år. Jag vet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

BabyDragon
0

Så, nu har jag kollat upp det. Han trodde att det inte var något men har lämnat blodprov å de kan ju se om det e nå galet på det. Fått antibiotika för att jag insjuknat så ofta samt att jag har öroninflamation å streptokocker :S jaja nu e de gjort.

Joline
0

När vi bodde i vårt förra hus mådde jag så där. Det ena avlöste det andra…

Var aldrig riktigt frisk och fick tre olika tablett-penicillinkurer dom gånger jag hade halsfluss, (för jag blev inte bättre.) Sen direkt efter kom öroninflammation, mitt i sommaren.

Tillslut upptäckte vi en stor mögelskada i nedervåningen. Förra ägarna hade lagt nytt golv över, och sålt huset till oss…

Möglet tog ner mitt immunförsvar (el hur nan säger)

Vi flyttade till lägenhet och efter 3-4månader hade immunförsvaret blivit starkare

Tänkte om det kan bero på nåt sånt i ditt fall?

JolineJolineJoline

BabyDragon
0

#4 det tål att tänkas på, jag e jätte kännslig för sånt. Förvånad

vanessa
0

Bra att du gick till doktor. För även om det känns som om man är jobbig så tar det ofta tid att komma fram till vad som är fel. 10-15 år för min ena diagnos, och några år för den andra. Tyvärr så är båda kroniska så jag blir inte av med dem. Men är glad över att jag fått diagnoserna, för då får jag medicin så jag mår bättre. Så oroa dig inte för att vara dum, för det är du inte. /Kata

BabyDragon
0

#6 Tack :) Kram

BabyDragon
0

Ber om ursäkt för att jag e en sådan gnällspik men jag orkar inte mer Gråter Har varit sjuk me feber,hosta och öroninflamation i 3 veckor. Fått olika antibiotika men inget hjälper. Vet att många här inne har det mycket värre men det känns jobbigt för mig. BLÄ.

Så nu känns de bättre.

mongu
0

Du är inte nån gnällspik. Förstår att du inte orkar med att va sjuk så här.

Har du fått antibiotika men ändå hjälper det inte? Har du pratat med din läkare igen efter det?

Jag tycker du ska ta kontakt med din läkare igen för det tar otroligt mycket kraft att gå så.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

BabyDragon
0

Har fått en ny antibiotika men den verkar inte heller hjälpa. Vet inte vad jag ska hitte på snart. Ska kolla på lägenhet imorgon. Kan ju vara någonting i huset.

Nacken strejkar totalt för de sätter sig otrolig på skadade nerver :( men det går väll över någon gång.. Tack för stöd.

mongu
0

Har man tagit ordentligt med prover på dig? Har du berättat för din läkare precis hur du mår med alla symtom?

Jag tycker ju att dom skulle utreda detta mera. När inte antibiotikan hjälper och du fortfarande inte blir bra.

Tycker du ska ringa din läkare igen.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

BabyDragon
0

Jag får nog lov att göra det. Nej de har inte tagit några odlingar eller prover för att se vad för bakteri det kan vara. Men de får nog lov å göra det snart. Har berättat om alla symtom. Inklusive de mystiska blåmärkena. Men jag fick ta ett blodstatus prov och de var normalt (förutom den infektions variation som fanns).

mongu
0

Bra att ett blodstatus är taget i alla fall. Men jag tycker ju att det borde tas mera prover när du haft detta så länge.

Du får ringa och försöka få dom att lyssna på dig.

Lycka till!

Ha en bra dag! Mongu.

BabyDragon
0

Tack :) jag får göra det på Måndag om inget blivit bättre. Kram

mongu
0

Det är bra att du gör det. Du måste ju få klarhet i vad det är. Få nån bot för det.

Kram

Ha en bra dag! Mongu.

vanessa
0

Men stackare, fy fan vad  jobbigt. Ursäkta mitt språk men i detta läge kändes det rätt att skriva så. Har du pratat med dem igen. För om antibiotika inte hjälper så är det uppenbarligen inte det som behövs. Om det inte vore Borrelia eller liknande för det tar månader att komma över med antibiotika. Hmm, de kanske borde kolla det också när jag tänker efter.

Gnäll på, det är bland annat därför vi finns här. För att lätta och rensa våra själar för att kunna ta oss vidare. Alla behöver göra det ibland. Så är det bara.

Tröstande cyberkram är på väg åt ditt håll. /Kata

BabyDragon
0

#16 Vad söt du e :) jag håller ut ett par dagar till. Orkar bara inte söka idag. Ha en bra dag allesammans och tack än en gång för stödet. Kramar