Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 701 ggr
vanessa
0

Lex mamma

Mamma ligger som ni vet på sjukhus, och blir sämre och sämre. Igår hade hon en hjärtattack. Usch, vet inte om jag kan skriva mer. Det är bara det att utöver allt så har sjukhuset gjort sitt bästa att ta hennes liv. Då tänkte jag att jag måste anmäla det hela, men vet inte hur man gör. Någon som orkar tänka åt mig? /Kata

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

mongu
0

Det första du ska göra är att prata med den behandlande läkaren. Fråga och prata ut om det som hänt.

Vad hände som gör att sjukhuset gjorde sitt bästa att ta livet av henne? Orkar du berätta om det här?

Att jag frågar är för att man kan anmäla på olika sätt.

Men bäst är att prata igenom för att verkligen få klarhet i vad som egentligen hände. Varför din mamma behandlades som hon gjorde?

För det kan ju va så (säger inte att det ÄR så) att det egentligen inte var för att skada din mamma denna behandling/åtgärd gjordes. Utan det var ett försök att hjälpa henne.

För ibland ligger ju gränser väldigt nära varann.

Har du anhöriga som kan va med dig vid samtal med läkaren eller annan personal.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

BabyDragon
0

http://www.patientskadeguiden.se/

Sökte lite på nätet och fann det här. Hoppas att det hjälper och att det löser sig. Många styrkekramar.

vanessa
0

Tack för stödet. Vi ska boka tid med läkaren, så att vi kan prata igenom allt. De råkade slarva och kopplade inte in hennes syrgas. Hon hade alltid syre dygnet runt, då hon hade allvarlig KOL och lungemfysen. Utan syre blev hon snabbt dålig. Nu låg hon en hel natt utan,  hon blev så dålig. Och ni vet slutet.

Men vi ska prata med läkaren. /Kata

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.