Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 1095 ggr
Ceciliaolucifer
0

varför är skuggfolket dolt?

Varför är skuggfolket.ifokus dolt? :(

medde
0

Den ligger dolt på grund av att den är satt i "vila" Då det inte är någon speciell aktivitet på sajten. Det är inte så bra om den ligger ute då. Känns fel om det inkommer frågor eller trådar som ej får svar.

Sajtvärden är inte just nu aktiv på sajten eller iFokus. Då det hänt mycket  i hennes liv.

Men saken är att blir det inte en aktivitet på sajten inom det närmaste så kommer den nog komma att tas bort ur iFokus.

Sajten behöver aktiva medlemmar för att vara kvar. Då jag som Medarbetare härinne känner mig väldigt ensam härinne, och jag har den senaste tiden haft endast som uppgift att se till att den hålls "ren".  

Visst vore det kul om det kunde blomma upp lite och komma åter tillbaka dit som den en gång var. Full av liv och massor av delad glädje mellan alla medlemmarna, även ett stort stöd i svåra tider. Jag har varit med sedan  Vanessa startade upp sajten. Så visst känner jag för skuggfolket ingen tvekan om det.

Tänk så trevligt det kunde bli om sajten vaknade upp ur sin Törnrosa sömn. Men sajten är i detta nu väldigt beroende att få aktiva medlemmar för att få stanna kvar i nätverket skulle jag tro.

Hur det skulle kunna genomföras vet jag inte helt ärligt. Kanske nya Medarbetare ink Sajtvärd. Då kanske den skulle kunna få aktiva medlemmar också.

Men nu sover skuggfolket sin Törnrosa sömn

Mvh medde

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

emiya
0

Jag hoppas verkligen att den kommer i gång igen! Det var alltid så roligt att gå in här, samtidigt som det kom intressanta artiklar och trådar och sist men inte minst - gav stort stöd och tröst i svåra stunder!

Håller tummarna för att du får hjälp, Medde, med att få i gång sajten. Det skulle också vara kul om Vanessa orkade komma tillbaka. Saknar er alla!

Ceciliaolucifer
0

Åh, jag förstår :(

Men det är svårt att få den levande om den inte ens syns? men jag förstår problematiken.

medde
0

Vanessa är saknad ingen tvekan om det. Men om vi alla kunde slå oss ihop och starta trådar osv så kanske sajten kan leva vidare, och med en slutlig förhoppning att våran egen Sajtvärd återkommer en dag

Ceciliaolucifer
0

#4 Jag röstar för en förändring! :)

medde
0

Härligt!

emiya
0

Tack för ditt PM, Medde! Det gick tyvärr inte att svara på!

Jag önskar att jag hade tid att medverka här på sajten men nu startar mina kurser och tiden vill bara inte räcka till. Dessutom ska en familjemedlem snart opereras och då behövs jag där och efteråt vid konvalesensen.

Men jag kommer att titta in här så ofta jag bara kan och göra ett och annat inlägg!

medde
0

#7 Tack! Då ses vi på sajten

Må bäst//Mvh

Wassago
0

För mej var skuggfolket med dess invånare en livsnerv som gav mej mycket glädje! Men sen försvann undan för undan "den innersta kretsen" å sen vanessa å då "dog" skuggan för mej.. saknaden är stor men det är väl som det är…

Men om ni bara anar hur mycket jag saknar er!! Vanessa, medde, simsson, emiya, SvenA å alla er andra!!!!! Jag sörjer att den tiden är förbi då jag satte mej framför datorn med mitt morgonkaffe å fick kontakten med er…

Väl mött//I

medde
0

Men wassago jag är här:-) Även om jag ej är kapten så finns jag kvar på skutan. Jag sörjer även den tiden väldigt mycket, då vi alla var aktiva här. Med stöd och struntprat som förgyllde tillvaron för oss alla

Vi kanske ses  en morgon härinne med en kopp kaffe återigen.

Wassago
0

#10, ville givetvis inte föringa dej och ditt engagemang här inne!! Men det är helheten som saknas… Du vet hur jag menar!! "skuggan" var verkligen ett vattenhål" för mej. Detta året kommer jag aldrig att glömma… först förlorade jag mitt hem å min hund plus goja, sen skuggan… nu ska jag bli far inom de närmsta 14 dagarna och äger ingenting mer än kläderna på kroppen… allt var underförsäkrat så när den nya stugan står på plats å alla självrisker e betalda så får jag ut 20000… Har förutom minnerna å djuren gjort en total förlust på över 300000kr

Äger ett par jeans, två par skor en tjock tröja å lite T-tröjor, kallingar å strumpor.. blir en kall vinter, nån jacka lär jag inte ha råd med. Har inte ens fått ut dom 20000 som jag skall få ut ännu… Tack å lov e barnkammaren klar i lägenheten jag numera tvingas bo i. Alltid något!

Stackars unge som ska födas in i detta! Men vi får väl göra så gott det går!

[SvenA]
0

#11 Det kommer att gå bra för när det är som mörkast så finns det alltid ett ljus i tuneln

så fortsätt att kämpa på ge inte upp

Wassago
0

#12 Som jag skrev ovan så e just du en av dom saknade i min vardag som vi förr hade här på skuggan SvenA! Du e go du, å jag lovar att inte ge upp!! Vet att jag alltid kan komma i kontakt med dej på synskadade eller via pm, precis som med medde, simsson å övriga… Men jag saknar våra gemensamma stunder här sen förr!

Tack för ditt inlägg min cybervän!!

[SvenA]
0

Du måste berätta när du har blivit pappa så vi får reda på dett stora ögonblick i ditt liv

Wassago
0

Det lovar jag att göra SvenA! Skrattande Beräknad nedkomst är den 6:e okt.

emiya
0

Vad glad jag blev när jag läste denna tråden! Nästan alla är här igen! Ja, jag har saknat er alla också!

Själv har jag också legat lågt, har bl a haft en sorg att ta hand om, en sjuk gubbe, ekonomiska problem m m Rynkar på näsan

Wassago, hur har det gått? Har det lilla livet kommit till världen än? Jag hoppas att allt gått bra! Jag gläds med dig i pappaskapet! Hoppas att vi får höra av dig snart!Glad

medde
0

#16 Kul att återse dig härinne igen. Jag sitter också och väntar på besked om den lilles ankomst! Hoppas att Wassago dyker in här snart och inte håller oss på sträckbänken alt för länge.

Hur som helst kul att återse dig härinne igen!

Wassago
0

#16 sänder en tanke på dej i din sorg!

Här går allt sin gilla gång, vi fick lägenhet på "rättsida om stan, mot lilla friden) tar bara ett par minuter dit m bil, vi börjar få ihop ett hem så sakterliga och idag e det den beräknade dagen, men enligt fästmön tror hon inte att det blir idag.. men vem vet nu? :)

Lovar att denna tråden kommer att bli en av de första trådarna här på nätet som kommer att få beskedet först!

[SvenA]
0

Väntar med spänning

Chestnut
0

#18 Har den lille ploppat ut än? Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

medde
0

Jag pratade med wassago senast i dag, inget hänt ännu. Men dom mår alla toppen i dessa väntans tider

Chestnut
0

#21 Skönt att de mår bra! Måste vara en otålig väntan..

Med vänliga hälsningar
Chess

medde
0

Fästmön är "lite" över tiden nu, Men Wassago lovade dyrt och heligt att slå mig en signal så fort han blivit pappa.-)

Wassago
0

Halloj!!

Kan avslöja att vi i morgon bitti (08.30) skall skriva in oss på BB för igångsättning av förlossningen! Så i morgon ska den lille få skåda världen för första gången!

Återkommer när jag e hemma från BB med mer info om kön, tid mm!

Trevlig helg mina vänner//I

Chestnut
0

#24 Lycka till! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

[SvenA]
0

Lycka till

medde
0

#24 Härligt du kom in här. Ville inte avslöja för mycket. utan låta dig berätta vad du ville.

Tänker på er i massor, vi höres!

Kramen vännen

medde
0

Nu har jag fått nyheter från Wassago, jag har lagt in detta i en helt ny tråd på sajten.

Farwuq
0

Se… trotts den är dold så hittar "folk" hit!

Hav förtröstan. Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

medde
0

Men har duFörvånad Hittat in hit. Kul att se dig här Farwuq

Farwuq
0

Jag är ju lite av en skugga här på iFokus, jag sitter just nu och letar efter dolda sajter och har hittat flera bara på en kort stund.

Flört

Ulla
0

En dold sajt som heter "Skuggfolket". Så passande. Glad

Jag har aldrig varit medlem på sajten men brukade titta in ibland förut eftersom bäde jag och min man har nära släktingar med MS. Jag hoppas verkligen att den kan fortleva och växa sig större. Är säker på att den behövs för många.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

medde
0

#32 Det var en fin tanke om skuggfolket i som ligger dolt.

Jag hoppas verkligen att sajten en dag kan komma åter till liv igen. Jag har varit med härinne sedan dag ett, och jag sakar verkligen livet och gemenskapen den hade en gång i tiden. Men just nu saknar den nog både sin Sajtvärd och Medarbetare. Jag känner mig ganska ensam här! Men inte överger jag "skutan" och försöker hålla mig härinne och titta till den som Medarbetare.

Farwuq
0

Du kan hålla dess näsa öve vattnet Medde, genom att skriva något varje månad.

[SvenA]
0

Det kan vi alla hjälpa till med

Farwuq
0

Bra… !

Flört

medde
0

Låter kul. Då kommer vi kanske ses mera härinne.

Farwuq
0

OK

medde
0

Ser fram imot det.

Farwuq
0

Ni som varit aktiva tidigare, kan ni inte så smått börja skriva igen? Ett eller två inlägg per vecka gör att sajten blir värd att gå in på och så kommer den långsamt att åter bli levande, som det är nu så är det bara nattvakterna som går hit.

Wassago
0

#40 Jag ska göra ett försök.. Jag saknar och har saknat dom människorna som var "skuggfolket", då vi "träffades" här varje dag förr. För mej kändes det nästan lite som att mista en hel familj.. Det första jag gjorde om mornarna var att koppla in mej här så fort jag tagit morgonblosset å hämtat kaffemuggen å hälsade alla god morgon, sen rullade diskutionerna fram å tillbaka, ibland behövde man stöttas el peppas, ibland behövde någon annan peppas el stöttas å ibland pratade vi bara "väder" men det var så skönt!

Farwuq
0

Jo Wassago, jag förstår precis. Det har varit lika dant på andra sajter,  det går nog att få liv i sajten igen. Letar man upp gamla trådar som jag gjorde, så poppar de upp hos de som tidigare skrev i dem. De blir då nyfikna och svarar, vilket automatiskt ger nytt liv i hela burken. Jag och Medde har försökt hålla ögonen på skuggfolket ett tag och försökt få igång något som liknar en konstgjord andning. Jag ska fortsätta att försöka väcka trådar (där jag har något att komma med) och hoppas på att fler av det tidigare skribenterna nappar, sen blir ni självgående igen och slipper kanske vara dolda.

Glad

[SvenA]
0

Problemet är att sajten saknar en värd för tillfället

Jag tycker också att det är synd att den inte är aktiv längre

Farwuq
0

Om flera av de i saken kunniga väcks så kanske någon kan ta tag i tampen.

[SvenA]
0

Du själv kanske

Farwuq
0

Nej, tyvärr. Jag är inte i saken insatt och jag har inga i min krets som har sjukdomar som är kroniska. Jag hjälper gärna till att hålla liv i sajten men är inte kompetent att vara värd. Dessutom varierar min arbetsbelastning välderliga, ibland har jag timmar över varje vecka, ibland har jag knappt tid över att sova.

(Jag kommer från en ganska så frisk ätt, vi lever tills vi dör.)

Flört

medde
0

Jag skulle gärna se Farwuq som värd härinne, Inte mig i mot alls. Jag känner och klapar för den här sajten som jag sagt tidigare. Då jag var med Vanessa då den här låg på ritbordet och skulle börja ta form till sajt.

Det är därför jag ser Farwuq som en bra värd för sajten, då den har alltid varit en fin sajt där vi har lysnat på folk och låtit alla prata av sig även om ämnet kanske inte varit för stunden det sajten har. Vi har även haft en fin gemenskap och då inte klankat ned på folk hur som helst och inte hela tiden hävdat: Jag är Sajtvärd och jag medis vi bestämmer.

[SvenA]
0

Även vi som är kroniker lever tills vi dör det gäller alla oss levande varelser

Alla kan bli drabbbade av olika sjukdommar så det har inget med gener att göra vi kan alla drabbas av olyckor av olika slag

medde
0

Sajten kan även klara sig uan Sajtvärd, då jag alltid finns här inne. Men med rätt så kan det bli bra, men…

Det är upp till oss medlemmar att få igång sajten

Wassago: Du är och förblir den fina goa personen i mitt hjärta. Stor kram till dig och din familj:-)

[SvenA]
0

Man behöver även någon som kan skriva artiklar och någon som har egna erfarenhetr av olika jukdommar eller bara en sjukdom som gör att man har lite egna erfarenheter hur det är att leva med en kronisk sjukdom för att sjten ska kännas levande

medde
0

Det är nog inte något större problem, artikelförfattare kan även jag lägga in. Sedan vet du inte riktigt vad jag har för erfarenheter eller inte. Så få den levande är inga problem alls. Det är en stor del medlemmar som gör sajten till vad den engång var.

Men eftersom sajten ligger i "malpåse" så är det nog ingen brådska heller. Samt jag har en som är nu tillfrågad.

[SvenA]
0

Jag har aldrig påstått att jag vet något om din bakgrund jag framförde bara vad jag tycker vore bra för sajten men jag ska inte besvära längre för jag har inget behov avsajten för egen del

så nu kommer jag inte att kommentera detta mera

oc jag kommer även i fortsättningen inte komma med några kommentarer på denna sajt

medde
0

Ok.

Har inte sagt att du påstått något jag bara sa att du inte vet. då jag kanske då missuppfattade att du i skriften sade det, men se där även jag kan missuppfatta som du. Men blir inte arg för det. Mänskligt att fela för alla mäniskor.