Din nick
Medde skapade denna fråga på astronomi, så det tänkte jag för över hit.
Vanessa som är mitt nick, är mitt riktiga mellannamn. Har alltid använt den i cyberrymden, medan i vanliga världen går jag med mitt förnamn. Fast ibland så skuggar cyberrymden den vanliga världen och jag får ofta höra Vanessa sägas till mig. Och när jag har namnlappar på utställningar med katter skriver jag båda mina namn på den. Så att ingen missar mig :-). /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Själv har jag mitt förnamn och första bokstaven i mitt efternamn. Nåja inte riktigt mitt förnamn då man inte kan använda Å här inne.

Mitt användarnamn är min första och största kärlek, Simson. Den katt som lärde mig att inte vara rädd för katter. Den som fått mig att överleva.
Det står en hel del om Simson i min dagbok här inne även om bilderna just nu inte syns av någon anledning.

Jag försöker att leva upp till hans namn men det är svårt för han var en så stor själ!
Simson såg igenom mitt ex och exet var en så stor själ själv att han såg att Simson såg igenom honom. "Simson har en gammal själ" kunde han ofta säga, "han har levt många gånger. Simson hade en stor uppgift här i livet och den har han gjort nu."
Mitt ex må vara mycket här i livet men han var en mycket bättre människa än han någonsin erkände för sig själv. Mer självkänsla och mer ryggrad så hade han mått bättre. Han var också en gammal själ.
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

I Augusti 2006 fick vi hem lilla Doris, en super söt sköldpaddsfärgat misse..
Men varken jag eller sambon tyckte om namnet Doris, och vi gick länge och vela om vad vi skulle han för namn….
Så en dag kom en kompis hem till oss, och vi började självklart snacka bilar, men varje gång vi sa Civic, så kom hon.
Så det vart en liten Racer Ciiviic… : )
stavas med 2 i för att det inte ska vara allt för lika med bilen ; )
Sen för att matte stavar med 2 i i sitt namn ; )
Sen nu tyvärr har hon gått bort.. : (
Så namnet har blivit ett sätt att minnas henne bättre..
På nått höger..

Det här tycker jag är mycket intressant för ibland undrar jag vart namnen kommer ifrån.
Visst är det ett sätt att hedra en kär vän att de lever vidare i ditt namn, Ciiviic.

Syft, vad fin att läsa om era nick. Mitt mellannamn är en kontakt med USA och min bakgrund också. Döptes efter min morfar som hette Van. /Vanessa

Kom på att jag inte är döpt, men vet inte vad man säger om namninförskaffande utan dop. /Vanessa

#4 - Jo absolut, hon var mitt allt den lilla 4 benta :)
#5-6 - Man kan väl det fast man inte är döpt eller ?

Vanessa, dop är väl bara en tvångsrekrytering till kyrkan? Namn kan man väl ge närsom- och hursom-helst? Typ en namngivningsceremoni.

Just det, namngivning heter det. Fast jag tror att de nöjde sig ned att skriva in det i min födelseattest :-). Men min kusins barn hade namngivningsceremoni. /Vanessa

Mitt nick är en sammandragning av mitt förnamn, som är ett dubbelnamn.
Jeg bruker mitt fornavn

Tack för svaren. Tycker det är intressant att veta om nicken, oavsett om det är ens egna namn eller speciella namn :-). /Vanessa

Vattnadal är prefixet på min musuppfödning, registrerat 97. Annars så är det ju Vattnadal från Sagan om ringen jag tagit det från.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Intressant. Är det från boken eller tog de upp det i filmen också? Minns inte. /Vanessa

Wassago e en demon, en av dom nio stora, passade till min gamle kobra men kanske mindre bra på mej! :)

anebit är ett smeknamn för mitt riktiga namn Ann-Britt…. använder det i många sammanhang, alltid på sajter och även mail.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Tycker om nicket anebit. Det ligger fint i munnen och ser bra ut skrivet. Kanske byta namn i verkligheten :-). /Vanessa

#14 det är med i filmerna oxå. Det är alvernas hem gänget kommer till i första filmen. Där hålls rådsslaget där de 9 samlas och tillsammans ger sig iväg för att förstöra ringen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tack, minns inte allt :-). /Vanessa
Chestnut var en speciell ponny en gång i tiden :-) Som namnet antyder, en vackert nötbrun sak.
Med vänliga hälsningar
Chess
#20 Då är vi bägge efter häst!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#21 Visst har de en förmåga att sätta sig på ett speciellt ställe i hjärtat?
Hade ett nick tidigare som var från en ännu speciellare häst som dog för snart 5 år sedan…
Med vänliga hälsningar
Chess
#22 Sant som sagt, medde var en som betydde mycket för mig. Mycket glad att jag fick äga han i många år!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Jag älskar humlor och när vi köpte vårt första hus för snart 3 år sedan var det massor av humlor första sommaren så huset och mitt nick fick heta Bumbleboo
/Maria

Det är så intressant att läsa vad nicken står för. Det finns alltid någon intressant historia verkar det som. Till och med vi som har våra egna namn kan man ofta spåra vad föräldrarna tänkte på. /Vanessa
Mitt namn Farwuq kommer från sagor som jag berättade (och hittade på) för min dotter då hon var liten.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag gillar ditt nick mer och mer Farwuq.
Själv heter jag Sissie. Står så på körkortet i alla fall.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Man tackar.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland