God morgon 18:e mars
God morgon, snart är det vårdagjämning, men…
dygnet då dag och natt är lika långa det inträffar nu några dagar tidigare.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God förmiddag! 
Kikade in här av en slump och jisses vad glad jag blir att det finns lite liv här fortfarande!
Här håller snön på att smälta bort sakta men säkert…
Med vänliga hälsningar
Chess

God middag! 
Å i morgon kommer pensionen! Himmla bra för nu e det tomt både i kyl, frys samt tobaks å kaffeföråd! 
Ska bli skönt när snön äntligen försvinner! Inte lätt att vara ute med barnvagn å ta sej fram kan jag lova!
Liv eller inte, sajten är vad vi gör den till.

#2 Hur går det med den lilla gossen
Ja grattis Wassago du blev ju pappa i december.

Snö?!
Här i djupa södern ligger det några fläckar här och där i skuggiga lägen, det rör sig för det mesta om svarta isiga fläckar. Vintergäck och snödroppar blommar sedan nära tre veckor.
Snö är ett riktigt otygjag gillar det inte längre
Ha! Samma här, när jag var barn på 60-talet så var det OK.
Men ju vuxnare jag blivit ju mer har jag ogillat snö. Vi fick snö här nere kring den 15:e december och den har legat kvar sedan dess. Normalt så finns det snö här ca 4 veckor sammanlaggt på en vinter, nu har vi haft det i över tre månader!

Och dessutom, här nere blir snön mycket fort något som liknar grå betong, inte alls kul. Den får tåg att spåra ut etc. etc.

Lillen har varit förkyld å lite febrig ett par dagar men för övrigt mår han strålande! Växer så det knakar å e oftast go å glad! Hur går det med dej då SvenA?
Tack Farwuq! Fast det var i okt. jag blev pappa den 26:e för att vara exakt! 
Här ligger snön fortfarande halvmetertjock å e blöt å tung! Längtar tills den e borta! Men e ändå glad över denna vintern trots värken pga kylan, men denna vintern kommer att ha gått till historien! Aldrig har det hänt så vitt man vet att det legat 65-70cm snö på barmarken, snövallarna mellan trottoarer å gator var på sina håll nästan tre meter höga! 
God eftermiddag på er allihopa.
Första gången jag skriver något här. Har varit inne och kikat lite förut.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
God kväll sissie.
Kul och trevligt att se dig här. Eller man ska nog säga välkommen in hit i värmen.
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Det ser verkligen ut att vara ett trevligt ställe. Varmt och ombonat.
Wrooom!
Vi är många här som varit härinne sedan Vanessa startade upp sajten. Några kommer in ibland och säger ett hej.
Du kommer att träffa många trevliga människor här, det kan jag nog lova dig sissie!
Hej Sissie!

#13 Har redan hittat en.
Hejsan kära drake!
Wrooom!

Hummm.. men mej duger det minsann inte å hälsa på va medde??

Välkommen hit sissie! Här e dom oftast helt underbara men ibland blir man totalt dissad som av medde här! 
Hej wassago!
Dissad och dissad. Medde har bara pratat varmt om dig. Och tipsat att det är dig man ska lyssna på när man har må goa slangar hemma.
Wrooom!

Haha, hon försöker bara samla lite pluspoäng emellanåt så det finns lite å ta av! 
Jo, hållt på med reptiler i mer än 30år, kobror i 22år och arbetat profissionellt med det i 15 år, numera e jag förtidspensionerad pga en trasig kropp, Nacke, rygg, axlar, knä lever å njurar. Så nu har jag bara lite ormar för skoj skull!
Ojdå! Det var lite trasigt både här och där. Hoppas att allting går att bota eller lindra.
Skickar en kram
Wrooom!
Oj, Så mycket reptiler.

#19, det e så läkt det blir! Men jag klagar inte så ofta, finns dom som har det mycket värre! Å det finns ju lindrin att få, man lär sej leva med värken!
#20, ja.. har blivit mycket reptiler genom åren! 
När jag hade tropikhuset, dom ambulerande utställningarna samt avelsanläggningarna hade jag över 1000djur bara då, nu när jag bara har det på nöjesbasis så har jag bara ett 20 tal
Här e en bild på meddes favorit! Min gamla röda spottkobra Lady, hon är tyvärr död nu!
En skön dam.
Hur lång livstid har de?

De flesta kobra arter blir mellan 15-20 år normalt, men det finns arter som blivir upp emot 25-35år
Boa och pyton kan till och bli uppemot 40år, men det är sällsynt.
Ja, hon var vacker!
Mycket ståtlig madam. Förstår att medde gillade henne. Har hört av medde att hon var visst en dam med egna åsikter.
Wrooom!

Att medde eller ormen var en dam med egna åsikter!? Det stämmer nog in på båda tror jag! 
#16 Klart jag hälsar på dig, skrev i en annan tråd om just det, hur mycket jag gillar dig! Samt en stor hälsning till både dig och din familj. Härligt att få se Lady igen. Sissie vad hur mycket jag gillade henne samt hur vacker hon var.
Vacker som en tavla! Inte du nu Wassago utan Lady

Haha, åjo, nog e väl jag grann som en tavla jag me! ;)
Tack medde kul att "ses" här igen!! Hälsa dottern!!
Nja Lady slår dig med hästlängder, 
Klart jag hälsar dotter! Då blir hon så glad. Spindeln mår toppen och bor i hennes rum, så varje gång hon ser den minns hon dig!
Vill se bild på lilla Jack! Snälla……

HURMF!! 
Har lagt upp ett parr bilder i en annan tråd!
Jag såg det efter jag skrev det här, sorry… ska jag nog säga