God morgon 19:e mars
God morgon alla!
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God morgon. Hoppas alla har fått en god natt sömn.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jupp, jag sov över sex timmar.
Då har jag sovit lite mer, men hade en konstig dröm. Skulle till jobbet men satt fast i någon stad i tyskland, där alla bussar och tåg gick åt fel håll.
Wrooom!
Spegelvända världen, eller… Gud förbjude, en tysk stad som styrs av engelsmän…

Tja, alla pratade svenska.
Wrooom!

#14 Asgarv!!
Det hade varit nåt!
God morgon härifrån med! Har faktiskt åxå fått hela sex tim i natt!!! E skönt det, för det mesta får jag bara ca fyra tim uppdelat under natten, men i natt sov jag först fyra å sen efter att ha varit uppe å "leat" upp kroppen så fick jag två till! Känner mej nästan som folk idag! 
I sanning en märklig dröm. Kanske så kommer det en uppföljare.

Vem vet. 
Wrooom!
God mogon!
Äntligen är man lite klar hemma med städning osv.. Började morgon med att köra tösa till skolan för att vänta hem direkt med henne då hon ramlade när hon skulle gå ur bilen. Blöt och smutsig funkar ju inte i skolan, så vå fick åka hem och byta till torra kläder och ren jacka!
Nu ska jag ner till garaget och städa ut det, men har ju samlat på sig strunt som nu ska ut!
Wassago! Kan man få se en liten bild på Jack? Lillkillen måste ju ha blivit en stor kille nu.
Ha en fin dag alla
Mvh
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Ska lägga upp ett par här! Men har bara några i datorn som e sen i julas å januari! Har hänt en del sen dess…

Julafton

Sista för denna gången!
Men gud så söt…….
Helt underbar lite kille! Må tro ni är stolta föräldrar till denna underbara kille. Han har ärvt mycket från mamma ser jag
Jenka ser läcker ut med.
Tack för du visade bilderna Wassago!

Jodå, vi e allt bra stolta över honom å han e verkligen en go å glad skit för det mesta!
Får väl hoppas han ärver sin mors skönhet! :)
Jenka e en läcker tös å full m bus! Nu ska jag ta hand om lillen som vaknat! Kommer in under dagen!
Hej allesammans!
Ses. Kramen till dom bägge
Ha det så gott och tag väl hand om de dina.
Naaw, vad söt din son är wassago! 
Hade planerat att ta mig till skolan idag. Men när jag kommit halvvägs till bussen kom jag på att jag hade glömt skåpsnyckeln - bara att vända om. Sen orkade jag inte gå mer, har jätteont i knäet idag och har sovit riktigt dåligt.
Så ligger i soffan med datorn nu och vilar i väntan på att värktabletten ska göra sitt. Känns inte bra alls att behöva ta tramadol men men.. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Åh. vad tråkigt Chestnut.
Hoppas tabletten trubbar av värken så du kan röra på dig igen. Tramadol antar jag är starka grejor. Har faktiskt inte hört det namnet förut.
Wrooom!

#17, sådana dagar suger! Men det enda man kan göra e att ta det lugnt å ta de smärtlindringar som e tillgängliga å sen vänta ut det.. Har man riktigt starka doningar som jag får ta när det e som värst så ligger jag messt å visslar å kollar i taket å har noll koll på allt! :)
#18 Jodå tabletten hjälpte. Men blir lite lullig av den med så får ju inget gjort i vilket fall.. I mina mått mätt är tramadol starkt, det näst starkaste jag har testat mot värken (rent morfin är snäppet skarpare).. Drar mig verkligen för att ta dem då det är hög tillvänjning. 
#19 Hehe, så va det för mig i början när jag fick Citodon utskrivet. Låg och tänkte på broccoli ;)
Pallrade mig iväg till affären förr en liten stund sedan. Är viktigt att jag rör på mig lite grann fast det gör ont. För annars blir smärtan värre. Så nu vilar jag och ska sedan ställa mig och laga mat.
Måste bara samla lite ork först.
Med vänliga hälsningar
Chess
En del säger att vattenjympa är bra när lederna sviktar, stämmer det?
#21 Vattengympa är toppen! Skulle vilja ha det men det gick inte ihop med mitt skolschema :(
Med vänliga hälsningar
Chess

#20 känner så igen min egen vardag i din!
Men man får ta det som det e å på morfin mår man morfint!
Jag brukar vanka runt när det e som värst, man halvsover gåendes för man e så trött men måste röra på sej för att det inte ska bli ännu värre! 
#23 Vi är ganska lika med andra ord ;) Brukar också vanka omkring, speciellt om natten när jag inte kan sova i väntan på att ispåsen ska bli kall igen.
Med vänliga hälsningar
Chess
Påverkar inte opiater magen och blåsan på negativt sätt?
#25 Åh ja.
Blir förstoppad av både tramadol och citodon. Dessutom kan citodon iaf påverka gallan så att man får gallsten med. Men det löser jag genom fiberrik kost
. Opiater påverkar inte magen genom att ge magkatarr/magsår, turligt nog för mig..
Med vänliga hälsningar
Chess

Japp! Karlavagnen brukar jag lyssna på då när jag vankar omkring i stugan!
Fast jag behöver värme för mina skador! Annars stämmer det precis!
#27 Föredrog värme innan operationen, nu lindrar kyla mer. Fast värme är skönt för nacken 
Förresten, idag såg jag vår gräsmatta för första gången på x antal månader. Våren är på väg! 
Med vänliga hälsningar
Chess
Vårtecken piggar upp och värmer sinnet.
Värme tycker mina knän om. Gubben har varma händer så han brukar få hålla dom på mina knän när dom känns trötta. Superskönt att känna värmen sprida sig in i knäleden.
Wrooom!

Ja, värmen hjälper upp både orken å sinnet och för mej innebär våren att jag överlevt ännu en vinter! (vintern e min värsta period) Och då kan jag åxå börja dra ner på smärtstillande medel och blir åxå därigenom piggare!