Long time no see
Det var så länge sedan jag var här inne på Skuggfolket, trodde att den fortfarande låg nere vilket den väl gjorde ett tag(?) Men med desto större glädje såg jag att den är igång igen! Så roligt att "se" er alla igen, har saknat er!
Däremot är det med stor sorg jag läser att du förlorat din mor, Vanessa! Jag beklagar djupt! Du skriver så fint om begravningen, det låter så förtröstansfullt!
Läste också om din förlust, Hennum, du skrev också så vackert om din mor!
Man vet att man kommer att mista de kära, men man kan aldrig förbereda sig nog på det, man blir lika förtvivlad ändå när det händer. Min mor sa en gång: - Jag finns så länge du minns mig.
När min dotter var liten sa hon, då en av mina fastrar gått bort: - Hur kom man ihåg dom döda förr i tiden när det inte fanns några fotografier, hur kom man då ihåg hur dom såg ut?
Jag minns att jag svarade att man får ha bilden av dom i huvudet, i minnet och i hjärtat.

Hej, och välkommen tillbaka Emiya. Allt ligger nere mer eller mindre på denna sida. Det är så mycket för mig utanför denna värld med allt efter mamma, och konsten att titta framåt, men inte glömma det som hänt.
Det är sant, att bilderna håller man i huvudet, minnet och hjärtat. Dock har jag tack och lov en massa bilder, texter och andra intressanta saker som jag håller på att gå igenom. Så då kan jag behålla det både på bild och i hjärtat.
Vad gör du nu då?
Kram och glad midsommar.
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Välkommen tillbaka då :)

Tack för era hälsningar, Vanessa och BabyDragon! Hoppas att ni haft en trevlig midsommar!
Jag njuter nu av "sommarlovet" från alla kurser, föreningsmöten m m. Har gått på en glasfusing-kurs nu senast, det var väldigt roligt att få lära sig något nytt och att gå en kurs själv som omväxling (jag är cirkelledare i språk, så jag brukar leda kurser).
Jag läser mycket, som jag brukar göra om sommaren då jag har tid. Har någon något bra boktips så är det välkommet! 
Välkommen "tillbaka"in igen.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Tack, Medde!
Hoppas vi kan få fart här igen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Hoppas jag med:-)
Vi gör ett försök att hålla den vid liv.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jo det är klart, vi får putta gamla trådar så de som var här innan får en hint om vad som sker.
Låter som en bra idé. 
Wrooom!
Jo, men man ska samtidigt tillföra något…
Jag får se vad jag kan åstadkomma, man tar de trådar med flest inlägg först, dfa de har vart populära.

Ett bra sätt att uppdatera sig på sajten också.
Wrooom!
Jo!

En gång i tiden var detta en fantastisk varm och styrkegivande sajt! Vore härligt om den kunde bli det igen.. "en frisk" kan inte förstå hur det är att vara kronisk sjuk el leva med kronisk värk, hur mycket ork och energi det suger ur en. Här kunde man tala om allt och inget å alla förstod även om vi alla hade olika åkommor och problem. medde har kämpat i motvind å e glad hon lyckats (med hjälp av andra åxå givetvis) hålla ut å hålla sajten levandes även om det rört sej om konstgjord andning, nu kanske den åter är redo att resa sej med er sissie och Farwuqs hjälp!
Hej emiya, var länge sedan!
>Du var åxå med då för längesedan..
Visst var det "mys" härinne då alla var tjena med varandra och ingen var en uppsittare. En riktigt fin och varm gemenskap. tror mig veteligen inte har låst eller bråkat,,

#15 kanske kan vi hitta tillbaka till nåt liknande igen?! Hoppas det!
Det hoppas jag verkligen, det var så kul att komma in här en stund under dagen, med kaffet bredvid och bara få vara människa ett tag.
Så hoppas jag med.
Vartefter de gamla skribenterna märker att det dyker upp trådar i "mina inlägg" så kommer de som trivdes tillbaks.
Vi hoppas så, då "skuggan" var en plats där vi alla kom in och fick andas en stund, att bara vara en människa.

Exakt medde! Du gör en god sak Farwuq!
Ja gillar att puffa på, men att underhålla det är trögare.

"21 ska hjälpa till så gott jag kan och orkar!! 
Man tackar.

Det viktiga är att spåra "de gamla" och väcka deras lust att fortsätta.
Vill att sajten ska bli levande igen! Är ju en ganska "öppen" ventil, inte bunden till en viss sjukdom utan vi är en blandad kompott.
Skulle kunna tänka mig att skriva ihop en del artiklar om intresse finns. Till exempel om rehabilitering, anatomi, läkemedel med mera.
Med vänliga hälsningar
Chess
Jo det är bra, men…
Det viktigaste är er vunna erfarehet och det sociala stöd ni ger varndra. Det är väldig bra att känna igen sig i det ni skriver, ni hjälper de mindre erfarna väldig mycket genom att bara finnas tillhands och belysa problem.
Att träffas över en kopp kaffe vid datorn kan göra underverk för många. Jag har förstått att denna del av iFokus har något speciellt som få sajter ens kommer i närheten av.
Wrooom!

#26 Huvudet på spiken! 
Nu ska jag krypa till sängs, god natt på er och sov gott!

#24 Det låter som en toppen idée. Om du har något på G så hör av dig så kan jag lägga in dig som artikelförfattare.
Om jag ännu har minnet rätt, så kan du det här, Du har väl varit medis på en annan sajt förr?
#29 Kan börja kludda lite och se vart jag hamnar
PM:ar när jag har något konkret. Var medis på hälsa för en halv evighet sedan..
Med vänliga hälsningar
Chess
#29 Hör av dig då du klar. Så fixar vi det, se vad jag minns i alla fall.