Som tur är behöver jag inte prova,det ser inte skönt ut.Men såklart,om man har ont provar man väl allt!

Jag föredrar min magnetmadrass som ger mig vila, energi och värklindring! Men jag håller med SallyB, det skulle vara intressant att höra någon som provat den!

visst har den hemma, man ligger ca 20 min/dag, till att börja med. Den smärtlindrar. Det bästa är att ligga med knäna böjda och vila fötterna på en stol, så att svanken kommer ner ordentligt i golvet. Dunder.
Har aldrig hört talas om den förut!! Men det låter som om det skulle vara något för mina axlar och nacke…

Häftigt Lightseeker, Tack för input. Måste ju bara skaffa en!

jag har också en och den är guldvärd, annars hade jag nog inte kunnat gå vissa dagar. Men hittar ju sina små guldkorn…som gör att man kan och orkar funka !!!
Testa vet jag !!!

DEt låter spännande. Om man använder den får man hoppas att det 8 kg tunga katten inte får för sig att hoppa upp på ens mage som han har en förmåga att göra. Eller att någon av dem får dem får för sig att spontant hoppa upp på den :-). Men det lär de bara göra en gång då. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

#7 *fniss*

Oj vilken bamse! Allt är väl muskler också ;)

Faktiskt så är det bara muskler. Han är en unionskatt som jag kallar honom. Blandning mellan svensk huskatt och Norsk Skogkatt. Det blir väl en unionskatt? Har precis trimmat ner honom och det finns inte ett gram fett på honom. Blir lika förvånad varje gång han trimmas ner. Och det gör jag gång om året, för hans uionspäls är inte av den bästa kvaliteten och matte inte den bästa borstaren alla gånger. /Vanessa

Å vilken tuff unionskatt =) Ber om ursäkt att jag möjligen antydde nåt ofint om hans vikt :)

Han slickar sig lite bittert och tigger godis så att han ska få mer rondör :-). Men det är inte vanligt med katter av hans vikt så jag förstår frågan. /Vanessa
Jag har akupressurmattan, ett mirakel för min whiplash och min spända kropp. Ökar blodcirkulationen fantastiskt bra! Rekommenderas starkt!

Är akupunkturmattan samma som spikmattan? Det låter bra, kanske något de flesta som har ont borde prova. Undrar om det finns ställen man kan prova dem på. Vet du det? /Vanessa
akupressurmattan brukar finnas att hyra och prova hos olika återförsäljare :)

Bra att veta, tack för tipset. /Vanessa
Spikmatta är bra, den sätter fart på livsandarna, köpte själv en sådan i höstas.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#17 Är den så bra som sägs eller?
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Ja, jag körde hårt i november med den. I en början var den plågsam men snart väckte den välbefinnande. man bör ligga minst en halvtimme eller så.
Intressant att höra, men smärtan vet jag inte om jag vill ta. Men helt klart nyfiken på den är jag. Så därav min nyfikenhet..
Stickeriet går över fort, man får bita ihop en stund.

(ja se kvinnor och smärta)

Stickeriet
Bara ordet skrämmer…
Men en bra kvinna redig sig

jo så är det nog.
En gång i tiden kunde man köpa kulsits att ha i bilen som skulle stimmulera blodflödet när man sitter. Ett allternativ till nåldynan. Den sticks inte i alla fall.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Nej, men det är jobbigt att släpa med sig bilen hem.

Man behöver ju släpa hem hela bilen. Man kan ju ha bara kulsitsen i en fotölj eller soffa ju.
Wrooom!

Jag ska skaka fram mattan, frugan har stoppat undan den någon stans.

Undras var?
Vinden? Tror min egne ligger på vinden faktiskt. Kommer ihåg att den var skön att sitta på stekheta dagar när man var tvungen att tillbringa några timmar bakom ratten.
Wrooom!
Jag tog en dust med spikmattan idag. först stacksden som attan, men… efter ca tre minuter lugnade det ner sig och efter fem var det inget speciellt.
Tyvärr fick jag kliva upp sen, frugan ville att jag skulle leta upp några av Jean Michel Jarres låtar til henne.
Jag låg 40 minuter innan jag somnade i gårkväll.

Ingen mer som vågat?!
Jag skulle kunna tänka mig att prova en spikmatta. Tror du att det kan hjälpa en något stel före detta bussförarrygg?
Wrooom!
Kan tänkas, med alla de taggrna ca 8.000 i ryggen så lär den nog mjukna kvickt.

Finns ju den där yantramattan. Den är väl typ samma?
Wrooom!