Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 860 ggr
Farwuq
0

God morgon 25:e mars

God morgon, vi har hunnit till den 25:e, det är den statliga lönedagen.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sissie
0

Lyckan ostar som får lön den 25. En annan får snällt vänta till den 27. Lite jobbigt. Men men.

God morgon föresten.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Jo men då har ju du större chans att ha något kvar när månaden är slut.

Tungan uteFlört

sissie
0

Fast när jag var in på banken och betalade en p-bot. Missade p-skivan på jobbet Skrikandes, så såg jag att jag fått lön! Härligt. Då kan jag storhandla i morgon och fylla på föråden hemma.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Gör så… Det är snart påsk och på vissa orter lär de strejka.

sissie
0

Hörde det. Det kommer gynna småbutikerna under en tid då de inte kan ta ut personal i strejk i småbutiker.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Jupp, de kommer att svämmas över, det blir som egyptens gräshoppor.

Flört

sissie
0

Strejken tror jag faktiskt kommer att gynna småbutikerna mycket. Hoppas många fortsätter att handla mer i småbutikerna efter detta. De stora kedjorna lär överleva ändå.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

God morgon till er alla

Hoppas ni alla vaknat  till en ny fin dag med massor av sol!

Vill tala om att det är jag som tagit bort några av våra absolut trevliga morgon trådar, tro inget annat om dom. Men då sajten är på väg ut ur sin Törnrosa sömn så är det inte alla trådar som hunnit komma igång, och då blir det på sajten lite för många som ligger och önska godmorgon, därav dom äldre åkte bak lite.

Men nu åter till denna fina dag. Somär just nu lite grå med solsken är utlovat under dagen…

Hoppas vi ses under dagen kvällen här på den fina platasen på iFokus

Mvh

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Wassago
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon! Eller, ja e väl min andra morgon för idag! :) Den första var vid halv sex när lilleman skulle ha frukost å rena blöjor men sen somnade vi båda om igen!

Vi som e sjukpensionerade har fåttt våran månadspeng, den kommer den 19:e allt som oftast.

Idag skall blommorna vattnas, fixa lunchen åt fästmön till 12 då hon å lilleman e tillbaka från en promenad, sen skall hon iväg på promenad med lillen igen med en annan vän så då skall jag ägna mej åt att bekanta mej lite mer med min nya skönhet den Gula Anacondan, känner henne för dåligt än för att vilja pyssla med henne med massa ungar, hundar å fästmör i närheten! En fight med henne skulle bli vild! Glad Anacondan alltså, inte fästmön! Skrattande Det värsta e att det enda namn jag får fram till henne e just Anna! Men e ju en annnning fantasiöst att döpa en conda till Anna, har redan haft två andra condor som hetat just Anna..

Här e  en bild på min första conda som hette just Anna, hon var betydligt mindre än damen jag fått hem nu men håll till godo!

Farwuq
0

du kan (om du vill hålla dig till "A") kalla henne för Anki, Annika, eller "Anka" (Anna Anka).

Tungan ute

sissie
0

Anki är trevligt.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chestnut
0

God middag!

Idag har skola, shoppingrunda med vänner och sjukgymnast hunnits med. Förutom att sjunga för lillebror som blir 11 år idag! Skrattande

Väntar nu på att syster ska komma hem så att vi kan äta våfflor någon gång. Borde egentligen inte med tanke på att jag försöker att gå ner i vikt och att min mage har flippat ur (kräkts igår och har diarre, dock inte maginfluensa utan troligen magkatarr som spökar), men vet att övriga blir besvikna om jag åtminstone inte smakar. Och hur skulle jag kunna låta bli, det är ju sååå gott… Tungan ute Så blir en liten våffla för mig med blåbärssylt och vispad grädde.

Hoppas ni andra har en trevlig våffeldag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Farwuq
0

Inga våfflor här.

Rynkar på näsan

Chestnut
0

#13 Men vad tråkigt. Rynkar på näsan Du får väl äta våffla någon annan dag istället Flört

För övrigt har min syster inte dykt upp ännu så middagen ikväll blir från pizzerian, kycklingsallad för min del. De gör ruggigt god kyckling! Sen när hon dyker upp DÅ blir det våfflor (om det så blir mitt i natten..)

Med vänliga hälsningar
Chess

medde
0

Oj missade våffeldag var i dag, så det får bli i  morgon i stället:-)

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥