Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 981 ggr
sissie
0

Småknäpp kanske?

Är det fler än jag som får ord att poppa upp i huvudet som man bara måste ta reda på vad det är?

Ibland kan det hända flera gånger per dag och man kan inte släppa orden utan går och ältar på det hela dagen om man inte får reda på vad det är.

Nu på morgonen poppade "Berocca" upp. Tur så var mna ju hemma så man snabbt kunde ta reda på det vid datorn.

Men det är lite störande med alla dessa ord. Ibland kan det gå veckor men sedan så dyker de upp igen. Någon enstaka och ibland flera på en dag.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Samma med mig, vi har nog samma sjuka.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sissie
0

Undrar varför de poppar upp bara så där. Ibland kan det vara kul då man kan komma på något man glömt, men ibland är det bara väldigt irriterande.

För min del kanske det har något att göra med Aspergers syndrom. Har en släng av det men ingen utredning. Vilket man kanske skulle skaffa så man har det på papper också.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Jag har aldrig blivit diagnostiserad men har alltid varit "en udda fågel".

Tyst

Senast var det "diagonaldäck" som jag försökte finna upplysningar om.

Chestnut
0

Jag är motsatsen, ser en sak framför mig men har inte en susning om vad det heter. Kan bli väldigt roliga google-sökningar ibland när jag försöker hitta relevanta sökord för att få fram vad det heter Foten i munnen

Med vänliga hälsningar
Chess

sissie
0

Samma eller motsats? Är nog mer samma fast ur en annan synvinkel. Föredrar nog orden. Lättare att söka på. Det där med bilder som dyker upp har jag inte råkat ut för. Inte vad jag vet.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chestnut
0

#5 Haha, du har så rätt så. Är samma problem fast ur motsatt synvinkel Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Bergspuman
0

När jag ska sova, och ligger i sängen och småfunderar, så kan det poppa upp såna där konstiga namn i skallen. Jag hittar på ett namn, som får bli en karaktär i en bok. Och så börjar jag tänka ut vad karaktären ska göra, scener, bakgrund, osv. Någonstans där somnar jag. Och jag kommer sällan ihåg de där konstiga namnen. Men man borde kanske skriva upp dem. Och få sig ett gott skratt dagen efter ha ha Skrattande

sissie
0

Det kanske kan bli en bok. Kanske ha en sådan där liten bandspelare och spela in namnet, karraktären m m. Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Sådana tankeblixtar är en gåva, mina romaner bygger just på sådana.

Glad

Jag får en idé, i bästa fall kommer jag ihåg den. Sedan skriver jag ner den som stödord. Det blir som tegelstenar som ska läggas i rätt ordning. Därefter tillsätter man löpande text som murbruk, och se, man har en roman.

sissie
0

Så du skriver romaner.Glad Om drakar?

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Jag skriver om några människor och deras äventyr. Den första "Ove - en harmlös polare" handlar om den lätt förhärdade blandmissbrukaren Ove och ett "äventyr" som han råkar ut för.
Sen fortsätter äventyren vartefter. Ove är fortfarande en av huvudpersonerna men händelsernas bredd vidgas väsentligt. De sex romanerna ska läsas i följd, dfa egentligen är hela äventyret ett men det skulle då bli en bok på över 2.000 sidor. Den sjunde och förhoppningvis sista i serien är ännu inte klar, jag har bara skrivit 200 sidor på den men kommer just nu inte vidare. (Den finns inte på You2Book)

De sex romanerna, alla på över 300 A5 sidor finns att läsa på nätet i sin första icke korrekturlästa form. de är publicerade på You2Book under pseudonymen Aurora Borealis (norrsken).

Läs gärna och förfäras, det finns en del mord och så…

Farwuq
0

Mina sex på You2Book publicerade romaner heter som följer:

1. Ove - En harmlös polare
2. Guds stolta svärd
3. Spindelns gyllene vingar
4. Gryningen kommer från öster
5. Med vinden i ryggen
6. I den heliga ordens namn

sissie
0

Oj. Det måste jag kolla in. Får ta och läsa då jag har mina "sovmornar". Alltså börjar senare på dagarna. Det brukar bli ett par gånger i veckan i alla fall.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Jag tor att det var Medde som läste lite, sedan blev det helt tyst om saken…

Tungan ute

sissie
0

Har faktiskt redan läst halva första kapitlet. Glad Snacka om att man formligen fick hjärtat i halsgropen i början. Intressant början. Får se hur det fortsätter.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

Det blir bara värre och värre!

Tungan ute

Men läs dem i rätt ordning. första boken är en intruduktion i Oves liv. Från tvåan börjar det pressenteras människor som följer med hela tiden och händelserna löper kronologist, därför ska de läsas i rätt följd.

Flört

sissie
0

Tack för tipset. Får återkomma till dig om jag hamnar på fel spår.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Farwuq
0

OKidoki.