Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersajtenifokus
Läst 1088 ggr
Mainebusters
0

Privat sajt?

Finns det någon sådan här?

Cindy
0

Bra idé!

Vänliga hälsningar
Cindy

Mainebusters
0

Ja, visst var det? *ler*

Chestnut
0

I dagsläget finns det inte men tvivlar inte på att det går att ordna så fort sajtvärdinnan kikar in igen Glad Tror att det kan vara bra!

Med vänliga hälsningar
Chess

Mainebusters
0

Ett önskemål skulle ju vara att man kunde ha ett annat nick på alla privata sajter.. det skulle kännas bra. Eller är det överkurs? *ler*

sissie
0

En privat sajt säger ni?Skrattande

Vad vill ni använda den till?Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Rita-S
0

och skal den va för alla medlemmar på sajten eller för utvalda?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

sissie
0

Jag har tänk på privat sajt förut men inte kommit på hur den ska fungera. Helst hade jag velat kunna göra flera, 3 - 4 stycken men det går bara att ha en på sajten.

Så om ni bestämmer vad ni vill ha den till och hur just "medlemsintaget" till denna privata sajt ska gå till så fixar vi en.Glad

#6 Har ni något liknande på fibro? Och i så fall hur har ni gjort.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chestnut
0

Jag föreslår att man ansöker om den genom att helt enkelt skicka ett PM till dig sissie. Så får alla som känner ett behov av att vara med i den privata delen vara med. Fast man kanske ska ha skrivit ett par inlägg/kommentarer här på "fria forumet" först? Så att vi inte släpper in några troll Cool

#4 Det blir nog svårt men, på en privat sajt kan ju inte vem som helst läsa i alla fall så det blir mera skyddat på så sätt. Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Rita-S
0

Vi håller på utarbeta hur privat sajt skal fungera på skuggfolk, det skal ju utarbetas regler för hur man skal ha sajten och så. Vi återkommer med mer information på hur det blir i slutändan, men en privat sajt skal det bli!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Mainebusters
0

Flört

Wassago
0

Vi har tidigare haft en privat sajt här på skuggan..

sissie
0

Det lär bli en privat sajt igen.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[peter54]
0

Vad är en privat sajt och vad ska den vara till för?

Farwuq
0

Som jag förstår så är det en tråd som bara ett fåtal kan nå. Där ska de tala om sådant som bara den slutna gruppen ska kunna se.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Rita-S
0

#14 en hel forumsgrupp faktisk, men jo det är korrekt.

Privat sajt är en funktion att dölja en eller fler forumsgrupper för dom som inte står uppförda som "medlemmar i privat sajt". det betyder att man inte kan se trådarna när man inte är innloggat, och man kan inte heller se trådarna om man är inloggat men inte står på listan. Frågan blandt admins på sajten här nu blir om hur regelverket runt en sådan forumsgrupp här inne skal va, vilka begränsningar man skal ha och så vidare.

ttss
0

Får alla vara med i en sådan grupp, eller är det bara för de "gamla, veteranerna" som skrivit väldigt mycket här?

Rita-S
0

#16 det är det värden och hennes medisar håller på att bolla fram och tilbaks om nu :) väm skal va med, hur man ansöker, hur man får bli med, regler för bruk och så vidare

sissie
0

Vi håller på att gå igenom reglerna. Tanken är att även unga/nya ska ha tillgång till den.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[peter54]
0

#14 och #15

Jaha, tack för den informationen. Jag måste ändå säga att jag har lite svårt att begripa vilket syfte en sån sajt skulle tjäna.

Vad kan vara så "hemligt" i ett forum där ingen egentligen känner någon annan, att det inte kan visas upp för alla?

Mainebusters
0

Det är många som vet vem som är vem.. man kan vilja diskutera mer ingående och personligt.

Och om du tittar på många andra forum, så har de en Vem är vem-tråd. Där skriver folk vad de heter..

sissie
0

Den är till för de som behöver få prata av sig med några. Möjligheten finns för de som behöver.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[peter54]
0

#20 Vad de heter? Jag har mitt namn som nick och på min personliga sida finns mer information. Att folk vet vad jag heter betyder inte att de känner mig.

Jag menar att oavsett om jag skriver i ett öppet forum eller i en privat sajt, så säger jag ungefär samma sak. Jag känner inte någon på iFokus öht, så det jag yttrar skulle nog bli ungefär på samma nivå oavsett.

Prata av sig kan man väl göra direkt med de personer man väljer via pm? Jag är väl inte så hemlig, men jag förstår verkligen inte syftet med en sån sajt.

Mainebusters
0

#22  Nej, men då är den inte något för dig ialla fall.. Flört  För många kan det vara skönt att få diskutera annat som inte går att läsa av alla offentligt. Det kan vara saker som är av sådan privat karaktär att det inte lämpar sig för offentlig visning. Av din signatur så förstår jag att du är kille. Och mina erfarenheter av "er" är att ni inte pratar av er på samma vis som vi "tanter".

Och ni har ofta inte samma problem/frågeställningar som vi.

Men en privat sajt är ju högst frivillig, och är man emot en sådan, så ska man ju absolut inte vara med i den heller. Jag skulle som sajtvärd/medarbetare tycka att det är svårt att veta vilka som ska få vara med och diskutera lite mer intimt.

Och med en privat sajt, så behöver man ju inte prata med bara en person, som via pm, utan man får tala med många, och det kan behövas.

Men som sagt, det är högst frivilligt att vara med i en sådan!

[peter54]
0

#23 Jag förstår det du säger, absolut.

Jag vill bara få klarhet i vad det exakt handlar om. Jag kan utan vidare säga att om jag hade något att dryfta av såpass tung karaktär att det inte lämpar sig för detta eller något annat forum, skulle jag aldrig göra det via nätet.

Hur hemligt och privat det än är, finns alltid vägar in i cyberrymden för den som prompt vill.

Men självklart, jag har inget intresse av en privat sajt alls, utan var mest nyfiken på syftet.

Glad

Mainebusters
0

Ja, man får välja sina ord även på de privata sajterna, men det är ändå lite mer skyddat.

Nyfiken ska man vara, annars får man inget veta! Flört

sissie
0

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg