Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 1014 ggr
Maria
0

Morgongnäll 26 April

Vaknade även i morse vid halv fem med en dunkande huvudvärk.Skrikandes

Kräktes bara en gång och nu sitter jag här och känner mig alldeles bedövad av piller. Känns som en kraftig bakfylla ungefär och huvudvärken dunkar lite dovare.

Jag som varit så bra en lång period nu utan minsta uns till huvudvärk.

Det går åtminstone att sitta vid skärmenFlört

Däremot måste jag vara hemma från jobbet idag och det är surt för plånboken.

Jag har blivit lovad en ny MR inom fyra veckor så jag hoppas att det blir ganska snart.

Nu har jag gnällt färdigt och jag hoppas ni andra får en fin måndagGlad

/Maria

sissie
0

Hoppas att du piggar på dig tills imorgon. Ska tänka på dig under dagen så att din huvudvärk släpper.

(Tänk om man kunde trolla på riktigt. Så hade jag trollat bort din värk omgående)Obestämd

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
0

Tack för omtankenKyss

/Maria

sissie
0

Av all värk är nog huvudvärk den jobbigaste. Det förlamar ju både kroppsligt och själsligt.

En kramis till

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cindy
0

Hu vad jobbigt! Och vad tråkigt att det kom tillbaka när du varit fri från det ett tag.

Kanske dags att skälla på den som tappade bort remissen så du får din MRT bums?

Vänliga hälsningar
Cindy

Chestnut
0

God dagens

Mig kommer inte få se mycket av. Hamnade på akuten natten mellan lördag och söndag, rejält uttorkad till följd av att jag knappt har ätit eller drickt något.

Så nu är jag inlagd med näringsdropp. Var riktigt krasslig igår, idag mår jag bra så länge jag inte försöker att äta eller dricka. Obestämd

Ultraljud av lever + galla har blivit gjort och såg bra ut. Likaså blodproverna. Väntar nu på en gastroskopi som blir idag eller i morgon (blev lovad igår att det skulle bli idag men läkaren glömde att skriva remiss Skrikandes)

Ha det gött ute i vårsolen allihop så kommer jag förhoppningsvis snart tillbaka med ny energi!
KRAM Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
0

#5 Usch vad det låter. Hoppas du snart bättrar dig och får lite energi.

#4 Har redan skälltFlört Träffade min läkare på spårvagnen dessutom…

Priolistan kan ta fyra veckor dessvärre. T.om som inneliggande patient kan man få vänta uppemot en vecka.

/Maria

[Tassy]
0

God dagens, eller något sådant.

Har knappt sovit i natt, flygit ur sängen ett otal gånger, snurrat, vridit, vänt… Jag har drömt om massa linjer, rutor, siffror och mönster, känns som om jag har försökt följa formerna med kroppen, urk. Känner mig som en knut…

#5 Men usha! :( Håller tummarna för att allt går bra. Skönt att lever och galla såg okej ut!

Chestnut
0

# 6 & 7 Tack Kyss Hoppas att ni också mår bättre snart!

Sådär ja. Fick förvånandsvärt nog komma hem idag! Lät absolut inte så på läkaren i morse Obestämd Men är klart, sköterskorna tröttnade ganska rejält på mig. De vägrade att ge mig Citodon (trots ordination!) när jag hade jätteont i mitt knä förra natten. Och ringa kirurgjouren för att rådfråga ville de absolut inte. Är alldeles för starkt för en 17 åring enligt dem. Skrikandes Avedon fick jag efter tjat och blev erbjuden Voltaren med (vid misstänkt magsår som tidigare förvärrats av diclofenak, logiken i det?) . Totalvägrade Voltaren. Blev inte mycket sömn den natten. Fick höra att om jag inte ville ta emot hjälpen de erbjöd fanns det ingen vits med att jag ringde på dem. Att Citodon faktiskt VAR ordinerat fick jag veta morgonen efter…

Blev sövd under gastroskopin som blev av vid 14 tiden idag. Behagligt att vara sövd men inte fullt så behagligt att vakna upp. Bedövningssprejen kändes som ett stryptag runt halsen och magen gjorde ont, ont, ont..

Det gastron visade var en illröd slemhinna - gastrit. Inget blödde dock så blödningen som tidigare varit måste ha varit ett sprucket blodkärl längre bort i tarmen.

Så dubbel dos Omeprazol och Gaviscon när jag äter eller dricker är det som gäller. Gaviscon gör verkligen underverk för mig, får ont men det är liksom hanterbart. Glad 

Håll tummarna för att jag klarar av att få i mig vätska och näring utan dropp nu!

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
0

Håller verkligen tummarna för dig.

Klantiga sköterskor får jag säga.Skrikandes

/Maria

Chestnut
0

#9 Jupp, griniga och klantiga. De hade verkligen ingen förståelse för mig och mina besvär.. Blev mer eller mindre tvingad att försöka dricka trots att doktorn lovat att det räckte med droppet tills de visste varför jag får kramper av att något hamnar i magen… Obestämd Lite smått sadistiskt av sköterskorna, är förvånad över att de vågade gå direkt mot vad doktorn hade sagt.

Men men, överlag var det förstående personal så att ett pass var helknäppt får jag leva med! Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
0

#10 Jag har själv legat inne för uttorkning/undernäring två gånger de sista åren och det är viktigt att magen sakta får vänja sig vid mat och dryck.

Ena gången fick jag fullnutrition via dropp och då fick jag inte varken äta eller dricka de första dygnen för att inte chocka magen.

/Maria