God morgon 27:e april
God morgon alla, här i söder är det grått väder idag.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God morgon!
Här är det också grått ute.
Planen för idag är att få i mig tillräckligt med näring för att kunna ta mig till sjukgymnasten om några timmar. Sen ska jag med på en shoppingrunda ikväll om jag orkar.
Behöver komma igång med vanliga saker igen..
Hoppas att ni alla får en trevlig dag!
Med vänliga hälsningar
Chess

Här är det rätt fint väder, fast det blåser så det knakar i huset!
Jag sov 10 timmar, efter ett hett bad och 2 citodon. Men hade ändå svårt att vakna och ta mig ur sängen. Slappar och vilar på förmiddagen, för jag ska jobba idag, börjar ett, slutar kvart över sju. Packar med en citodon och sparar 3 hemma, det är mina sista. Läkaren vägrade skriva ut mer än en ask sist, och trots att jag bad dem fylla på receptet i torsdags, har jag fortfraande inte fått det förnyat. Har jag inte fått det fixat imorrn, när jag tar mig till apoteket så tror jag att jag kräver att få träffa läkaren på studs och ger mig inte förrän receptet är fixat. Jag har förklarat för dem att jag inte kan jobba om jag inte får smärtlindring, men det spelar visst ingen roll för dem…
Ska iväg och ta nya prover imorrn inför besök hos reumatologen nästa fredag. Får se om de visar nåt nu, när fingrarna börjar se annorlunda ut…
Nej, nu ska jag ut med hundarna en sväng, sen flaska i lammen lite mjölk innann jag byter om och sätter mig i bilen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#2 Hoppas att du får dina tabletter utskrivna. Vet själv vilket elände det kan vara när man inte får tillräckligt utskrivet utan får ringa och tjata…
Telefonen ringde precis. Det var från sjukhuset och för första gången någonsin var det min storasyster de sökte
En stunds panik för mig tills jag förstår att det gäller sommarjobb.
Blir så glad för hennes skull om hon får det! Hon ska flytta utomlands till hösten och är verkligen i behov av pengar för det. Dessutom ska hon sedan utbilda sig till psykolog när hon hittar tillbaka till Sverige och då är det nog nyttigt att ha haft jobb på ett sjukhus innan :-)
Med vänliga hälsningar
Chess
Avbokade torsdagens träningspass med sjukgymnasten och idag pratade vi bara. Kändes skönt för att bara ta sig dit slet på krafterna. 
Har gått från att vara glad för min systers skull, nu har hon blivit erbjuden TVÅ (!) vårdjobb, på samma dag! Själv ska jag slita för kommunen för 1/3 av vad hon tjänar på ett jobb… 
Med vänliga hälsningar
Chess
God eftermiddag.
Försöker få rätsida på min mage efter gårdagens bravader… Fick för mig att prova en liten tugga kyckling trots min svåra äggallergi, och jo, jag spydde som en kalv, yrade och svetten sprutade. Blä..
Jag vill ha kyckling och varma kokta ägg! 
#5 Ta det lugnt Tassy! Inte kul att må sådär :( Förstår dock att du saknar kyckling..
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 Jag lärde min läxa kan man nog säga
hehe
Kände mig ungefär som en hund som stal något oätligt "godis"..
#7 Haha 
Med vänliga hälsningar
Chess