Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikett: hjälpmedel
Läst 1349 ggr
sissie
0

Promenadhjälp till hundar

När jag läste ajanki's inlägg i "Djur och MS / värk"-tråden så kom jag att tänka på ett hjälpmedel för er som har hundar och har svårt att orka hålla i kopplen.

Ett företag som heter Baggen tillverkar ett bälte för hundförare som man kan sätta fast kopplen i. Det är inte bara en god hjälp för händerna utan avlastar även axlarna också.

Behöver man extra avlstning mot ryck i kopplen så har de också ryckdämpade koppel.

Baggens produkter finns i många zoobutiker.

Baggens produkter

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cindy
0

Finns billigare varianter också , t.ex. Limex joggingbälte. Bra tanke att man kan använda det vid smärta också!

Vänliga hälsningar
Cindy

sissie
0

Limex bälte är bara hälften så dyr men betydligt klenare resårband i bältet. Har man större hundar så dras resårbandet sönder fortare. Så Limexbältet passar bäst om man har mindre hundar upp till 15 kilo ungefär.

Men det fugnerar på samma sätt och gör samma nytta.Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Cindy
0

#2 Jag har sålt Limexbältet i flera år och inte haft en enda reklamation faktiskt, trots att vi främst säljer den för tolkning och sånt :-)

Vänliga hälsningar
Cindy

sissie
0

Det är super. Jag menar inte att Limexbältet är dåligt på något vis. Vi har inte heller haft reklamationer på det. Baggen är dock ett strå vassare om man har stora hundar.Flört

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg