God morgon 7:e maj
God morgon!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
God morgon! TRevlig att se att någon mer är vaken i dessa tidiga timmar.

Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Ja, jag har varit vaken sedan 2:00.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
6.36 var jag på väg till jobbet *gäsp*
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
God dag säger även jag till er alla.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
God dagens!
Nu har jag gett upp min glutenfria diet, det går baske mig inte. Har frossat i pasta och mackor för hela slanten, och magen bråkar som aldrig förr.
Klarade knappt två dygn efter strikt diet, bra jobbat av mig..
Det är aldrig lätt att ändra på sina matvanor. Ge inte upp. Börja med att minska på gluten. Tex ingen gluten till frukost.
Kämpa på tjejen. Det är mer en fråga om att välja andra produkter i butiken för att få det rätt.
Wrooom!
Kan denna länk vara till någon hjälp, Tassy?
Wrooom!
Tack för uppmuntran Sissie.
Det som är så svårt är dels givetvis smak och konsistens, men främst använder man väldigt mycket ägg i glutenfri mat har jag märkt. Det blir typ bara ersättningspulver för mig att äta på alla håll och kanter.. 
Ofta är det ju vetegluten som är boven. Man borde ju kunna byta ut det mot maizenamjöl i t ex redning av såser. Undrar om man kan använda maizenamjöl till sockerkaka? Har aldrig provat.
Wrooom!
jo maizena har jag provat flitigt, det funkar faktiskt hjälpligt.
Men sockerkaka på maizena - utan ägg, den står jag nog över 
Äggen behöver du nog inte hoppa över. Byta ut vetemjölet till maizena tänkte jag.
Wrooom!
Har myst större delen av dagen med min nya jouris Ester, och en stund med ungarna också. Ni kan följa dom i denna tråd på Hittekatter (massa bilder!), men måste dela av mig av en liten fotomodell!
Vänliga hälsningar
Cindy
Så sööt! En riktig sotnos.
Wrooom!
#11 Jo jag måste hoppa äggen om jag inte vill ha en -i bästa fall- nära dödenupplevelse
är ju fruktansvärt allergisk emot ägg, och får inte gå någonstans utan adrenalinsprutor nära till hands utafall jag skulle råka få i migg äggallergener genom till exempel stek-os. Så jo, jag hoppar äggen också helst 
Hade inget internet på hela dagen igår
Va dock ute hos hästarna en stund och myste efter att ha skrivit prov i tre timmar 
Satt dock och funderade lite tassy. Alltså det mesta borde gå att göra i alla fall i matväg.
Typ tårta. Sockerkaksbotten kan göras på potatismjöl och bakpulver/no egg. Har provat det och det smakar inte fy skam (särskilt om man blandar i lite kakao i smeten med) 
Så ge inte upp!!
Med vänliga hälsningar
Chess