Balansen
Hej alla
jag har äntligen kunnat börja jobba igen och det går bättre än väntat :) men nu i början har jag jätte svårt att hitta balansen mellan jobb och den livsnödvändiga träningen och så ska man ju lyckas hinna med hemmet också :S har tack och lov en kille som hjälper mig med det men ändå.
Man är ju i princip slut efter jobbet och har ju en viss återhämtningstid och då e de ju dags för nästa pass och man har varken hunnit med träningen eller hemmet. Hur ska man kunna hitta energin som smärtan så gärna äter upp för en? Tips någon? Skönt att få klaga av sig annars :P
Det kan ta tid att återfå balansen mellan jobb och övrigt. Kul att det går bra att återkomma till jobbet. Oroa dig inte för mycket bara över balansen. Det kommer nog att falla mera på plats om någon vecka eller två. Kroppen behöver lite tid att vänja sig.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Kul att du har kunnat börja jobba igen i alla fall!
För mig handlar det mycket om att våga säga nej till fika på stan, musikspelningar med mera. Helt enkelt inte ta på mig mer än nödvändigt. Annars skulle jag varken orka med skolan eller träningen. Fast självklart skjuter jag det åt sidan för en mysig filmkväll ibland 
Med vänliga hälsningar
Chess
har jobbat sedan januari med ökande arbetsmängd varje månad. Men jag har fortfarande inte fått tillbaka energin som jag trodde skulle komma när man vande sig vid jobbet. Men nä :P kanske kommer med solen och sommaren.
Tja mitt sociala liv är väll typ noll. Tur att man har kille boende hos sig annars skulle man väll bara träffa patienterna och kollegorna :P Nu har jag en mastig vecka framför mig, sedan är jag ledig en vecka :) fördelen med att jobba natt. Men jag har 11 timmars pass så kanske inte så konstigt att man inte vant sig energimässigt än.
Men har kommit fram till att jag inte klarar heltid än, Så det blir bra i september då jag har ett 75% natt vik i 7 månader :D Vi ska flytta till en trea som kommer vara 100 meter från jobbet :P
Men det känns positivt :) sommaren är på väg, då jag brukar må som bäst tack vare värmen. Har jobb och där med ekonomi hela sommaren och 7 månader efteråt så det känns som om det börjar gå åt rätt håll :)
Nacken gör sig dock rejält påminnt ibland. Var sjukskriven förra veckan då smärtan var outhärdlig. Man får ju inte glömma den :P
11 timmar! Det var inga dåliga pass det.
Jag skulle också vara off med sådana pass.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jo man känner sig ganska dum i huvudet på morgonen ska jag säga :P