Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 2014 ggr
Farwuq
0

God morgon 27:e maj

Morrn morrn på er alla!

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Chestnut
0

Tyvärr ingen god morgon här men hoppas att ni andra har fått en bra start på dagen.

Vaknade upp dunderförkyld. Feber och hela köret. Men envis som jag är skulle jag iväg till skolan och skriva det där förbaskade provet. Strulade med busskortet så fick gå till stan. När jag har 200 meter kvar så viker sig fotleden, knäet översträcks bakåt, ortosen sluter inte tätt om knäskålen som sticker iväg utåt - en patellasubluxation. Gjorde brutalt ont men efter att ha suttit på asfalten en stund kommer en kompis förbi (som varit med förut när knäskålen dummar sig och därmed vet vad som gäller) och hjälper mig in till skolan. Han hämtar samhällsläraren som jag förklarar läget för och blev då erbjuden att skriva provet på måndag istället. Bara att halta hemåt gråtandes. Gråter

Nu har jag pumpat mig full med smärtlindrande, själv inspekterat knäet och håller på och kyler det för att minska svullnaden.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

#2 Förvånad jag får ta andreas i örat och säga att han ska sluta smitta mina vänner! Obestämd

Usha det låter riktigt hemskt med knäet Rynkar på näsan

Här är det ingen god morgon heller. Har knappt sovit, får inte i mig mat och vrider mig i ångest och mår fruktansvärt dåligt.

Har försökt ringa ansvarig för programmet som är inställt, men han går inte att nå, han har gått utan att lämna meddelande säger receptionisten. Hmm, någon som inte vågar stå för sitt beslut?!?!?!

Vart går man och klagar när gud pissar på en? Gråter

Chestnut
0

#2 Är troligare att det kommer från min superförkylda syster än andreas Flört Eller en kombination kanske? Tungan ute

Dålig stil av programansvarige!! Hoppas att du får tag på honom!

Funderar också vart man går om gud pissar på en… Tycker att jag har fått tillräckligt med skit för ett par livstider… Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

Nu har jag fått tag på honom, men trevlig men vissen kille som också är ledsen över detta, han blev ju arbetslös. I övrigt låg jag inte alls bra till på de andra programmen jag sökt… Rynkar på näsan

Chestnut
0

#4 Ajdå. Rynkar på näsan KY-utbildning till läkarsekreterare? Laborantprogram på andra högskolor? Äsch vet inte… Försöker bara hitta något som kan göra det lite lättare för dig. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

#5 Ska slänga in ansökan på KY idag. Annars har ju antagningstiden gått ut för länge sen för andra högkolor, och det är inte aktuellt ändå, andreas kan inte flytta på grund av firman. Jag vill inte ha distansförhållande mer. Jag vill inte vara någon annanstans och plugga. Inte heller pendla, möjligen till skara, har sökt SLU.

Chestnut
0

#6 Det löser sig ska du se. Glad Vill också att du stannar här!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

om jag bara kunde komma in på basåret så skulle jag komplettera så att jag kom in på biomedicin i stället, men det såg som sagt inte bra ut för min del. 200 sökande till basåret, jag låg inte bra till…

[Tassy]
0

Nu har jag lämnat in min ansökan till läkarsekreterarutbildningen. Den verkar mer och mer intressant, men samtidigt skrämmande, stort ansvar kommer att läggas på mina axlar, man ska sköta viktiga papper och liknande. Komemr jag att klara det är en fråga jag ställer mig själv just nu. Arbetet klarar jag definitivt, men strukturen, håller jag måttet hela vägen? Jag har typ ingen inblick i det här yrket, jag har tagit steg i blindo och nu är jag väldigt osäker. Det kan bli superbra, det kan vara ett arbete som passar mig väldigt bra, eller inte alls.

Pratade med min mor nyss om det hela, hon känner mig trots allt väldigt väl, både positiva och negativa sidor. Hon tror stenhårt på att detta kommer att passa mig mycket bra, främst på grund av att jag är väldigt bra på svenska då jag faktiskt anstränger mig (och inte bara slöskriver halvtaskiga meningar i forum Oskyldig) och min datorvana. Det är ju a och o så när som på det medicinska intresset, språk och datorvana. Lite häftigt att man kan kombinera två i ett Cool i detta yrke slipper jag provtagningar och sånt som jag avskyr, och jag har inte patientkontakt som kans stressa mig, utan jag kommer att sitta och skriva en hel del och vara spindeln i nätet. Väldigt lockande, varför har jag missat det här tidigare?

Visst, jag drömmer fortfarande om mitt labb, och kommer nog alltid att göra, men å andra sidan drömmer om att jobba som läkare också, något jag aldrig kommer att bli.

Jag ger mig banne mig bara inte! Nu j*vlar ska jag bo här, och jag ska pyssla med saker jag tycker om! Nu är det nog! Jag ska lyckas, om det så är det sista jag gör!

Chestnut
0

#9 Åh, vad härligt att du har fått upp kämparglöden! Skrattande *pepp pepp*

Jag och syrran skämtade lite om det att om 10 år kan vi öppna vårdcentral, mamma är undersköterska, syrran ska utbilda sig till psykolog och jag till läkare. Det som saknas är en läkarsekreterare, haha Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

haha Cool

Farwuq
0

Vad ni är duktiga och driftiga.

Kyss

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland