Hälsokost
Brukar ni äta hälsokost? Tex omega3, vitlökskapslar, glukosamin eller något annat? Och i så fall: Har ni märkt någon skillnad?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Rosenrot brukar jag äta på våren. Det är det enda som hjälper mot min vårtrötthet.
Förr åt jag mer Hälsokost. Arbetade flera år i Hälsokostbutik och blev ganska "färgad" kan man säga
/Maria
Då kan du ett och annat också. Vet att det finns många saker som är bra.
Wrooom!
Jag har provat kapslar med gurkmeja, rena rapakaljan! Kvacksalveri på hög nivå. Rapade gurkmeja dygnet runt och fick ont i magen.
Glömde att säga att jag äter Dolomitpulver också och så dricker jag äppelcidervinäger varje dag. Det har jag gjort i massor med år
/Maria
Dolomitpulver? Vad gör den för nytta?
Wrooom!
Främst kalk och magnesium men sedan så är det bra om man vill stabilisera PH-värdet inbillar jag mig
/Maria
Jag har hört att om man har molvärk i benen eller att de känns tunga och avdomnade så behöver man magnesium.
Wrooom!
Min man har blivit bättre i benen när jag tvingar i honom pulvret, hehe.
Han hade tidigare ganska stora besvär med "restless legs"
/Maria
Jag tuggar ibland i mig glukosamin, det hjälper mina leder när jag känner mig vissen. Magnesium hjälper att sova bättre.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Kanske något att ta till då jag ibland tvinnar runt i sängen utan att kunna somna. Ska inhändla ett paket magnesium nästa gång jag har vägen förbi hälskosten.
Wrooom!