Säng Säng Säng
Kom att tänka på en sak.
En tidigare bekant till mig hade ständiga besvär med ömmande rygg och leder. Hon hade alltid besvär med att komma upp ur sängen bl a och fick lov att äta en massa värktabletter.
En gång så var hon iväg med några vänner och övernattade i en minibuss. En tunn madrass på golvet sov hon på. Morgonen därpå hade hon betydligt mindre med värk i både rygg och leder.
Hemma sov hon på dubbla extra mjuka resårmadrasser. Hon tog bort den ena och låg bara på en resårmadrass. Ryggen blev bättre och bättre. Inte helt bra dock men bättre i alla fall.
Hur sover ni? Mjukt eller hårt?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Jag sover lagom hårt. Jag har en "Hästens hård", den är precis lagom för mig, jag gillar inte mjuka sängar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Nästan stenhårt, klarar inte av mjuka madrasser för fem öre! Det ska bara vara såpass mjukt att jag inte domnar bort allt för mycket av tyngden av min egen kropp
(jag är för övrigt sidosovare)
Jag brukar somna på vänster sida men vakanar oftast på magen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Sover hårt jag med. Mjuka sängar är inget vidare för min kropp.
Med vänliga hälsningar
Chess

Har alltid sovit hårt och alltid fått hört att eftersom jag har problem med ryggen ska jag sova hårt. Min rygga blev dock värre och värre och till slut tog jag mig knappt ur sängen och ner för trappan på grund av min högra höft. I samma veva bytte jag kiropraktor och kom till en som sa att min rygg förvärras av hårt underlag och att jag ha en ganska mjuk säng.
Så vi köpte nya mjukare madrasser och höften blev oerhört mycket bättre! Sedan fick jag även lära mig att ligga på rätt sätt i sängen vilket gjorde enorm skillnad det med.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Jag kan tänka mig att Tempur-madrasser är en god investering när man kar ledproblem.
Vattensäng sägs j också vara bra, men det låter lite skvalpigt.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
brr, vatensäng är rena döden för mig! Ush så dålig jag blir. Sen skull väl blivande sambon få leka "hela havet stormar" varje natt om vi skaffade vattensäng
jag sover väldigt oroligt de flesta nätter.

Jag klarar varken tempur eller vattensäng, behöver stöd på rätt ställen vilket vattensäng inte ger och tempur blir för stelt. Jag har svårt nog att vända mig utan att ligga nersjunken som i en gipsvagga 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Förlåt mig, men var bara tvungen att klämma in galenskaparna i tråden.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥