Mediciner mot illamående
Till många tillstånd följer tyvärr illamående. Många mediciner har även den biverkningen. 
Vad har ni testat mot illamående? Något som fungerar? Kanske något "husmorsknep"?
Jag har testat Primperan och Postafen. Primperan var som att bli slagen i skallen med en träklubba. Somnade direkt och var knappt kontaktbar under de närmsta 12 timmarna. Dock försvann illamåendet nästintill helt.
Postafen testade jag igår för första gången och än verkar det lovande! minskar illamåendet och jag har inte blivit så fasligt trött. Ett plus i kanten för att det finns receptfritt med. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Har inga tips tyvärr. Vilken jag verkligen önskade jag hade åt dig. Vad skönt dock att hösa den ena tabeltten hjälper dig något i alla fall.
Men jissies vad jag tycker synd om dig, men vill ändå ge dig alla styrkekramar som finns i cyper rymden åt dig.
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#1 Tack för styrkekramarna! jag kämpar på
.
Ska börja med ytterligare en ny medicin som brukar ge rätt rejält illamående så nu blir det upp till bevis för Postafen.
Med vänliga hälsningar
Chess
Kramar från mitt håll också. Vet att koltabletter kan dämpa vissa typer av illamående, men de binder ju också upp medicinernas verksamma ämnen också. Så det fungerar nog inte i ditt fall. Postafen tror jag fungerar bäst.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Primperan får jag biverkningar av också. Jag får svårt att vara stilla och det kryper i hela kroppen. Zofran har fungerat bra på mig.
Ett annat knep är Ingefära. Ingefärste eller tugga en liten bit färsk ingefära.
/Maria
#3 Kol har jag aldrig hört talas om. Men vid närmare eftertanke är nog det bra mot illamående.
#4 Ingefära har jag aldrig smakat färsk, använder dock torkad, pulviserad i matlagning en hel del. Får väl slänga i lite extra då och se om det hjälper 
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag har provat postafen och primperan också, och här var effekten tvärt om!
Primperan fungerar kalas, medan postafen är som en träklubba mellan ögonen, helt väck i skallen 
Har även jag testat primperan och det fungerade jätte bra :)
Ingefära har jag också hört ska hjälpa.
Själv tycker jag att knäckebröd fungerar bra mot illamående. Men de e kanske bara jag som e knepig :P
Ja knäckebröd, eller ljust bröd brukar fungera bra om illamåendet beror på magsyran då detta är väldigt bra på att suga upp den. Sedan brukar det ju slinka ner lite vatten med brödet också som späder magsyran.
Jag har tidigare tyckt att äpple funkat bra. Nu mår jag dock illa av lukten så det funkar inte så bra
.
Pepsi Max är annars jättebra för att ta bort illamående, men det är nog inte så smart av mig att försöka dricka för tillfället 
Med vänliga hälsningar
Chess
Har andvändt/använder både primperan och postafen, ingen av dem får jag någon biverkning av, men ingen av dem hjälper heller så mycket.
Min läkare har sagt till mig, om jag förstod rätt:
Primperan verkar i magen, på illa mående därifrån. Postafen hälper i huvudet. Mot t ex åksjuka.
En del mediciner, har för mig att opiater är en av de, kan man må illa av, och då på liknande sätt som åksjuka. Alltså vid opiat illamående så hjälper postafen bättre.