God morgon 2:a juli
God morgon!
Varmt idag. 
Har fått VC avklarat för dagen, nu blir det till att försöka pilla i mig lite vätska. Helst ska den stanna där med.
Hoppas att ni alla får en fin dag
Med vänliga hälsningar
Chess
god dagens.
Här är läget inte så fint, glömde att hämta ut p-piller som jag skulle ha tagit igår, så nu är jag p-pillerfri för första gången på 8 år
åh fy satan värken kom direkt
det kan väl inte vara normalt att få ont av att sluta med p-piller?
nåja, tur att jag inte ska träffa gubben min på hela sommaren, så jag hinner äta in mig igen 
Annars händer inte mycket här, ska nog ta några pälsbollar och gå ut i finvädret en stund.
#1 Jag har fattat det som att du är väldigt känslig för hormoner så det är fullt möjligt att kroppen sätter igång direkt med sin "normala" cykel när hormonnivån sjunker. 
Med vänliga hälsningar
Chess

Hej alla! Länge sen jag gjorde mer än att läsa här inne. Idag ska jag ta en "Elin-dag", då jag bara gör det jag känner för. Har haft ont och varit tvungen att äta citodon på jobbet, och har nu 2 lediga dagar. Jobbar bara 3 timmar på söndag, sen ledig tom onsdag.
Började med att sova till 9 och sen mysa med hundarna en helvtimme innan vi gick uåpp. Hittills har jag bara rastat innehundar och matat dem, matat utehundarna, kollat till höns, får och kaniner med frulle. Sen har jhag ätit frukost själv, läst länge, suttit vid datorn och ätit jordgubbar. Ska skicka ut Freja till Piro nu, för han har tråkigt och saknar sin tant.
Gissar att jag ska pyssla med mössen, kanske städa några burar, blanda ny mat åt dem och komma ikapp med lite stamtavlor od. Sen lunch, och så en promenad med några hundar. Får se hur långt jag vågar gå. Är inte bara händerna som spökar nu, utan har fått värk i vänster höft. Hoppas att en timme går bra, för jag tänker prova. Får mer värk annars, och då ska jag kontakta läkare igen.
Jag hör tydligen till de ca 30% med reumatism som inte visar något på proverna. Då får man inte mer hjälp än orudis och citodon. Är bollad från reumatologen till hälsocentralen igen. Ska kollas med röntgen om ca 1 år, och skulle höra av mig om jag blev sämre. Händerna är det jämna plågor med, men kommer det värk på nya ställen borde det ju räknas som sämre. Fast syns inget på proverna nu heller, så händer knappast något alls…
Idag ska jag strunta i allt, och bara rå om mig själv och mysa med mina djur!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#2 Jo det verkar stämma bra. Glömmer jag p-pillret men är inom tidsramen ändå så märks det direkt på mitt humör och sådär
sen att jag behöver orthonetten talar ju också för att det går åt en del hormoner för att ta över kontrollen så att säga.. Därför har jag inte vågat mig på till exempel cerazette, för jag tror att jag kommer att bli ett vrak på dem.
#3 Kul att se dig här igen. Jag tycker du gör rätt i att bara rå om dig själv! Det är något vi smärtdrabbade verkar göra alldeles för sällan. Vi är snabba att hjälpa andra, men tappar oss själva på vägen..

Jaghar ätit trinovum i måååånga år nu, sen jag var 18. Sist jag var för att få nya utskrivna var jag stressad, sen till jobbet pga dera sslarv, och hade pga de3tta för högt blodtryck. Fick cerazette utskrivet istället, trots att blodtrycket är toppen, när jag kollade3 nästa gång. Har variot nöjd med mina piller så länge, och hör om folk som blöder jämt, inte alls eller oregelbundet. Ska jag böna och be att få mina gamla igen? Åker jag dit och de kolla trycket, är det ju exemplariskt, det vet jag.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter