God morgon 7:e juli
God morgon denna strålande sommardag.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Godmiddag!
Har haft ett par lediga dagar, slappat och gjort endast det nödigaste. Har 2 dagar i rad gått promenader med hundarna igenm 45 min första dagen, 60 min igår, utan problem. Fast nu börjar vänster höft göra sig påmind. Blir nog bara slöppa hundar i hägn idag ändå…
Har haft besök, en vän och jag drack en falska vin var, babbalde från em till sena natten, mys i massor! Idag kom en släkting förbi med sina "Göteborgare" som hälsade på henne. Tog en guidad tur med dem på gården. Först hundarna, sen fåren, sen inne i djurrummet med möss, fåglar, terrarier ochn insekter, sen alla akvarier och terrarier som är utstpridda i resten av huset, sen bjöd de på fika ute i solen och så avslut med kaniner och höns.
Nu har väninnan med barn oxå åkt hem, lugnet har åter lagt sig på Odlingen!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#1 Låter trevligt med en flaska vin och bara prata 
Jag är helt slut efter jobbet. Försov mig imorse, kom en halvtimme för sent. *pinsamt*
Sen klippa gräs, klippa gräs, kli… STOPP! Runt 3-4:e gräsmattan på förmiddagen gick det bara inte längre. Gjorde riktigt ont.
Jobbar dock med två väldigt förstående människor så när gräsmattan var klar åkte vi förbi mig så jag fick i mig alvedon och tramadol. Va en ren chansning om jag ens skulle få behålla dem. Men jo då, de stannade kvar (dock med protester i form av smärtor). Skönt!
På eftermiddagen klippte vi en syrenhäck = jag fick kratta upp grenar. Gjorde rejält ont i både knä och mage då 
Sen väl hemma har jag lagat tacopaj till syrran och vilat lite. Pillade i mig lite youghurt och cashewnötter med. Kom nyss hem från gymmet nu, körde lite crosstrainer och benpress bara.
Är optimistisk för morgondagen. Har bestämt mig för att sjukanmäla mig för att vila upp knäet och ska sedan få en TENS apparat utkvitterad. Äntligen vettig smärtlindring som jag kan fixa hemma utan tabletter! 
Med vänliga hälsningar
Chess
God sena kvällen!
Jag har haft en slappisdag, tyvärr slutade den med rejäl huvudvärk, nu drar jag mig tillbaka för idag.
#2 nötter är väldigt hårdsmält för magen.. Ush jag känner mig som en jobbig mamma
kokt fisk, ris och sås är en pangmiddag för din mage! Börja smått.
#3 Men nötter går ner till skillnad mot fisk, ris och sås
Är mycket kalorier i varje nöt så får i mig en hel del bara av några stycken.
Med vänliga hälsningar
Chess
Nja, det är mycket fett i nötter, vilket förmodligen går rakt igenom dig med tanke på det skick din mage är i. Dessutom så är det otroligt jobbigt för magen med nötter, så du skjuter dig i foten med dem och riskerar att bli sämre igen. 
Om inte firre går i, så något annat som du tycker som som är milt och snällt emot magen är bättre än alla former av snacks.
#5 Fast den lilla nötmängd jag petar i mig är nog bara till godo tror jag
Blir bara 5-10 stycken åt gången.. Det enda jag får behålla någonlunda är en viss typ av youghurt (2% vanilj) som jag har lessnat helt på. Och nötterna då som får stanna om jag bara äter några stycken.
Med vänliga hälsningar
Chess
nåja, jag sköter inte magen efter konstens alla regler jag heller, så jag ska hålla snattran nu