Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 1340 ggr
sissie
0

Värme - bra eller dåligt?

Värme kan ju ha olika possitiv och negativ inverkan när man har en kronisk sjukdom. En del mår bättre av värmen, blir mer röliga och har mindre ont. Andra är det tvärt om för.

Hur är det för er? Blir ni helt däckade av värmen eller mår ni bättre?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Tassy]
0

väldigt olika, luftfuktigheten spelar stor roll bland annat. Har inte riktigt kommit underfund med vad just min kropp vill ha dock, den ger mig olika bud hela tiden.

Chestnut
0

Kan bara hålla med #1. Min arm och nacke är dock tacksamma, ju varmare (och torrare) - desto bättre! Men övriga kroppen vet jag inte riktigt vad den vill ha…

Med vänliga hälsningar
Chess

sissie
0

Missade luftfuktigheten. Den har ju också betydelse.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Nyss hemkommen från Cypern. Den luftfukighet som råder där vi var. Blev lite för mycket! Huvudet sprängde, orken försvann och tösen astma var riktigt jobbig. Men hennes eksem mådde toppen i värmen.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

MaaariaS
0

Bättre

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

BabyDragon
0

Beror på, Värmen gör under för mina muskler, nerverna ingen skillnad. Men har märkt att om jag lägger en varm vetekudde på musklerna blir den värken bättre, men lägger jag den på nacken där jag har min nervsmärta så blir den MYCKET sämmre. Badgymnastik i varm vatten bassäng går bra så länge nacken inte är i för länge.

Skummt det där.

[Tassy]
0

Min nacke är likadan, en kylskåpskall vetekudde går dock utmärkt för mig. Det är visst vanligt fick jag lära mig när jag fick min whiplash.

BabyDragon
0

Kanske e en sån där whiplash grej då :) Skönt att inte vara ensdam om konstiga symptom :P

Om någon petar på min hals rycker jag till av reflex och det känns som att man får en elstöt som man kan få om man rör vid ett elektriskt stängsel. Jätte hemsk kännsla men vissa tycker att det är jätte kul att peta på mig där :P

[Tassy]
0

Mmh känner igen det också, minns inte om jag var så innan skadan då jag är väldigt känslig för beröring som person också.