Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 920 ggr
BabyDragon
0

MÖGEL

Mögel i min lägenhet, jippi. Min astma mår inte bra. nu vet jag varför jag pendlat så mycket till akuten detta halvår för andningsbesvär. Tar kortison och antiallergi i massor. Var dit i går ett par timmar för att packa, men fick vara hemma från jobbet inatt p.g.a. värk å slem i lungorna. Man har ingen ork :( sover i en husvagn fram till flytten nästa fredag. förhoppningsvis.

Nu har jag fått gnälla av mig. Ska försöka sova. Fast kan inte ligga ner, måste sitta :S natti

Chestnut
0

Usch då! Rynkar på näsan

Bra att du håller på att flytta därifrån, mögel är inget vidare… Att packa och greja sliter en hel del på krafterna, håller på själv för fullt. Sen om du får problem med andningen till råga på så kan jag tänka mig att det blir ännu jobbigare..

Ta hand om dig, hoppas att nya stället är betydligt lättare att andas i Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
0

Ska hämta lite grejer där idag men min sambo får ta ut dem åt mig. Hoppas jag kan jobba imorgon natt. Tur att man hunnit packa så mycket som man ändå gjort :)¨

Hostar upp slemblobbar idag. Inte så trevligt. Men det är mycket bättre än att de stannar kvar och täpper till!

Fortfarande värk och en massa hosta men det känns som att det håller på att vända. Längtar till nästa månad när allt är klart! Och tänk att slippa ta kortison! Har tagitr det i flera månader och har lagt på mig en massa vätska.

Men ljusare tider stundar, det är jag säker på :) Jag kan klara allt ;)

[Tassy]
0

usha, mögel är förädiskt! I synnerhet om man redan har besvär i form av astma och allergi! Skrikandes

BabyDragon
0

Ja och man väntar sig ju inte att det ska finnas när man hyr en lägenhet :( så mycket lidande man kunnat sluppit om man bara valt en annan lägenhet.

BabyDragon
0

Idag är det riktigt kasst i lungorna. Har jätte ont och vaknade hela tiden inatt av att man inte kan andas. Ringt till vc, ska ringa jouren kl 17.00. Kanske ska få penecelin sa de :S hoppas att det blir bättre.

BabyDragon
0

Äntligen hemma efter besök på akuten. sjukskriven en vecka samt hostmedicin coxilana att hämta ut imorgon :S hoppas det blir bättre snart. Vill ju jobba !