Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettgod-morgon
Läst 763 ggr
ttss
0

God Morgon 29:e juli

Märker att ingen har skapat en god morgon tråd idag. 

Jag har inte varit så aktiv på denna sidan, har varit (och är) för dålig för att vara regelbundet aktiv, men ska försöka bli lite mer aktiv. 

Jag har svår CRPS i rygg och knä och mina dagar går nästa bara ut på att klara av min primära ADL.

Idag ska vi här hemma ägna tiden åt att se hur vi ska få ut mina pengar från försäkringsbolaget.

Chestnut
0

Här går jag på högtryck. Blev inte så mycket gjort igår då doktorn ringde och meddelade att hon inte kan hjälpa mig mer. Tillbaka på ruta 0. Rynkar på näsan 

Så har massor att göra idag med flyttstöket.

Hoppas att ni alla har en fin dag

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
0

God eftermiddag. Jag går på total sparlåga just nu, orkar knappt nånting på grund av mitt inre uppror inför flytt och studier. Stänger in mig och gör mig okontaktbar, läser böcker, spelar datorspel och glor på spännande TV-serier.

ttss
0

Chestnut, fy vad tråkigt, men kul med stöket, ta inte ut dig för mycket bara.

Tassy, man behöver stänga in sig i bland utan måsten.

[Tassy]
0

Jo visst behöver man det.

Detta rä extra jobbigt för mig, jag har en misstänkt aspergerdiagnos i botten, väntar utredning inom kort.

ttss
0

Okej, försök att se det positivt att du väntar utredning inom kort.

[Tassy]
0

Oja, det gör jag. Det är mycket spänd förväntan, men också oro även där. Tänk om jag blir utan diagnos? Eller om jag får diagnos, hur påverkas mitt liv då? Uah, omställningar hur jag än vrider och vänder på det.

ttss
0

Med eller utan diagnos, så är dina symptom dem samma, så så mycket omställningar blir det inte.

En diagnos kan göra att man blir mer tagen på alvar och får mer hjälp, trots att jag tycker att diagnosen ska vara oväsentlig och att det ska vara symtomen man går efter.