Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etiketter: arbetesjukskrivningarbetslös
Läst 2454 ggr
barnbarnen
0

Funderar. Vad gör vi på dagarna?

Sitter här och kollar runt, iFokus är en bra sajt.

Men funderar, nu börjar hösten smyga på oss.

Semestern börjar på att ta slut eller har tagit slut.

Och alla som har ett arbete tycker det är kul att se alla arbetskamrater igen.

Men jag och flera här ute som är arbetslös eller förtidspensionär eller av annat skäl inte kan jobba.

Vad gör vi, ni, om dagarna? För att få dagarna att gå?

Själv vill jag komma ut och göra nåt. Tycker att det är så tråkigt, visst har man barn, barnbarn, vänner.

Men dom har jobb och dagis att gå till. Sambon jobbar 7-4.

Dom här tankarna kommer alltid när hösten kommer.

Visst städa tvätta, läsa, shoppa, surfa men man vill ju mera här i livet. Om man är ung eller gammal.

Man vill ju känna att man är behövd, känna att man är nöjd när kvällen och helgen kommer.

Snälla skriv några rader Flört

[Tassy]
0

När jag var som sämst så rasade mitt liv ihop som ett fjuttigt korthus och jag levde helt enkelt framför datorn Rynkar på näsan

Chestnut
0

Jag har skolan.. När kroppen orkar vill säga. Bråkar kroppen är inte skriva en engelskauppsats det jag helst vill göra direkt.

Men det gäller nog att hitta något som är kul men man samtidigt orkar med, oavsett om det är koka saft och greja i köket, läsa en bra bok (eller lyssna på ljudbok) eller sitta vid datorn.

Har flera gånger försökt att dra igång olika projekt för mig själv, aktivera mig inom politiken eller olika föreningar. Med lite blandat resultat - det blir när jag orkar.

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
0

Det är väldigt lätt att hamna framför en dator. när jag var sjukskriven och väntade på smärtrehab hamnade jag framför ett onlinespel. Men tog mig ur det relativt fort. Jag brukade försöka vara kreativ, var det som fick mig att härda ut många gånger. Skriver på dikter och böcker, för skojs skull. Sen vart det mycket tv men har tack och lov en hund så jag var ju tvungen att ta mig ut alla dagar. Det har räddat mig och min kropp många gånger. :)

Mainebusters
0

Det tog en bra stund innan jag hade läst #0 pga versalerna.. det är bra om det inte skrivs så.

För övrigt så har jag halv sjukersättning och ska börja jobba på måndag, och tycker att det ska bli både skönt och inte.. Är hemma framåt halv tolv, och sedan måste jag vila en timme. Efter det är det matlagning mm så dagarna går..

fibro
0

Jag ska gå på grepprehab, men bara en em i veckan…

Funderar skarpt på att fråga FK om jag kan börja arbetsträna paralellt.Inte för att jag mår toppenbra, jag orkar bara inte gå så här hela hösten å vintern, vill ha nåt mer att göra är rehaben bara…

Mosaik02
0

3# och vad är det för fel att sitta framför datorn?

hade jag inte haft mina datorer så hade jag blivit totalt knäpp kan jag lova jag använder mina datorer till jättemycket hålla kontakt med vänner besöka forum som detta spela spel och så vidare i all oändlighet och det är nåt jag kan göra när och om jag orkar och speciellt att hålla kontakten med vänner är viktig för det är inte ofta jag orkar träffa någon dessutom bloggar jag en hel del

jag sysslar även en hel del med att bygga ihop  och ta isär mina datorer för att lära mig mer och det är nåt jag kan göra och när jag orkar

onlinespel som WoW spelar jag en hel del och det är mitt sätt att gå in i en annan värld för en stund dessutom så träffar man ofta trevligt folk

datorer har blivit mitt största intresse och jag är så glad och tacksam att det finns något som funkar att göra

och varför är tvn bättre än datorn? tvn är ju verkligen någon som är fördummande man sitter där ensam och bara tittar på en skärm fy tusan så tråkigt

menar inte att vara bitsk men är rätt less på att sitter man vid datorn så är man lat och kan ingenting när det i själva verket inte är så man kan lära sig massor och om man vill så kan man träffa folk och prata med dom spel är oxå en bra sak att göra man kan välja att spela spel som tränar hjärnan och så vidare WoW som jag spelar har gjort att jag även tränar min engelska tränar mina reflexer och även tränar på det sociala i att träffa och umgås med folk och göra uppdrag tillsammans

men vad gör jag om jag inte sitter vid datorn då bakar jag går promenader vid havet fixar härhemma och tar hand om mitt barn

BabyDragon
0

6# Nu menar jag inte att sitta vid datorn var någonting dåligt, det har räddat mig från att bli helt knäpp med, det dåliga för mig var att det var beroendeframkallande med onlinespelet så jag tog mig ur det innan jag missade allt annat som skulle göras. T.ex sjukgymnastiken.

Bloggar och sidor är underbara :) och man träffar mycket folk i samma situation och DET är guld värt.

datorn är ingenting dåligt men för mig var det lätt att det blev för mycket. dessutom är det inte bra för min del att sitta långa stunder p.g.a. skadan :(

sade helelr inte att tv var bättre för det är det defffenitivt inte, men tack och lov har jag en hund så att jag tar mig ut på prommenader som stärker mig ch gör mig bättre.

hoppas att det blev tydligare vad jag menade.

Mainebusters
0

När datorn blir ett beroende så tycker jag att det gått för långt. Att sitta och spela spel i timmar. Man bara måste göra det..

Det är ett elände på fb när folk tjatar om att man ska gå med i spel mm, men det kan man blocka.

[peter54]
0

#0 Jag tycker nog för egen del att jag skulle vilja precis tvärtom - att dagarna räckte mycket längre. Jag vill inte få dem att gå.

Glad