God morgon 3:e september
Solen skiner men luften är kylig. Med andra ord; hösten är på väg.
Idag ska jag tydligen till VC. Har så vansinnigt ont i vaden och knäet så jag ringde i hopp om att få lite tips om vad jag kan göra. Högläge och värktabletter hjälper inte
Men sköterskan bokade en tid direkt när jag sa att knäskålen hade hoppat ur led i måndags och det blivit värre efter det. Känner mig jättetjatig, är där nere alldeles för ofta
Men samtidigt, en svullen vad känns rätt viktigt att hålla koll på…
Hoppas att ni får en fin dag!
Med vänliga hälsningar
Chess
God eftermiddag. Nu har jag fått en preliminär diagnos satt - asperger syndrom. Det fanns inga som helst tvivel, jag var ett klockrent fall som fick fullt utslag på alla dagens tester. Läkaren brydde sig inte ens om att kontrollera alla resultaten, det var tydligen ingen vits för resultatet var så övertygande att han fann det onödigt.
Så nu går resultaten vidare till nästa snubbe och om ett tag så blir det ett till möte för att få diagnosen på papper.
Som han sa till mig: du behöver inte vänta på att få svar på vad du har, du behöver bara få svaret på papper… 
Jag blev även rekommenderad att skriva mensatestet, han var övertygad om att jag har mycket hög intelligens, men det vet jag ju redan av de tester jag gjort. Men vem vet, kanske jag skriver. Han kunde med säkerhet säga att jag ligger över snittet en del iallafall. Jag skulle även få ett intyg över den preliminära diagnosen att lämna till skolan tills full diagnos är satt.
#1 Hur känns det? Bra?
Kan tänka mig att det är en lättnad att äntlgien få bekräftelse 
Med vänliga hälsningar
Chess
För övrigt håller vi på och städar lägenheten idag. Målet är att ha första visningarna på söndag. Vi har redan 2 seriöst intresserade och två som vill ha mera info! (annonsen kom ut igår kväll 23:59 och ni hittar den här) 
Med vänliga hälsningar
Chess
Det känns helt enkelt underbart! Jag har hittat hem. Pusselbitarna faller på plats