Jag har EDS.
Fick idag diagnosen satt helt och hållet, jag har Ehlers-Danlos syndrom. Ett av de svårare fall (svårare symptom) som läkaren har stött på.
Känns konstigt.
Med vänliga hälsningar
Chess

Vet hur det känns att upptäcka ngt obehagligt om sig själv. Jag kom på, eller snarare erkände för mig själv, för inte alls länge sen (1år kanske) att jag faktiskt är handikappad (stammar). Svårt när det är ngt man inte vill, och precis som du säger känns det konstigt.
Vet inte mycket om din sjukdom, men hoppas att du kan takla det väl :)
Oj, grattis till att äntligen ha fått svar, även om diagnosen i sig är väldigt trist 
Jag läste på lite när jag såg namnet.
har mycket information.
Allvarlig diagnos. Men kanske ändå en lättnad att få veta slutligen vad det är.
Antar att du känner dig rätt tudelad. Glad att få veta vad det är för besvär så du kan få rätt hjälp och inte famlar i mörkret. Ledsen över att det var så mycket.
Önskar dig dock lycka till då du nu kan få rätt hjälp. Och ett litet grattis också.
Men framför allt. Mååånga kramar.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Tack allihop.
Känner att jag är i en bubbla för tillfället. Har svårt att smälta alltihop.
Fått raka svar om min mage i alla fall. Antingen är det en funktionell rubbning i nerverna/musklerna som gör att den jobbar alldeles för mycket i vissa delar. Eller så är det endometrios-ärrvävnad som gör tarmen stel.
Ska få testa en "ny" medicin, egentligen ett väldigt gammalt preparat som knappt används/finnsd längre, den kommer förhoppningsvis att göra så att tarmen lugnar sig. OM det är problemet. Annars hoppas jag på att hormonerna jag ska börja med (p-ring) hjälper mig lite.
Med vänliga hälsningar
Chess
#3 Hur allvarligt det är beror ju på vilken typ man har. För min del är en svår form av hypermobilitetstypen som det verkar vara. Så den är inte dödlig för min del i alla fall…
(jag rättade till texten, det hade smugit sig in < h3 > taggar (rubrikstext) MVH Tassy)
Med vänliga hälsningar
Chess
Varm kram, vännen… förstår att du inte tar till dig detta ännu. @->---
Tack för ordet
... och du... take care out there!
Inga-Britt I-B Gustafsson
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"
Jag kan också förstå att det är svårt att ta till sig diagnosen så här med en gång men det är egentligen ganska bra att du har fått den för då vet du vad du har att utgå ifrån
Det kommer att "landa"…
/Maria
#8 Har redan läst infon på socialstyrelsens hemsida, mååånga gånger… Men bra att du tipsade om den ifall någon annan hittar denna tråd i jakt på info om EDS! 
# 7 & 9 Tack 
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 Hoppas du inte blev upprörd över det jag skrev, eftersom du kommenterade i fetstil och stora bokstäver! Jag menade absolut inget illa, utan jag ville bara uttrycka att jag förstod att du blir tvungen att tänka och bearbeta beskedet och att det blir kämpigt.
Kram
#11 Absolut inte!
Var bara datorn som bestämde sig för att skriva så, vet inte vad den fick för sig riktigt 
Med vänliga hälsningar
Chess
#12 OK dåså 
Med vänliga hälsningar
Chess
Chestnut! Säger endast!!
Alla cyber kramar som finns därute ska du ha!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
#16 Bra att veta! Tack!
Nu fick jag bukt med problemet med den knasiga texten! Det hade blivit liten rubriktext i stället för vanlig brödtext av det hela
jag gissar att någon (Chestnut) har klippt och klistrat något i sitt inlägg eller liknande.
För att inte tala om elle jättestora typsnitt som kan slinka med när man kopierar.
Nåja, jag tror vi spårade ur, så dags att växla in på rätt spår igen.
Kramisar till alla här inne och en extra till dig Chestnut.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Tur att jag har er datorkunniga
Känner mig rätt blond när det gäller datorer (och bilar)… 
Med vänliga hälsningar
Chess