Klimatvård
Har kikat lite på klimatvård idag.
Jag mår fruktansvärt dåligt av kyla, nerverna får spatt och jag förlorar periodvis känsel och rörlighet i min vänstra arm. Övriga kroppen mår allmänt dåligt bara under den kalla perioden..
Så är rätt sugen på att ansöka i alla fall. Men frågan är om EDS räknas som tillräckligt för att få det beviljat. 
Är det någon här som har varit på rehabilitering utomlands?
Med vänliga hälsningar
Chess

Jag har varit på Vintersol på Teneriffa. Det var jag 2008 i 3 härliga veckor. Nu fick jag inte beviljat hela vistelsen på Vintersol utan fick polikliniska behandlingar. Då fick jag stå för resa och boende själv.
Men att komma till värmen i november var härligt. Jag valde att åka då.
Din sjukdom räknas väl som en reumatisk sjukdom eller hur?
Jag tycker du ska testa att söka. Du kan ta fram blanketter via hemsidan för Vintersol sen får du fylla i en del och din läkare en annan del. Efter det ska läkaren skicka det till en särskilt uttagningsnämnd (tror det heter så) sen får du besked därifrån.
Men det är nog hög tid om du vill åka i vinter.
Lycka till!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Det är kruxet med EDS. Det är varken reumatiskt, neurologiskt eller ortopediskt, utan lite av varje.
Tror att det blir svårt för mig att komma iväg i vinter med tanke på min knäop, möjligen i februari-mars i så fall. Men det kommer en vinter nästa år med..
Åh, Teneriffa låter härligt! 
Med vänliga hälsningar
Chess

Men du kan alltid söka det kostar inte nåt. Har du tur så får du åka iväg.
Jag är inte en person som gillar för varmt men klimatet på Teneriffa var underbart. Jämn och skön värme.
Det lustiga var att befolkningen anser att från och med 1 november så är det vinter. Vilket innebär att dom inte badar i havet och dom tog på sig tjocka jackor och tröjor.
Så gick vi där i shorts och kortärmat. Och en hel del av turisterna badade i havet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jo, spanjorerna är lite lustiga på sånt 
Vi ska nog testa att söka och oavsett hur det går funderar hela familjen på att resa till varmare breddgrader någon vecka under vintern-våren.
Med vänliga hälsningar
Chess
Testa med en ansökan. Du kan ju inte få mer än avslag. Det vore ju toppen med en sådan resa.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!