Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 1472 ggr
Chestnut
0

Skavsår och blåsor

Det finns ett fåtal, lyckligt lottade människor som i princip aldrig får skavsår, oavsett vad de utsätter sina fötter för. Jag hör inte till den skaran! Skrikandes

Hela mina fötter är sönderskavda i princip. Värst är min vänstra stortå som har svällt upp till dubbel storlek. Dessutom har jag fått en vattenblåsa i knävecket efter min ortos och skavsår på axlarna efter BH banden Förvånad

Fötterna plåstrar jag in, främst med Compeed men det är så himla dyrt och håller inte många dagar. För att förebygga har jag provat att tejpa med sporttejp och det funkar. Ibland.

Knävecket smörjer jag in varje kväll med en fet salva men det verkar inte heller hjälpa. Obestämd

Någon som har ett supertips mot skavsår att dela med sig av?

Med vänliga hälsningar
Chess

sissie
0

Önskar att jag hade det.Obestämd Skavsår är nog det värsta man kan få i sårväg.

Det bästa tipset jag kan ge är att smörja med inotyol-salva eller zinksalva på såren. Då läker de fortare.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Tassy]
0

Jag sporttejpar hejvilt!

Chestnut
0

Skavsåren fortsätter att växa på mina fötter. Blir tossig, ska jag behöva tejpa in hela fötterna? Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Farwuq
0

Jag råkar sällan utför sådant, det kan kanske bero på att jag ofta går barfota och på så sätt härdar fotsulorna.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

sissie
0

Gå barfota är skönt men riskabelt med mindre barn i huset som strör ut lego! Det gör ont att kliva på.

Jag brukar också drabbas av skoskav ibland. Speciellt när det är en hård kant upptill på skon.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

¨Många gånger kan ju även plåsren skava och kännas obekväma. Då brukar jag även ha på lite fett utapå plåstret. Så det inte blir så stumt mot skon.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
0

Smart det där med fett utanpå. Måste provas nästa gång.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

medde
0

Min bror har varit yrkesmillitär och knepet är från han, då det blev många skavsår efter alla "korta" prommis dom är ute på stundtals

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

RuiXue
0

Leukosilk tejp är min bästa vän mot skavsår. Den är väldigt halkig så det blir nästan ingen friktion alls. Sporttape fungerar bra också, men med den får man mer friktion som gör att tejpen lossnar lite lättareObestämd

Jennie