Nyopererad
Vill bara hojta till om att min kropp har knasat till det rejält så igår kväll opererades jag i buken. Orkar inte skriva mer nu så berättar mera detaljer (även hur det gick med ortopeden idag) när jag har hittat hem. Förhoppningsvis blir det imorgon.
Hoppas att ni har det bra!
Kram

Med vänliga hälsningar
Chess
Krya på dig vännen!
Tack 
Din påse har gjort mycket gott idag, återigen tack!
(kommer över med spelen så fort jag har fått armbandet klippt och är "fri"
)
Med vänliga hälsningar
Chess
Hoppas den väl smakar 

Ingen brådska med spelen 

Krya på dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Oj, krya på dig och ta hand om dig! Kramar
Ta hand om dig först, så berättar du när du mår bättre. Varma kramar till dig vännen.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Krya på dig säger jag också
/Maria
Tack allihop! 
Det var en cysta på äggstocken som hade spruckit… Gjorde förbannat ont och läkarna var rädda att det var något mer knas i buken så efter totalt två gynundersökningar med ultraljud (där den första utfördes på akuten och var fruktansvärd.
Min första gynundersökning och läkaren respekterar inte när jag protesterar alls utan bara manglar på… Någon cysta såg hon då inte heller vilket vi klart och tydligt såg på gynundersökningen dagen efter då en underbar läkare tog sig tid och var oerhört försiktig) och en CT (som visade på att något var knas med höger äggstock) gick man in akut för att kolla så att allt stod rätt till.
Dels så hittade man då den spruckna cystan och dels så hittade man en förändring på bäckenväggen (som man inte hade sett på CT'n). Denna förändring misstänker man främst är endometrios men då det inte ser helt typiskt ut tog man en biopsi och skickade för analys. Svar på det får vi om tre veckor. Blev två pyttesmå ärr, ett i byxlinningen och ett precis vid naveln. Det gjorde de snyggt! Var chefen på kvinnokliniken som opererade mig så var i trygga händer…
Som vanligt har jag stött på toppen läkare (bland annat mina två änglar till läkare på barnmedicin), läkare som jag inte funkar ihop med rent personkemiskt och läkaren som jag rent ut sagt undrar hur f*n de lyckats få sin legitimation… Nåja, ni vet nog hur det är!
Ortopeden träffade jag dessutom i tisdags och han blev lite tagen av att jag blivit tvungen att opereras så pang boom. Han undrade om det inte räckte med elände för min del. Tydligen inte blev mitt svar… Dessutom blev han lite tveksam till hur pass tätt inpå min kropp skulle orka med ytterligare en operation. Är inget litet titthål direkt som väntar.
Tanken med detta besök var egentligen att läkaren skulle bedöma om jag behövde få operationen tidigarelagd (planen var månadsskiftet oktober/november) till följd av de nya skadorna jag har dragit på mig i knäet. Men vi kom fram till att det är den tidigaste tidpunkten jag fixar en till operation.
Så det är månadsskiftet som gäller!
Med vänliga hälsningar
Chess
Tycker så synd om dig som verkligen råkar ut för allt på en gång :( Massa kramar till dig vännen! Vår fina go girl :)
#9 Massor av kramar tillbaka!

Är lite smått rörd över allt stöd jag har fått de senaste dagarna, dels härifrån iFokus men även vänner som kommit på besök och familj och släkt som har stöttat något oerhört. Det betyder mer än vad anhöriga ofta tror att få det stödet…
Med vänliga hälsningar
Chess
Kan några blommor att dekorera väggen med under operationen var till hjälp?
Kramar till dig. Det är inte lite du råkar ut för.
Wrooom!
#11 Åh vilka vackra tulpaner! Tack sissie
De blir nu bakgrundsbild på datorn.
Med vänliga hälsningar
Chess
Du gav mig just en idé!!
Wrooom!
#13 Jaså? 
Med vänliga hälsningar
Chess
Du hittade den snabbt.
Wrooom!
Idag tänker jag ta mig iväg till skolan för första gången sen operationen…
Åkte på feber under helgen som inte har släppt, men CRP är inte högt så förhoppnningsvis är det bara en förkylning.. Alternativt kroppens sätt att försöka läka. Nåja, vi skulle avvakta till torsdag i alla fall, såvida det inte blir mycket sämre innan.
Men har bara två lektioner så det går förhoppningsvis bra 
Med vänliga hälsningar
Chess
16# lycka till. Skickar massa frisk energi :P
Hoppas det går bra idag.
/Maria
Tack!
Mår rätt kasst nu men jag tog mig igenom skoldagen och fick dessutom ett prov skrivet… Alltid något att vara glad över!
Med vänliga hälsningar
Chess

Det är ovanligt att man får feber efter en operation. Det är kroppens sätt att reagera på den skada som blir i och med operationen.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!