Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettallmänt
Läst 1310 ggr
Chestnut
2010-10-02 19:50
0

Min borg

Mitt hem - min borg.

Jag har bott i samma lägenhet enda sen jag föddes tills igår. Nu bor jag på ett ställe jag direkt har kunnat kalla för HEM. Det är en underbar känsla att känna att "det här är hemma. Det är MIN fristad, MIN borg".

Vi har precis ordnat internet hit ut och det är lite strul med värme mm. Men det känns så självklart hemma trots alla flyttkartonger överallt.

På uppfarten står numera en mossgrön liten bil. Familjens första bil någonsin. När den rullade in för två timmar sedan kom glädjetårarna. Aldrig mera skolskjuts när jag mår som sämst!

20 meter bort har jag ett stall. Ett stall där min prinsessa för tillfället står i. Hon och syrrans häst har en stor hage att springa runt i och röra sig någonlunda naturligt. Skogen är på andra sidan en liten grusväg. Det är en fin skog som ger lugn.

Idag har jag inte upplevt smärta på samma sätt som tidigare. All värk och smärta trängs delvis undan av ett inre lugn, här är jag trygg. Självklart har jag (tyvärr) fortfarande samma skador, samma värk men smärtan upplevs annorlunda. Jag är så lycklig så att glädjetårarna aldrig är långt borta.

Hur är det med er, är er hemsituation bra? Är den gynnsam för ert mående?

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
2010-10-02 22:20
0

Vad underbart att du hittat din borg! Dess väggar skyddar verkligen mot smärta :) har en ny lägenhet och trivs riktigt bra. Har man så ont att man måste vila har man ingenting emot att vara i hemmet och när man är nöjd med saker och inte tänker att man borde fixa en massa fast man inte har ork p.g.a. smärtan så klarar man av det bättre :)

Tyvärr har jag glömt att beställa en av mina mediciner. Så det blir en smärtlindringsfri helg, självklart under jobb helg :( Kämpar på så gott det går. Hatar om ja måste sjukskriva mig för nacken p.g.a. att man varit klantig. Men men :) varje dag är en kamp, och det går mycket bättre när hemmet kämpar med en.

[Tassy]
2010-10-04 14:39
0

Visst är det underbart! Skrattande Grattis! Det är en supermysig liten oas ni bor i, det kommer att bli kanon när ni kommit i ordning. Detta gör gott för både kropp och själ, när man trivs bra sker underverk med en. Glad

sissie
2010-10-05 02:06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att vara i en miljö man trivs i gör underverk. Ingenting går väl upp emot att bo där man trivs och njuter.

Lycka till med nya hemmet. Glad

Svårt att skicka en flyttblomma på nätet så denna får väl duga.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg