OT: Vad händer i helgen?
Vad ska ni hitta på denna fina hösthelg? 
Jag ska vila upp mig. Hade en riktigt jobbig dag igår så idag ska jag bara slappa mer eller mindre…
Tillsammans med hunden har jag slagit läger i mammas dubbelsäng, mohaha. Är bara jag, djuren och brorsorna hemma. Mamma åkte nyss till jobbet och syrran + pojkvän åkte till akuten (äntligen!).
Pojkvännen fick sin tumme klämd mellan en järnstång och en lastpall (som väger 30-35 kg) för 1½ vecka sedan, lastpallen föll ner från en mindre höjd mot järnstången och därmellan var tummen… Blev missfärgat och fult direkt. Men på VC kände de lite på tummen, konstaterade att han kunde böja i lederna och skickade hem honom
Nu är tummen fortfarande svullen och rejält öm på ett visst ställe så äntligen gav han med sig och åkte in.
Åtminstone kan de ju röntga tummen för att se att det inte är någon fraktur..
Sen när de kommer tillbaka väntar lite mys, har gjort en rabarber-tarte och lagt vin på kylning.
Syrran har varit ett oerhört stöd för mig den senaste tiden och pojkvännen har agerat ventíl för henne så det här är det minsta jag kan göra för dem! Vet själv hur mör man är i kroppen efter akuten så det blir nog uppskattat.
Imorgon ska jag plugga litteraturhistoria och latin i massor, pust!
Trevlig helg!

Med vänliga hälsningar
Chess
Jag har varit till Åsby Trädgård, gick där och botanisera bland blommorna. Så fikade jag där och unnande mig en lyxig fräsch räkmacka, mums :)
Sen åkte jag och handlade och så hem. Vilade en stund och hade tänkt putsa fönster efter, men det får vara. Jag putsade köksfönstren igår och har så grymt ont i hela överkroppen, så jag avvaktar med vidare puts.
Ska laga rådjursgryta till middag ikväll, och efter maten blir det softa på soffan tills jag ska åka in till byn och hämta dottern från fest.
Önskar alla en trevlig fortsatt Lördag 
Lika omtänksam som vanligt Chestnut 
Här är det full rulle, igår stupade jag över pluggböckerna till slut efter besök och massa matlagning så jag fick ragla i säng. Sen upp tidigt och köra skräp till tippen, plocka, städa och dona. Har hållt igång hela dagen och glömt bort att äta, sen kastade jag i mig en baugette och nu sitter jag dubbelvikt med magplågor, suck…
#2 Precis som dej 
Inte köra full rulle hörru! Lite i taget med vilopauser vet både du och jag är det bästa.. Gäller bara att försöka hålla sig till det 
Jag gick precis ner till hästarna, min toka hade lyckats korva av sig sitt undre täcke så det hängde runt bakbenen
fattar inte hur hon lyckades, varenda gjord på det täcket var uppknäppt men täcket över låg som det skulle… Hmm.. De blev glada för lite hösilage i alla fall, kom i full galopp och mötte mig 
Med vänliga hälsningar
Chess
Här har det tagits lugnt. Fortfarande mör efter smärtskovet jag haft ett par veckor. Men jag, sambon och bror med flickvän var på bio igår. Vi såg The last Airbender i 3D för första gången. ar riktigt kul att få komma ut lite. idag tar vi det nog lugnt, ska förbereda mig på den jobbiga jobbarhelg som kommer.
Ha en bra helg kramar
Helgen har vart hektisk till tusen! Kom upp till mina föräldrar nästan vid midnatt i torsdags, i fredags väntade jag telefonsamtal större delen av dagen (skulle eventuellt få en akuttid hos min frisör om hon hade en ledig stund), fredag kväll spenderades i köket med bak av kanelbullar, drömmar och kolasnittar samt steka köttfärs till shepherd's pie.
I lördags kom ett par fastrar och kusiner och ett par familjevänner på besök och då blev det än mer matlagning inklusive göra klart ovannämnda shepherd's pie och dessutom garnera två tårtor. När gästerna åkt hem i lördags så gick jag till en kompis en stund på kvällen.
Igår tog jag det så lugnt jag kunde, och satt sen på tåg i nästan 5 timmar för att komma hem till Köpenhamn igen, hemma var jag först 23.00
Jennie
#5 Och helgen som är tänkt som avkoppling
Hoppas att du har fått återhämta dig lite denna helg istället.
Jag har tagit det rätt lugnt denna helg (hittills i alla fall). Haft väldigt ont i magen så har försökt sova bort det värsta. Är så regnigt ute så jag vill inte gå ut på promenad, bara fuktig luft som min kropp inte uppskattar. 
Men fixade stallet (mockning, fodring och insläpp) själv igår
och idag har jag släppt ut huliganerna igen… Får låta det ta den tid det tar för varje sak, stressar jag riskerar jag bara skador. Armbågen uppskattar inte alls stallarbete men det var ingen som sa något om att jag inte fick mocka och fixa 
Hoppas att ni har haft en trevlig helg hittills!
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 Jo, denna helg har i stort sett sovts bort
Precis kommit upp igen efter att ha sovit av och till i nästan två timmar
Jennie
Bra att du tar dig tiden Chessnut :)
Själv har jag jobbat hela helgen, men fick besök av svärmor och svägerskan vilket var trevligt. Då jag ju jobbar natt har jag i princip bara jobba och sovit. På tisdag blir det massor att göra med orkestern och sen jobbar jag två nätter igen. får hoppas på en lugn helg efter det :)
Hoppas ni haft en bra helg. Kramar
jag har pluggat hela helgen… varken hunnit äta eller sova ordentligt. Har sovia drygt 3h i natt, nu ska jag iväg på seminarier 8 - 12… hur jag nu ska orka med sprängande huvudvärk.
Fick en 4:e natt i rad :/ innebär att jag kommer att jobba 6 av 7 nätter. Hoppas nacken klarar av det! Men jag ska kämpa in i det sissta :)
#10 Jisses! Hoppas att du får ordentligt med tid för återhämtning sen..
Med vänliga hälsningar
Chess
Har tre nätter ledigt efter det över helgen. De tänker jag inte tumma på! Sen kommer min vecka ledigt. Men misstänker jag måste hoppa in då med. men det gör inget för då e jag som sagt långledig.
Usch missat massa träning p.g.a. detta :/ inte bra. Men ska gå upp 12 imorgon (kommer säkert vara jätte pigg då jag kommer i säng runt 8 på morgonen!) å gå på bassängträningsavslutningen. Hoppas jag kan få mer bassängtid efter det :/ känns rejält i kroppen om jag missar den en vecka nu när det är kallt.
På lördagar brukar jag gå på gymmet med sambon och söndagar är det långprommenad med Sambon :) så det kommer nog att gå bra.
Kramar på er där ute.
Helg igen.
Idag har jag gått en promenad, pluggat lite grann (bara läst igenom några sidor om redox reaktioner) och nu sitter jag och taggar för att åka till stan ikväll med en väninna. Lär inte bli alltför sent hem ikväll, kommer inte in på några krogar ännu (bara 9 månader kvar!) men vi lär nog ha kul en stund i alla fall
Sitta på en pub några timmar innan det blir 18+ och snacka skit.
Eftersom det här är sista lördagen inom den närmsta tiden jag kommer ha ork att göra något socialt som kräver att man kan röra sig någonlunda tänker jag ha så kul det bara går ikväll! Oavsett följderna imorgon.
Så bli inte förvånade om jag gnäller imorgon om hur ont jag har 
Med vänliga hälsningar
Chess
Idag har jag vart över till Malmö och shoppat lite. Unnade mig att köpa Premiers nagelkit och ansikts peeling. Premier innehåller höga halter av mineral från döda havet och när jag fick testa produkterna på Entré så kände jag hur sköna de är att använda
Så nu har jag ett litet lyxit hemma SPA för händer och ansikte
Jennie

Varit i Göteborg i helgen. Hela familjen samlad, inte så ofta vi alla kan åka iväg samtidigt. Bott på Gothia Towers, varit på stan lite igår och idag var jag i min svägerska på en Scrapbookingmässa på Erikdalshallen.
Kul men ack vad pengarna tar slut fort.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag hälsade på min underbara naprapat igår (privat), vi fikade, jag fick en behandling och vi hade supertrevligt allihopa (han, hans fru, jag + min sambo och ett gäng glada barn). Även sambon blev tillknycklad en sväng 
Tagit det lugnt i helgen, har haft väldigt ont. Fick däremot besök under lördagskvällen :) lite film och Halloween mys. Har fått veta att jag ska få mer bassängträning :D yay