Varning i vinterhalkan!
Jag måste varna för MBT i detta väder!
Nyss hemkommen med en höft + axlarna ur led
jag ramlade inte ens! Men slirade runt som en dåre i skorna och viftade med armar och ben åt alla håll.
Vädret är galet! 
Vansinnigt halt och alldeles för mycket snö… Syrran fick bogseras till verkstan med bilen i morse, hon hade kört på en isklump med vass kant som helt enkelt hade skärt upp ena framdäcket. Den var inte särskilt stor (5*10 cm) och låg kvar i däcket. Jag har utegångsförbud på grund av skaderisken.. 
Krya på dig Tassy!
Med vänliga hälsningar
Chess
Ja stanna inne vad du än gör! Folk faller som käglor överallt. Bilarna kommer på tvären. Fick hjälpa grannarna som kom på tvären redan på väg ut ifrån sin uppfart, så vi fick vrida och knuffa iväg bilen med handkraft då den fastnat precis mellan staketet och en lyktstolpe. Lovar min skadade axel värkte!
Jag märkte att det inte var så lämpligt med MBT i detta vädret igår.
Man har ju liksom bara fäste på ett ställe mitt under hålfoten
/Maria
#3 Precis, och det är som att halka runt på två tvålar eftersom (iallafall mina) knappt har mönstrad sula 

# 1 Se till att ha isdubbar på dina kryckor och att ha broddar på skorna.
Fast bäst är om du inte går ut i halkan.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag har inte vågat ta MTB skorna för de e så hala även utan is. Tog fram mina vinterkängor och har klarat mig hittils (peppar peppar) förra året ramlade jag på en stentrapp och slog givetvis emot nacken :/ tog många veckor innan det blev bättre igen.
VVR- Våga Vägra Rammla.