snacketråden
Hallå där ute i snörusket kära skuggisar!
Vad händer i era liv såhär i vintertider? Har ni något roligt, glädjande eller annat att bjuda på? Snacka på om ditt och datt 
Snygga! Lite för höga skaft för att de ska passa på mig. Jag föredrar lite lägre skaft.
Snacka om att det är kallt ute. Min dator har en liten gadget som säger att det är -14 grader ute. Inte undra på att det nyper i näsan.
På onsdag ska jag och min ena grabb iväg till en logoped. Han har dyslexsi och hans papper behöver förnyas inför gymnasiet. Inte för att jag riktigt förstår varför. Har man dyslexi så har man. Det försvinner ju inte. Bara blir lite mindre jobbigt om man får lära sig lite knep.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Idag hade jag en så otroligt rolig kemi B lektion! Håller på och jobbar med galvaniska celler (som är urtrist och träligt) men jag fattar alltihop till skillnad från de flesta andra i klassen!
Underbar känsla att kunna känna hur allting kopplas samman trots att jag missade elektrokemin i A kursen, har bara läst Matte B (de andra är snart klara med C) och ingen fysik (övriga är inne på slutetappen av Fysik A).
Jag "borde" inte förstå hur allt hänger ihop då det är mycket fysiska lagar bakom men det gör jag!
Med vänliga hälsningar
Chess
Vilken härlig känsla sådant är när allting faller på plats och blir till "A-ha!!".
Sitter just nu och småtittar på barnkanalerna. Jösses vilka leksaker det finns. Den ena mer hysteriks än den andra. Tacka vet jag kottar med tandpetarben. Dagens leksaker styr ju barnens lek väldigt mycket.
Wrooom!
kämpar för fullt med en urtrist english assignment som ska vara inlämnad 23:59 idag..
Har bara att korrekturläsa den, korrigera och korta ner (25 ord för lång för tillfället) kvar.. Lär bli på håret.
Med vänliga hälsningar
Chess
Hann du få in den i tid?
Wrooom!
Jodå, den kom in i tid (tack och lov, behöver verkligen få ett vettigt engelska betyg!)
Med vänliga hälsningar
Chess
Alltså.. oj. Sitter här med ett intyg till försäkringskassan och ett till skolan som är perfekt skrivna. Nekar dem de här intyg ja.. Då är det omöjligt för mig att få behålla csn och få bidrag från FK!
Lite förvirrande dock att det står EDS av hypermobilitetstyp med drag av klassisk typ.
Med vänliga hälsningar
Chess
Sitter och pimplar lite Cola light ur ett vinglas, nu är det helg!
Med vänliga hälsningar
Chess
Vintern verkar vara här på allvar. Tidigt i år. En jobbig tid för folk med astma och reumatisk värk och flera andra.
Wrooom!
#10 Precis som förra året.
Fast i år ska ju bli ännu kallare! 
Med vänliga hälsningar
Chess
Här är det -16 igen och ingen braskamin i sikte…
Varför ska hantverkare alltid försena saker och ting? Halva huset ser ut som en byggarbetsplats och snart är det ju jul..
Med vänliga hälsningar
Chess