OT Nedrans hus!
Jag är uppvuxen med att när man vrider på kranen till 40 grader, DÅ kommer 40 gradigt vatten ut! Inte 5 min senare i bästa fall…
Jag är uppvuxen med en tvättstuga i källaren med felfria maskiner, inte en i grovköket som läcker ut allt vatten så jag lär få stå och moppa golvet hela natten. Hittills har jag bara fått upp 7-8 liter…
Och 15,8 grader inomhus gör mig och mina leder till en enda orklös isbit! Vad hände med att bo i stans varmaste lägenhet där det alltid var minst 25-26 grader?
För att inte nämna alla trappsteg överallt..

Men trots allt älskar jag det här jäkla huset tusen gånger mer än vad jag älskade lägenheten 
Med vänliga hälsningar
Chess
Visst är det underbart med hus…
Jag är uppvuxen i villa.
Själv är jag uppvuxen i sånt hus ute i skogen. Och kroppen kommer att vänja sig och bli varmare. Det tog ett drygt år för mig att bli van vid lägenhetsvärme när man varit van vid 15-18 grader. Men var inte rädd för att klä på dig och använda tofflor. Iblan räcker det att man är varm om fötterna för att det ska kännas bättre i lederna.
Jag saknar att bo i hus jättemycket. Kramar
Jag är övertygad om att så fort hantverkarna har slutat att vara försenade och vi fått ordning på braskaminen kommer det kännas mycket lättare.
Är som sagt van vid att ha VARMT inomhus…
Med vänliga hälsningar
Chess
Det är underbart med att bo i eget hus. Lägenheter i all ära, men eget hus är något speciellt. Och varje gång som något blir lagat och fixat till det bättre så gör man det för sin egen skull och man kan få det som man själv vill.
Det är inte alltid som lägenhetsinnehavare får sakerna gjorda på en gång. Vad sägs om att vattnet försvinner från toan och servicekillen är på semester i en vecka?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Hur går det med huset nu Chess? Har hantverkarna gjort sitt än?? 
#4 Jo här händer inte mycket heller men mest för att jag inte lyckas få tag på felanmälnings personen! Det dumma med att jobba natt. de har inte tid när man väl får in att ringa på rätt tid på vardagarna
Och sen glömmer man bort det. Men det ska jag ta tag i efter nyår! Mitt nyårslöfte: Ring och felanmäl! 
Kan stolt rapportera att vi nu har en stadig temperatur på 24-26 grader i vardagsrummet
Dock är det under 20 i köket fortfarnade av någon anledning.. Nåja, stort hus, det kommer ta tid att värma upp helt.
Med vänliga hälsningar
Chess
#6 Jag hade avlidit med att ha en så hög temp inomhus
Jag trivs bäst när det är omkring 20 grader.
/Maria
Samma här men skönt att du inte fryser ^^ Du har tillräckligt jobbigt utan att behöva frysa :)