Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 2082 ggr
EternalWinter
2010-12-07 19:23
0

RLS

Hejsan! Jag är ny här på sajten (inte på iFokus dock)

Kollade in här för det är så att jag fått reda på att jag har RLS efter många läkarbesök och onda stick i armen.

Anade redan innan läkarna sa de att det var RLS.
Hoppas på att det finns någon med RLS här inne som man kan snacka lite med eller om det finns någon som bara vet lite om det.

Själv har jag läst en hel del..men det är ju inte riktigt samma sak som att prata med någon som har liknande problem.

Har nu fått medicin utskriven (ska pröva första gången ikväll) hoppas verkligen att det hjälper..annars vet jag inte vad jag ska ta mig tillObestämd

Alla tips, erfarenheter och idéer uppskattas!

Tack på förhand! =)

(Hoppas tråden hamna rätt annars är det bara att flytta)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Maria
2010-12-07 20:13
0

Min man har haft svår RLS i många år och provat det mesta.

Han har varit med i studier och ätit Parkinsonmedicin både som förebyggande och en annan sort som han tar akut.

Numera så har han slutat med den förebyggande och tar bara akutmedicinen. Han har mycket mindre besvär av någon anledning.

Förändringar som han gjort är att börja med Omega-3, D-vitamin och magnesium. Om detta har påverkat kan man bara gissa.

Dessutom äter han mindre sötsaker och mindre alkohol än tidigare. Nu var alkoholmängden inte så stor men han säger att han får jobbigare nätter om han druckit vin.

/Maria

EternalWinter
2010-12-07 20:44
0

#1 Den medicinen jag fått heter Sifrol och det är en Parkinsonmedicin, tyckte han medicinen han fick fungade bra?

Jag dricker inte så mycket alkohol kanske nångång var fjärdemånad..dock kan de ju bli en del sötsaker.

Maria
2010-12-07 20:47
0

Han hade också Sifrol men numera så tar han bara Madopark vid behov.

Jag tror han åt Sifrol i ett halvår ungefär.

/Maria

sissie
2010-12-09 08:18
0

#1 Jag tror mycket väl på att framför allt kombinationen Omega -3 och magnesium har stor betydelse för RLS (Restless Legs Syndrom).

Magnesium behövs för att musklerna ska kunna slappna av. Hjälper också nerverna i deras arbete.

Själv tar jag magnesium dagligen. Har märkt att jag annars får väldigt tunga pch trötta muskler.

Omega 3 och B-komplex.

Jag har inte RLS dock, men jag känner ändå skillnad om jag får extra magnesium eller inte.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Chestnut
2010-12-09 16:40
0

Kan inget om RLS men vill välkomna dig hit till sajten!

Hoppas att du kommer att trivas Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

EternalWinter
2010-12-09 23:18
0

#4 Funderar på om jag ska pröva Magnesium, flera som sagt att det funkar rätt bra. Har även fått tips om en del huskurer som kanske ska funka.

Tagit medicinen i 3 dagar nu har inte märkt av så mycket i benen..men jag är så jädra trött.

Tack för råden! =)

#5 Tack så mycket, det är bra att sådana hära sajter finns tycker jag! Glad

mongu
2010-12-10 11:00
0

# 6 Du får räkna med att det kan ta ett tag innan du märker effekt av medicinen. Tre dagar är inte nån lång tid när man startar med ny medicin.

Tycker inte du ska testa nåt annat just nu i början av medicineringen för då är det omöjligt att säga vad som har hjälpt dig och vad som inte hjälper.

Då är det svårt att veta vad man ska fortsätta med.

Kan ju va så att läkaren har flera alternativ om just Sifrol inte är det rätta. Men först ska du avvakta ett tag till.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

EternalWinter
2010-12-10 15:58
0

#7 Naturligtvis ska jag vänta och se om Sifrol hjälper innan jag börjar med annat. =)

[Tassy]
2010-12-11 15:48
0

Passar också på att säga hej och välkommen. Jag lider utav mild RLS, men behandlar ej. På senaste har dock besvären eskalerat fruktansvärt så jag kanske får söka för det snart.

EternalWinter
2010-12-12 05:15
0

#Tack sa mycket Glad

For mig gick det ocksa valdigt snabbt fran att jag kunde tala det till att det blev langa somnlosa natter.. Hoppas det loser sig for dig och att du kan fa hjalp. Sjalv hoppas jag pa att medicinen jag tar nu ska fungera.

Henrik70
2010-12-25 17:33
0

Jag har hört att vissa blir bättre när de tar bort trådlösa telefoner, trådlösa datanätverk och allt annat som strålar och ät absolut ingen mat som är lagad i micro.

BlueEyedEllie
2010-12-29 17:21
0

Hejsan! Jag har också RLS och här ätit medicin i ca 3 månader nu.. Det har hjälpt mig otroligt mkt. Bara att skriva om det är nåt specifikt du undrar över.

mvh Ellie

EternalWinter
2010-12-29 19:04
0

#11 Okej, det later svart att ta bort allt sant men tack sa jattemycket for tipset!

#12 Vad ater du for medicin? Min medicin verkar hjalpa mig vilket kanns bra men sen har den vissa bieffekter som jag borjat marka av.Obestämd

BlueEyedEllie
2010-12-30 21:59
0

Jag äter Sifrol. Jag har bara positiva upplevelse av den medicinen. har inte provat någon annan… men jag märker direkt när det har gått över 24 timmar sedan jag tog medicinen. då börjar krypningarna komma på en gång.

Vad är det för bieffekter du märkt av?