Postoperativa komplikationer
Då snöstormen har slagit till här rejält så funkade inte vårt internet några dagar. Men nu går det, sakta men säkert… 
Jag har haft det väldigt tufft den senaste tiden. Svåra smärtor efter operationen, magen som krånglade rejält och nu har jag ytterligare en bov att bekämpa.
En infektion i knäet (det nyopeerade) närmare bestämt. Fick antibiotika intravenöst söndag till måndag och har sen dess stått på Heracillin. Droppet gjorde det mycket bättre snabbt men tyvärr så verkar inte tabletterna fungera ordentligt. Har blivit sämre igen sen natten mellan tisdag och onsdag.
Men sökte i onsdags och då ville de avvakta lite till så får se så att det inte blir mycket värre nu igen. Har bultande värk i knäet och dessutom håller jag på att bli förkyld.
Så det är jobbigt just nu.. Riskerar också att få mitt studiebidrag indraget.
Infektioner kan förekomma efter alla ingrepp men är relativt ovanligt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Fy vad jobbigt du har det… :-(
Men hur kan CSN dra in ditt bidrag? Du är ju sjuk?
Vänliga hälsningar
Cindy
Du får be Ronge om ett ordentligt intyg som innefattar ALL problematik och skicka detta till CSN.
Är skolledningen som muppar… De vill inte godkänna att jag är sjuk såpass mycket som jag är och dessutom har vi slarvat lite med frånvaroanmälan (sjukanmäla mig är inte det första jag tänker på när jag blir inlagd och får antibiotika… dessutom har man bara några timmar på sig att tajma in och ringa). Men jobbar på att lösa det, har intyg att visa upp som visar på min problematik och dessutom en idé om hur jag ska klara av skolarbetet.
Hemma efter ytterligare några timmar på akuten till följd av den där förbannade infektionen. Hände ingenting på tre timmar, de hade fullt upp med alla ambulanser som vällde in. Eller jo, under de timmarna mådde jag bara sämre och sämre i väntrummet. Till sist upptäckte en sköterska att jag var likblek, fixade in mig på ett rum snabbt som attan och satte mig före alla andra patienter som stod på tur. Otroligt tacksam över att hon gjorde det för jag mådde riktigt dåligt!
Träffade tre olika läkare som jag träffat förut, bland annat en av de två jag träffade i onsdags. Vi två kom väldigt bra överrens, haha. 
Nåja, de spolade rent såret som uppkommit under natten och valde att byta ut Heracillin mot Dalacin som är lite potentare. Va en kort stund prat om att göra en artroskopi för att skölja hela leden men det slipper jag tills vidare, tack och lov!
Nu är jag trött och smärtpåverkad och sliten och febrig… Hoppas innerligt att dalacin hjälper så att infektionen inte sprider sig utan stannar där den är!
Med vänliga hälsningar
Chess
ÅHHHH!!!
Självklart är Dalacin = spymedel för mig
har pratat med sjukvårdsrådgivningen (igen… dyr mobilräkning det här blir
) och de ville helst att jag skulle åka in direkt till akuten (igen..) men det totalvägrade jag. Får jag inte i mig nästa tablett och fortfarande har problem med att behålla vätska och föda då kan jag mjöligen tänka mig att åka in beroende på hur jag mår i övrigt. Är ju rätt viktigt att jag får i mig någon slags antibiotika så infektionen inte blir värre…

Med vänliga hälsningar
Chess
#4 stor stark styrkekram till dig! Nog med elände nu!!!
4# i för sig lite sent för en lösning ikväll men det finns Postafen man kan köpa på Apoteket receptfritt som hjälper emot illamåendet
jag åt en antibiotika kur i våras fick en riktig hästdos då det visst ska va bättre och istället kortare behandlingstid men fy så illa jag mådde hela tiden
mådde för jäkligt och orkade inte åka tillbaka till vårdcentralen så jag frågade på apoteket och dom tipsade mig om Postafen
och det hjälpte så jag fick i mig antibiotika kuren
hoppas du mår bättre snart har följt dina trådar och usch och fy sicket elände du har råkat ut för 
svarar i Chestnuts ställe nu då hon förhoppningsvis sover: postafen har hon samt en rad andra magmediciner. Men jättebra tips annars!
Jo ett jäkla elände är det allt, man känner sig så maktlös när man bara står brevid och glor på allt skit som händer 
2 timmar på akuten resulterade i Cefadoxil på recept. Kommer hem, tar en liten klunk mineralvatten, väntar en stund, tar en Cefadoxil ihop med 1/4 smörgås. En kort stund därefter ligger jag lutad över toalettstolen och spyr. 
Frågade läkaren vad jag skulle göra om magen inte pallade den här antibiotikan heller och fick "då är det tillbaka hit som gäller…" men ska testa om någon timme med en ny tablett först. Är lite kruxigt idag, har ingen skjuts till eller från akuten nu så jag kan inte ta mig dit oavsett hur dåligt jag mår 
Har inte fått behålla något annat än små, smuttande klunkar mineralvatten sen gårdagens frukost som bestod av en banan. Vätske och näringsbrist på G med andra ord… Igen
Verkar som att min mage har sagt upp sig helt nu.
#6 Som Tassy inflikar står jag redan på Postafen och bland annat Omeprazol.
Med vänliga hälsningar
Chess

Det låter inte bra alls. Dels att du fått infektion i ditt knä som är opererat det är ju vad man fasar för dels som patient men även läkarna vill inte det.
Sen att du inte får behålla antibiotikan utan spyr upp den.
Finns det ingen chans för dig att komma in till akuten igen? Det är viktigt att du får behandling så inte infektionen går för långt.
Vet att du är mycket medveten om detta, måste bara påpeka ändå. (Man är ju mamma
o van att försöka övertala sina barn ibland) Allt är av välmening för jag önskar att du ska få må så mycket bättre än du gör i nuläget.
Ingen kompis med körkort?
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#9 Tack för välmeningen! Om jag inte minns helt tokigt råkade du väl ut för en post-op infektion?
Verkar som att jag ska in till akuten ikväll igen, en nära vän (Tassy) slog hål på alla mina ursäkter till att inte åka…
Akuten två gånger på samma dag, yeay…
Med vänliga hälsningar
Chess
Står nu utan antibiotika i väntan på återbesöket på tisdag.
Magen är totalkraschad och ortopeden fann ingen inläggning med antibiotikadropp nödvändig. Så fick välja mellan att fortsätta försöka eller låta bli. Så länge det inte blir någon större försämring låter jag bli..
Har feber men CRP har legat lågt hela veckan.
De är rätt säkra nu på att det är en relativt ytlig infektion i alla fall men risken finns att de behöver skära upp och rensa på tisdag. 
Med vänliga hälsningar
Chess

Det är ju trots allt bra att inte CRP har stigit för då ligger nog infektionen inte så djupt.
CRP visar snabbt på hur det är.
Hoppas nu att det ska ge med sig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Håller tummarna för dig till på tisdag då du förhoppningsvis får besked.
/Maria
#12, 13 & 14: Tack! Just nu ser det inte så ljust ut att det här ska lösa sig smidigt och självläka men hoppet finns kvar 
Pussa vovven från mig babydragon!
Med vänliga hälsningar
Chess
Odlingarna som togs i fredags verkar ha hamnat på villovägar så idag togs en ny från såröppningen. 
Förhoppningsvis får läkaren svar på fredag och ska då konsultera en infektionsläkare för att sätta in rätt antibiotika. För utan antibiotika kommer nog infektionen bara ligga i bakgrunden och pyra i väntan på att få flamma upp igen.
Är mycket ovanligt även bland postoperativa infektioner att de beter sig så som min gör, den sitter inte djupt nere vid det konstgjorda fästet för senan och det sitter inte i såret. Utan liksom något mellanting.
Med vänliga hälsningar
Chess
Happ, mamma fick ringa mottagningen imorse för jag mådde pyton. 38,5 i temp och bulan blir bara större och större.
Fick läkaren i luren nyss och ska börja med Heracillin igen nu direkt. Minimal belastning på benet (och jag som gått i skolan idag utan kryckor samt handlat…), vila så mycket som det går.
Är det inte betydligt bättre imorgon bitti eller blir värre så ska jag in till akuten. Troligen blir det då antibiotika intravenöst eller akut operation. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Tror ni att Heracillin hjälpte över den natten?
Nope, det gjorde det inte. Jag bestämde mig för att göra som läkaren hade sagt och därmed åka in igår förmiddag.
Fick vänta 3½ timme på att en ortoped skulle konstatera att proverna var bra och att han tvivlade på att det var infekterat överhuvudtaget "ser ut som ärrvävnad bara" och ge mig ett plåster! 

Efter att ha spenderat totalt sex timmar på akuten fick jag åka hem, sköterskorna gjorde sitt bästa för att nå fram till ortopeden men allt som kom ut var "jag har ingen lösning"…
Senare på kvällen när hela dygnsdosen Oxynorm var borta åkte jag in igen för att åtminstone få hjälp med smärtlindring.
Träffade då en jättetrevlig ortoped som hjälpte mig något oerhört bara av att prata med mig. Dessutom skickade han med Oxycontin 5 mg och order om att komma tillbaka om varbölden spricker upp inom de närmsta dygnen. Annars är det nog bara ärrvävnad efter infektionen.
Med vänliga hälsningar
Chess
Och så sprack det givetvis upp igen…
Vi lyckades jaga rätt på min ortoped som jobbade på annat sjukhus idag och hans order var "åk in".
Men idag blev faktiskt något gjort!
Träffade samma ST ortoped (han som faktiskt vet vad EDS handlar om!) som satte in mig på antibiotika intravenöst för 15 dagar sedan och han tittade noggrannt på det. Visst, det var uppsprucket och vätskade, jag hade rejält ont med, men hade han bara sett såret skulle det bli "en klapp på axeln och sen hem med nytt plåster". Men nu visste han ju lite mer vad det handlade om.
Jag blev erbjuden möjligheten att få det uppskärt under lokalbedövning för att se vad det var där under egentlgien. Och efter noggrannt övervägande antog jag erbjudandet.
Visade sig vara kraftigt inflammerad ärrvävnad som låg och tryckte. Troligen efter infektionen eller ortosen (ortosen avfärdades dock efter ett besök hos OTA).
Så nu är jag nyskuren i knäet, lokalbedövningen släppte helt efter att första suturen blivit satt… De efterföljande var rätt plågsamma.
Förhoppningsvis räcker det här för att bli kvitt smärtan.
Allt som allt tog akuten 1½ timme bara och alla var jättegulliga, flertalet av sköterskorna kände igen mig och kom fram, pratade lite och suckade högljutt över att läkarna inte gjort mer. Fick höra av en sköterska att jag är en väldigt tacksam och trevlig patient!
Känner mig allt annat än trevlig när jag gnäller om mina besvär..
Med vänliga hälsningar
Chess

Hoppas nu att det är nog med komplikationer för din del. Du har haft så det räcker för flera år framöver.
Krya på dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Skönt att det äntligen händer något :) Ja det beror verkligen på vilken doktor man får och hur påläst hen är. Hoppas det är slut med komplikationer nu! Kramar
Mongu & Babydragon: Tack! Jo, jag hoppas med att det räcker med elände nu..
Ska iväg och träffa ortopeden imorgon, han ville försäkra sig om att allt såg någonlunda ut innan han åkte på semester några veckor. Jättegullig läkare verkligen!
Med vänliga hälsningar
Chess
Nu är jag sur.
Läkaren var lite rådvill hurvida jag skulle fortsätta med Heracillin eller inte så han gick för att läsa på lite i journalen igen och eventuellt ringa infektion. *Poff*, ett nytt odlingssvar dök upp medans han satt där. Är inte längre bara staphylocker…
Så väl tillbaka till mig igen hade han ordnat med inläggning för intravenös antibiotika i 3 dygn.. Jippie
Finns inga tabletter som hjälper mot denna bakterie tydligen.
Så nu är jag på vårdavdelning igen och ska snart få min första dos..
Med vänliga hälsningar
Chess
Äntligen en vettig läkare
du ser att jag fick rätt till slut ändå 
Nu hinner du bli hel och fin till jul!
kraaam!

Vad har du för bakterie som är så elak mot dig?
Ha en bra dag! Mongu.
Du får se det som tur i oturen. Nu kan du bli av med bakterierna en gång för alla och som Tassy sade bli bättre till Jul :) Många styrke kramar till dig gumman!
#25 Kommer inte ihåg
Har för mig att det är någon typ av enterokocker men är inte säker.
#24 *muttrar* jomen de kunde väl ha kommit på det här liiiite tidigare och inte just den helgen jag har massor av saker jag vill göra?
Nåja, nu är det lika bra att få det här gjort.. Två doser har gått in hittills och jag får vara hemma/ i skolan mellan varven så det funkar…
Med vänliga hälsningar
Chess

Ja du en del bakterier tar lite tid på sig att visa sig på odlingsplattorna så det var nog bara så.
Var det kanske nån typ av anaerob bakterie som du har i ditt sår?
Bättre att det är på gång just nu så du får bli pigg igen.
Ha en bra dag! Mongu.
Totalt sex planerade doser blev till… Tre. 
Verkar inte bättre än att jag utvecklat någon typ av överkänslighet/allergi mot de flesta antibiotika förutom pencilliner. Får kraftig yrsel, illamående och nu senast enstaka nässelutslag av injektionerna.
Så nu är jag tillbaka hemma på heltid med Heracillin 500 mg x3 som mina tarmar troligen inte ens fångar upp och med ett odlingssvar som visar att den andra bakterien är resistent mot. 
Men men, orkade inte tjafsa med jouren idag utan packade ihop och åkte hem, vem vet det kanske räcker med tre doser (infektion kanske hade fel när de menade på att det krävs minst 6 st)? Trots allt har ju tempen gått ner till normal igen…
Med vänliga hälsningar
Chess
Suck, det är såna här tabbar som skapar resistenta bakterier
de måste ju för sjutton behandla färdigt med något annat som du tål i stället. 

Fast om du reagerar mot det så kan dom inte fortsätta med just den sortens intravenöst antibiotika.
Om det är anaeroba bakterier du har, troligen har du blandning av flera olika, så måste du få antibiotika som tar bort just dom.
Vet att man då brukar behandla med flera olika sorter samtidigt. Fast det kanske inte är anaeroba förstås.
Tror inte att infektionsläkarna hade fel för man brukar ju sällan tempa hela tiden man behandlar.
Hoppas verkligen att det ger sig snart för dig.
Du behöver få lugn och ro nu.
Kram till dig!
Ha en bra dag! Mongu.
#31 Att man inte kan fortsätta med just den sorten antibiotika förstår jag, men borde man inte ha bytt då till en annan sort som tar alla de bakterier som är där istället för att bara försöka behandla en? 
Känner mig lite vilse faktiskt. Å ena sidan har jag vad min ortoped + hans kollega sagt efter att ha konsulterat infektion och å andra sidan har jag de ortopeder som menar på att det inte ens är en infektion och om det har varit är den utläkt i och med att jag inte ens är subfebril längre och CRP aldrig gått över 8.
Men men… Får väl helt enkelt se vart det här tar vägen.
Kram till er alla i regnet(!) !
Med vänliga hälsningar
Chess
Alla bakterier reagerar inte på alla antibiotika. det är därför du inte kan få en antibiotika/penecelin mot alla. Ibland måste man blanda. Min sambo avslutade just en intravesös antibiotika kur och fick ta två olika för att komma åt båda sorterna.
men hoppas på att du blir bra nu :) kram
Problemet är ju att man har avbrutit behandlingen mot den baktierie som krävde dropp, då denna är resistent emot heracillin, vilket är det enda Chestnut äter nu. Då hon fick en reaktion på IV-medicinen så tog man bara bort den halvvägs genom behandligen. Man borde ha satt in något annat i stället för att låtsas som om det regnar 

Det är konstigt att man inte satte in nåt annat det håller jag med om. För har odlingen visat att det finns där så bör man ju se till att göra allt för att få bort den också.
Ha en bra dag! Mongu.
Pust… Vilken dag!
När jag lades in i torsdags var planen att en ortoped jag känner sen tidigare skulle ha tittat på det idag för att bedöma hurvida jag skulle få mera IV eller om det var dags att övergå till tabletter.
Nu blev det ju inte så i och med att jouren i lördags skrev ut mig. Så fick ett telefonsamtal från en förvirrad ortoped som undrade varför jag inte varit där när han skulle titta på det
Förklarade läget, ortopeden kikade på vad som blivit skrivet i torsdags och skulle ringa infektion för att sen återkomma till mig.
Han ringde inte infektion utan pratade istället med sin kollega som jag träffat i lördags. Så summa summarum är att den som skrev ut mig i lördags ska jag träffa imorgon och ortopeden som skulle sköta det här när min knäortoped är bortrest har lämnat ifrån sig ansvaret. Underbart va?
Fick inte ens ett vettigt svar på hur de skulle behandla bakterierna utan bara ideliga hänvisningar till CRP.
Som inte det vore nog har jag idag fått veta att jag har PCOS…
Med vänliga hälsningar
Chess
ush, ush och åter ush!
Stora bamsekramar till dig vännen!
Vilken soppa, förstår verkligen att du ledsnar på dom!
PCOS är givetvis ingen kul diagnos, men där kan du lindra besvären massor genom att äta lowcarb-kost. Men det visste du säker redan ;-)
Vänliga hälsningar
Cindy
#38 Lowcarb har jag övervägt massor av gånger men vette tusan hur min kropp skulle reagera på det.. Tyvärr är den rätt känslig för sånt. 
Börjar känna mig hemskt uppgiven, orkar inte med allt det här..
Med vänliga hälsningar
Chess
Din mage klarar inte lowcarb Ches, jag lovar.
Hitta någonting att hålla dig fast i. Ett ljuset i tunneln när det blir så här jobbigt. Någonting nytt som du kan glömma dig lite i. Om det så bara är att gå ut och klappa hästarna. Sitta på trappen och meditera.
Tensen på en solig balkong var mitt ljus i tunneln länge. En timmes njutning, men det var allt som behövdes ibland.
#40 Nyfiken i en strut undrar varför? Själv kan jag äta relativt strikt lowcarb/highfat utan att endometriosen surnar till. Det är en balansgång jag måste göra för att tarmarna ska fungera, blodsockret vara normalt och slippa medicinera hypothyreosen.
Vänliga hälsningar
Cindy
#42 Det Tassy syftar på är min superkänsliga, ständigt irriterade magsäck och mina överarbetande tarmar. Men läkaren har sagt att jag får testa, dock är vi osäkra på hurvida det skulle hjälpa eller stjälpa.
Lite lagom kul att ortopeden var 30 min försenad..
Men mamma gick på som en kulspruta, ortopeden tog sig tid att lyssna och det resulterade i en konsult med infektion.
Dock envisas de med att säga att jag fått 4 doser när det senare visar sig bara vara tre
Och infektionsläkaren tyckte att fyra doser visserligen var i minsta laget men det *borde* ha tagit bort bakterierna. Lite lagom häpen när ortopeden berättade det och jag fick korrigera, "nej jag fick TRE doser, inte fyra". Varpå läkaren suckar och säger "jaja"…
Nåväl, ska knapra Heracillin och avvakta tills på onsdag nästa vecka såvida jag inte får rejäl feber eller det svullnar och blir rodnat. Ortopeden skulle kolla upp levervärdena med.
Vi diskuterade även lite olika alternativ, främst att ta bort ankaret i benet och hoppas på att senan vuxit fast såpass att det håller utan. Men det är en väldigt svår operation tekniskt. Tar man bort ankaret försvinner troligen infektionen med.
Isch, det är illa när läkare hejar på en i korridoren och småskrattar lite "är du här igen…" 
Med vänliga hälsningar
Chess
Är för övrigt någon art av citrobacter som är "den okända" om jag fattade läkaren rätt.
Med vänliga hälsningar
Chess
Då är det en gramnegativ (tunntarms?)tarmbakterie du fått in.

Oj nej… jag skickar sååå många styrkekramar till dig… Gudars vad jobbigt!
HAr du nedsatt immunförsvar när det är så återkommande för dig med sådana här komplikationer? Råkar ha det själv och har liknande problem, b.l.a så blev det en varansamling i mitt kejsarsnittsärr som växte under ett års tid… och ingen trodde ju på mig först när jag sade att något var fel 
Har de alls kollat dina iGg undergrupper? (immunförsvarsgrejs, där det visar sig om det finns brister i dem)
För det där låter riktigt besvärligt!
Oj vad jag hoppas att det snart skall bättras för dig!!!
#46 Tack!
Vet att några immunglobiner blev kollade i augusti men tror inte det har gjorts sen dess. Utan man har fokuserat på CRP, sänka och vita blodkroppar. 
Idag är ingen bra dag, känns som om jag är på G att få influensa ungefär..
Med vänliga hälsningar
Chess

Shit… är det UNDERgrupperna (iGg 1, iGg 6, osv) som kollats och inte bara "huvud iGg:n? För den kan verka normal trots det i undergrupeprna finns brister. Är själv där ( har svackor i iGg1 och igG4 och något protein C4 elelr något), och det gör att alla infektioner och influensor slår på lätt, kraftigt och med större följdsjukdomar.
Hoppas de kolalt det, ananrs vore det värt nu, för du verkar liksom ha det ganska krassligt med det där!!!
#48 Kan du bli rejält sjuk utan att CRP rör sig ur fläcken? 
Ska kolla upp vilka immunglobiner som blev kollade i augusti. Vet att IgA, IgE med flera blev kollade i början av 2009, men tvivlar på att de kollade undergrupperna då…
Med vänliga hälsningar
Chess

Japp. Har återkommande bihåleinflammationer, livmoderinflammationer etc utan att CRP drar hit eller dit. Och det måste ju bero på immunförsvarsbristen jag har! Vet inte exakt hur, men nog är det så. Brukar veta just innan de kickar igång att det är på G,men tack vare att vi i min stad inte mer har egenläkare resulterar det i först ett besök hos läkare då de säger "inte är det någonting", sedan ett annat "ojdå, du har XXXX-inflammation", och sedan oftast ännu ett när de skrivit ut för kort eller låg dos antibiotika, för de där minimi-kurena tar inte bort allt för mig utan det kommer återigen på värre senare. Småningom hoppas jag deena process blir avkortad, då de börjar märka att jag inte är ute och cykla…
Har brist i C4B proteinet bl.a, nu när jag ser i papperen…
Väntar på att komma till genetiska här, det kommer säkerligen lösa mycket, för vi har likadana infektionstendenser i hela familjen.
Ho e skulle kunna kolla dem på dig om de inte är kollade! För alla dessa återkommande infektioner och grejer är verkligen inte trevliga, när man färdigt har EDS och det under
det blir liksom dubbelrisk. Sår med nedsatt helandeförmåga och eventuell infektionskänslighet är inte bra i kombination med operationer. Då är det bättre att veta på förhand, och också varför det händer.
Var hos läkaren men har inga direkta minnen av vad som blev sagt och inte sagt.
Enligt mamma skrev jag i ett sms att vi skulle ha telefonkontakt i början av nästa vecka så får väl fråga igen vad vi sa egentligen då. Är just nu i ett slags vakuum efter det som hände i helgen så är rätt mycket som "flyter in i dimman".
Med vänliga hälsningar
Chess
Jo, det sa du när du kom hit också att ni skulle höras vid för att följa upp hur det går mån-tis. Du skulle ringa ortoped T. 
Väldigt bra att ha hjälp av flera att minnas vad de säger ibland. Det kan bli så mycket att smälta när det gäller en själv annars :)
Min Sambo brukar få följa med om han kan, ibland kan det vara svårt att komma ihåg allt man ska säga, komma ihåg allt som blir sagt och skönt att ha någon som kan stå för en om de tycket att någonting resoneras fel.
#53 Visst är det! Brukar ha med mamma oftast och ibland blir det Tassy istället.
Dock kan jag känna ibland, beroende på vilken läkare det är jag ska träffa, att det kan bli lite mycket att ha med en anhörig. Liksom att det blir lite tjatigt… Samtidigt finns det läkare som jag inte skulle våga träffa utan att ha stöd av någon
Men ortopeden jag träffade igår är en sådan som jag har inga problem med att träffa själv, vi funkar finfint ihop.
Med vänliga hälsningar
Chess
Telefonkontakt med ortoped som hade konsulterat infektion idag.
Vi ska fortsätta att avvakta till mitten av januari såvida jag inte blir mycket sämre innan dess. I bästa fall är det bättre då, annars får ny ställning till antibiotika alternativt operation tas. Och visst känns det skönt att slippa fortsätta vara försökskanin med diverse preparat men samtidigt ligger det och gnager lite att jag fortfarande har förhöjd temp och smärtorna inte viker sig. 
Båda kan ju teoretiskt sett bero på själva operationen i kombination med EDS men samtidigt har det ju funnits väldigt tydliga tecken på att det åtminstone har varit infekterat…
Med vänliga hälsningar
Chess

Ojojoj… vilken tur att det finns många som bryr sig och n´kommer med lite minneshjälp.
För när det är så mycket på G kommer man nog inte ihåg allt själv!
Kram!
Nu har ortopeden fastslagit att det inte finns kvar någon infektion i mitt knä och VC kommer få utreda varför jag är subfebril. Svullnaden och smärtorna är troligen någon slags försenad reaktion av infektonen i kombination med att jag inte kunnat träna ordentligt.
Om vänster knä läker som det ska kommer höger att opereras innan sommaren.
Med vänliga hälsningar
Chess
Skönt att infektionen är borta. Hur mås det annars nu, förutom knät. Har saknat dig på forumet. Kram
Jag är som sagt subfebril och det tär något oerhört på min kropp. Ständigt trött, yr, frossattacker…
Utöver magbesvären och ledbesvären…
Dessutom är vänster knä rejält svullet och smärtar något enormt, saker som sjukgymnastik förhoppningsvis ska hjälpa till med. Men operationsresultatet blir troligen inte 100 % utan jag kommer få bestående rörelseinskränkningar och troligen även smärtor. Svårt att säga om det beror på infektionen eller ingreppet och hur det har läkt.
Dock är förhoppningen att det ska vara såpass bra i slutet av mars så att vi kan operera höger efter påsk. Låter kanske lite galet med tanke på vad jag genomgått med vänster men operationerna är bevisligen det enda som hjälper mina knäskålar att stanna på plats och jag tar hellre en 3 månaders helvete till nu än blir nekad plats på universitetet med hänvisning till min instabila knäskål.
Ser alltså detta som en investering jag gör i min framtid och ju förr desto bättre! Smärtor går att lära sig att hitta strategier runt men en knäskål som hoppar ur led titt som tätt går inte att göra något åt. Mer än stabilisera då. Dessutom fyller jag 18 om dryga halvåret och jag tycker att min tonår har blivit försummad nog, jag vill ut och leva livet! 
Önskar verkligen att jag hade mera tid för skuggan men Hypermobilitet är vad jag verkligen är intresserad av och just nu händer oerhört mycket i mitt liv utanför datorn dessutom!
Med vänliga hälsningar
Chess
Det ör bra att det händer mycket utanför datorn, man måste vara där med
Hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart och förstår att du vill ut och leva nu när det varit så jobbigt. kände lika dant när jag var sjukskriven, att livet laggts på ett lager och man väntade på bättre tider.
Hoppas som sagt att du blir bättre snart, det är du värd! Förlora aldrig den där kämparglöden du har
Och glöm inte bort att ta igen dig ibland.
Kram