LEGO-bitarnas hämnd
LEGO-bitar! Dessa små kantiga saker som verkar finnas över allt i huset. Lillkillen verkar ha hur många LEGO-bitar som helst. Två stora lådor fulla plus lite till. Och ändå så hittar man bitar över allt. Värst är det när man hittar bitarna med fötterna. AJ! Det gör ont så man skriker till när de vassa hörnen skär in i foten. Svärande hoppar man på ett ben och förbannar alla kartonger man köpt till honom i julklapp och födelsedags present. Men snart har man glömt bort det igen, när han kommer farande med sin senaste skapelse.
För skapa kan man verkligen göra med LEGO. Hus, flygplan, tåg , bilar, monstertruckar för att nämna något av allting som han har byggt. Dessutom så tittar han ibland på LEGO-filmer på Youtube och på LEGOs hemsida. Där snappar han upp en massa fiffiga grejor att bygga. Hus med burspråk tex. Inte illa att bygga sådan.
Värsta upplevelsen jag har haft med en LEGO-bit som var felplacerad hände nog för ett par år sedan. Det var dessutom på vintern. Jag skulle gå ut och drog på mig vinterstövlarna. Ner med tårna i stöveln och tog sedan tag i kanterna och drog på mig skon som jag brukade med ett stadigt tag i stövelskaftet. Foten hamnade som den brukade i stövlen men tårna fick plötsligt inte plats!!! De vek in sig under foten och det var långt ifrån någon skön upplevelse. Mamma mia!!! Det tog tid innan jag lyckades slita av mig stöveln igen och vända den upp och ner. Ut trillade inte en LEGO bit utan den större varianten - DUPLO. Inte undra på att mina tår inte fick plats.
En lång tid efter det så vände jag alltid upp och ner på mina stövlar innan jag satte på mig dem. Det fick räcka med att LEGO/Duplo halvt krossade mina tår en gång. Aldrig igen säger jag, men det lär säkert hända igen
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Inte utan man log och kände sig i detta inlägg. Oj vad det var huvudet på spiken..
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Haha, blev lite nostalgisk där
Förutom att mina fötter också råkat ut för Lego så har min gamla hund bajsat ut ett antal bitar också
/Maria
Undrar om LEGO är gott?
Wrooom!
Hårdsmält i alla fall
/Maria
Kan tro det. LEGO är ju kända för att ha kvalité.
Wrooom!
Haha
Sant.
/Maria