Skuggfolket iFokus

Skuggfolket

Etikettersjukdomtrauma
Läst 2442 ggr
Chestnut
0

Halka inte!

…Och om ni gör det, försök att falla vettigt Flört

Sitter med inpackad handled som ev kan vara en båtbensfraktur (samma handled som förra våren då de misstänkte samma sak), röntgen såg bra ut men "ifall att…"

Halkade på blank isen på väg mot skolan efter varit hos VC och blivit dränerad på lite blod Tungan ute Mindre begåvat av mig att försöka dämpa fallet genom att sträcka ut och ta emot med höger handen…Skrikandes

Det tog drygt 5 timmar på akuten igår, ortopederna har fullt upp i halkan.

Egentligen ska man bli gipsad vid misstänkt båtbensfraktur men jag och läkaren kom fram till att med min krånglande nacke var gips ingen höjdare (snebelastning). Utan blev ett väldigt stabilt bandage med vadd, elastisk linda och sen ett lager latexlinda utanpå för att skydda mot väder och vind. Återbesök om en vecka för uppföljning.

Jag som hade hoppats på att få slippa ränna hos ortopederna på ett tag…Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
0

Inte bra att rammla sådär. Har också ramlat en gång och tagit emot mig men då bröt jag armen :P

Gå försiktigt alla skuggisar!

sissie
0

Men Chestnut då! Det där var ju ingen bra början på terminen.

Jag bröt ena armen en gång på grund av halkan. Det gjorde väldigt ont. Man ser stjärnor och planeter. Och till och med liv på dessa planeter om man tror på det.

Hoppas det inte blev brutet utan bara att det blev en karftig smäll istället.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
0

Tack och lov har jag aldrig brutit något.

#0 Usch vilken otur.

Däremot har jag en himla yrsel om dagarna nu och yrsel och halka är ingen bra kombinationFlört så jag försöker att undvika att gå ut så mycket som möjligt.

/Maria

Chestnut
0

Jag har heller aldrig brutit något faktiskt.

Men den här smällen var riktigt illa, hela jag är blåslagen och öm. Handleden svullnade i natt och gjorde ont, därav mitt inlägg mitt i natten Flört Rätt skönt faktiskt att inte ha cirkulär gips som förra gången, nu kan jag ju linda av och linda om allt eftersom det svullnar/svullnaden går ner.

Med vänliga hälsningar
Chess

sissie
0

Sköt om det väl så det läker ihop. Blåmärkena lär väl försvinna om någon dag eller två. Så det lär bli bättre om några dagar.

Ta det lugnt nu och stå inte på öronen igen.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

BabyDragon
0

Hoppas att svullnaden lugnat ned sig. Och smärtan.

Har äntligen kommit hem^^ Fraktad mellan olika akuter och hamnade till sist på neurologen där de torterade mig med blodprover och LP!

Men de hitta vad det var i alla fall :)

Kram på er

sissie
0

Det går väl an att bli utsatt för en massa tester när det ger resultat. Glad

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
0

#6 Nu blev jag nyfiken. Vad hittade de?

/Maria

BabyDragon
0

Intrakraniell hypertension.

Maria
0

Skönt att ha fått besked ändå även om det inte var så trevligt.Obestämd

Vad är behandlingen för dig nu? Mer LP? Värkmediciner?

/Maria

BabyDragon
0

Tack och lov inte mer LP. Får en medicin som används mot grön starr (högt tryck i ögonen) som visat sig effektiv på trycket i huvudet också. Och så ögon koll en gång i månaden för att se om svullnaden försvinner.

Men verkar vara svårt att få tag i medicinen :S

Maria
0

Hoppas att medicinen verkar så du slipper mer LP för det är inget kul. Jag har gjort det ett antal gånger.

Håller tummarna för dig.

/Maria

BabyDragon
0

Ja de löser sig :) nu ska vi vara positiva.

sissie
0

En dum fråga kanske. Men vad är LP?Obestämd

Hoppas att medicinen ändå blir lätt för dig att få.

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Maria
0

Lumbalpunktion. Där man går in med en nål i ryggen och tar prov på eller tappar spinalvätska.

Den vätskan cirkulerar förenklat i huvudet och längs ryggraden. Har man ett förhöjt tryck så kan man lätta på trycket genom att men jämna mellanrum tappa vätska.

/Maria

Chestnut
0

Låter inget vidare Babydragon Rynkar på näsan

Jag blev gipsad på återbesöket i måndags och har nu fått tid för MRT den 1/2.

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
0

Verkar som att jag får gå med gips ett tag, MRT'n är flyttad till 2/2 och idag fick jag kallelse till ortopedin den 21/2. Är dock osäker för om det är för handleden eller knäet då det är hos min knäortoped..Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

BabyDragon
0

Stackare. Hoppas du blir bättre snart! Och får ordning på din kropp och framför allt dina doktorer! Kram