Anmäla till HSAN
Jag kommer troligtvis anmäla en läkare till HSAN då dennes miss ledde till att behandling försenades och jag fick lida längre än nödvändigt. Dessutom brast det ordentligt i bemötandet, kände mig kränkt.
Är det någon här som har erfarenhet av att anmäla och kan berätta lite om hur det går till?
(om ni inte vill skriva öppet så skicka PM!)
Med vänliga hälsningar
Chess
Bra att du gör det! En del behöver sig en rejäl knäpp på näsan. vet inte riktigt hur det går till Men hoppas att det går bra :) brukar finnas bra info på nätet. Kramar
Mitt bästa råd är; ta kontakt med patientombudsmannen på sjukhuset det gällde. De kan hjälpa dig både att få ursäkt, slippa idiotläkare och hur du går tillväga om du ska anmäla.
Själv har jag lyckats sparka in bakdörrar och fått avdelningsansvariga att ringa upp mig efter att ombudsmannen pratat med rätt personer.
Vänliga hälsningar
Cindy
Detta på 1177 är det bästa material jag har hittat ikväll. Ska ta itu med både patientnämnd och HSAN om jag känner att det behövs efter att jag har fått hem journalkopior. På så sätt får jag lite tid till att fundera på vad det egentligen var som hände med…
Med vänliga hälsningar
Chess
…Och nu är jag i samma sits igen, anmäla eller inte.
Nu är dock det som hänt snäppet allvarligare än i september.
Med vänliga hälsningar
Chess
Givetvis ska du anmäla! Inget snack om saken.
Vänliga hälsningar
Cindy
Bara att anmäla tyvärr. De blir inte bättre om man är tyst. Kram på dig, önskar jag var där att stötta dig.
dra inte på detta mer, anmäl eländet!
Allt sådant bör anmälas. Tanken med hela apparaten med anmälan är ju att vården i stort ska bli bättre.
/Maria
Hur har det gått chess? Fått något gensvar från dem? Kram
Hur har det gått chess? Fått något gensvar från dem? Kram
#10 Har fortfarande inte haft ork till att skriva färdigt min anmälan tyvärr.. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Ok, Skönt att höra av dig dock :) Låt det ta sin tid. Att vara sjuk tycker man ju kan vara nog. Kramar