Inte så aktiv
Tyvärr är jag inte så aktiv här inne men jag läser det mesta
Har det ganska jobbigt nu och skriver om det i min blogg här på iFokus om någon har intresse.
Har även några trådar på Hälsa men det känns bara som man upprepar sig om man skriver för mycket.
Idag blev det i alla fall bestämt att jag ska opereras (hjärntumör) i januari. Skönt att det blir av.
Ni får ha en riktigt God Jul alla
/Maria
Nej usch :o hoppas verkligen att det går bra.
Och ha en riktigt bra jul! Kramar
Lycka till med operationen! Och hoppas att du får en riktigt skön jul!
Med vänliga hälsningar
Chess
Tack
/Maria
Det kommer att gå jättebra med OP:n tror jag, dom är så skickliga så det är helt makalöst. 
God jul och ett tillfrisknande nytt år får man väl säga då 

Tack så mycket. Jag är nog mer orolig än jag vill erkänna.
/Maria
fullt förståeligt. Jag är imponerad utav att du är å stark i detta (vad jag kan uppfatta såhär i min aspighet och via nätet dessutom).
Det är svårt att skriva något för att stötta, då människor är så olika. Det t.ex. jag kan tycka är betryggande kan nästa person uppleva som jättehemskt.
Hur är du när det gäller att prata om sådant här, vill du helst låtsas som om dett regnar tills det är över, eller finns det behov av att prata (på vilket vis isåfall?).
Jag stöttar gärna om jag kan.
#6 Tack Tassy.
Jag vet faktiskt inte.
Ibland är det skönt att få ösa ur sig.
Jag arbetar ju med populationsstudier i vården, och just nu med gruppen som är 80 år. Jag kan tycka att det är jättejobbigt att intervjua en 80-åring som gnäller över en massa åldersrelaterade krämpor. Man sitter och pratar om blodtryckssänkande mediciner osv. och jag har faktiskt en hjärntumör men det kan ju inte våra patienter veta, och jag har ändå full förståelse för detta, så tack och lov så har jag fått mer administrativa uppgifter på senare tid.
Jag är en ganska positiv person men visst är jag orolig och livrädd. Samtidigt vill jag inte älta.
Därför skriver jag bloggen.
Märker nu att jag får rätta vad jag skriver "hela tiden" Fingrarna skriver fel och jag vänder på bokstäverna. Tack och lov för rättningsprogram.
Jag har ju skjutit detta framför mig hela tiden men inser nu att alla mina symtom som balansen, vänstersidig nedsatt kraft , synen, höga pulsen, domningar i tungan och massa annat inte bara har med åldern att göra. (Jag är 48)
Nu när det är bestämt att operation sker i januari så kan jag äntligen erkänna alla konstigheter.
Jag har jättesvårt att duscha, vilket jag inte sagt till min man, utan jag måste verkligen hålla i mig i handfat osv. men nu ska vi sätta upp handtag på väggen.
Egentligen har jag varit ganska dålig de senaste 5 åren men försökt att förtränga allt och jobbat på så jag välkomnar faktiskt denna operationen även om den är farlig.
/Maria
Jag har läst igenom din blogg och kan säga på en gång att jag inte har en susning om vilka känslor som måste råda inom dig.
Men finns här för att stötta med om du vill ha någon att bolla med (det finns ju Oasen dit du kan få tillgång om du vill ifall du vill ha någon privat yta att skriva på men samtidigt stöttning).
Kram!
Med vänliga hälsningar
Chess
#7 Det tar nog oerhört lång stund att hantera och berarbeta en sådan här sak, för trots allt skulle jag nog klassa det som ett slags trauma även om det inte är akut (har väldigt dålig koll på hur man egentligen klassar truman). Det är ju en chockartad händelse som påverkar dig och ditt liv till det yttersta så att säga.
Kanske kommer det mesta utav känslorna att komma fram i efterhand? Ibland blir det ju så att det kommer när man slappnar av, och då kan det vara skönt att omgivningen vet om och kan stötta.
Tänk dock på att du kommer att ha en väldigt ovanlig förmåga till att känna med och förstå patienter i svåra situationer efteråt, vilket fömodligen kommer att göra dig ännu lite bättre efteråt i din yrkesroll, när du har hanterat detta själv först. Innan är det nog mest bara jobbigt kan jag tro.
Att läsa dina symtom kändes som att "se sig i en spegel". Du kan gärna få ösa ur dig om de sakerna irriterar dig för de irriterar mig med. Inte för att jag vet varför än….
Men känner du att du behöver prata så finns vi här. Nästan alltid någon dygnet runt har jag märkt. Vi skuggisar kanske är många natt människor ;)
Bli inte arg på dig själv för att du reagerar så när andra klagar på sina krämpor. det är en helt naturlig reaktion. Du behöver inte känna någon skam för det heller, det är helt tillåtet att känna så.
Tycker också att du verkar vara så stark, men vi finns om du behöver lätta på garden litegrand.
God Jul på er alla.
Tack alla goa
/Maria
Nu har jag fått ett datum
Inläggning 26/1 och operation 27/1
/Maria
Håller tummar och tår. Kommer sakna dig när du är på operation. *Kram*
#13 Tack
/Maria
Huu, det känns i magen trots att det varken gäller mig själv eller att vi ens känner varandra
Det känns mer verkligt.
Jag håller självklart alla tummar, tassar, tår och fenor som jag kan hitta här hemma 
#15 Tack till dig med
/Maria

Förstår att du har en kluven känsla nu när du fått datum för din operation.
Håller tummarna för att det kommer att gå riktigt bra för dig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack mongu
/Maria
Många kramar från mitt håll. Håller tummar och tassar för dig också. Tyvärr har jag bara ormar i övrigt, så dom får väl slå en knut på svansen för din skull.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Hoppas, hoppas verkligen att allting går bra! Håller tummarna för fullt och den 27:e kommer jag hålla så hårt att de blir blålila! 
Med vänliga hälsningar
Chess
Inte en dag utan jag tänker på dig,. Kommer att stirra på skuggan varje dag efter dig och vänta på att "Nu är jag tillbaka hejsan alla!"
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Tänker på dig vännen. Hoppas att allt är bra. Vi saknar dig här. Kram
Hej, och tack alla som skänkt en tanke.
Skriver här också och lägger in en bild här också på min dragkedja i huvudet, hehe.
Operationen har gått bra och det har fått bort allt verkar det som. Odlingssvar kommer, så att man får veta var det var.
Det var tuffare än jag räknat med. Vet egentligen inte vad jag hade räknat med när jag tänker efter…
Jag har haft olidlig huvudvärk efter operationen och kaskadkräkningar. Kräkningarna har lugnat ner sig och värken dämpats så det är gott nog.
Jag kan inte gå utan rollator ännu för hela tillvaron snurrar när jag rör mig eller bara rör ögonen men det ska gå framåt.
Det märks att det blir bättre dag för dag och det känns skönt.
/Maria
Ta väl hand om dig. Men nu kan man andas ut då man har "hört av dig" härinne. Vila ochlåt dagarna ha sin tid. Du är en hjälta i mina ögon som dock varit så posetiv och öppen om din op,
Kramar
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Härligt att det gått såpass bra som det har gjort även om yrsel, huvudvärk och kräkningar inte är någon höjdare!
Din kirurg hade nog högsta betyg i syslöjd, riktigt fint
Är ju inte det lättaste stället att sy ihop på heller.
Ta hand om dig!
Med vänliga hälsningar
Chess
Wow, ser bra ut. Man kan inte tro att de gått djupare in än ytligt.
Hoppas att du får fortsätta att bli bättre. Krya på dig kramar i massor.
Vad skönt att din OP har gått så bra. Snytt sytt också. En eloge till kirurgen. Håller med om att det finns nog ett MVH i syslöjd där.
Skönt också att både kräkningar och yrsel är på väg ner. Ta väl hand om dig nu så du kommer tillbaka full av energi.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!